17 ترین

بهترین و معروف ترین ضد آفتاب های ایرانی و خارجی طبق نظر متخصصان پوست

بهترین و معروف ترین ضد آفتاب های ایرانی و خارجی طبق نظر متخصصان پوست

کرم های ضد آفتاب که در اشکال لوسیون، اسپری، ژل و سایر محصولات موضعی در دسترس قرار دارند، برخی از اشعه های ماورای بنفش خورشید (UV) را جذب یا منعکس می کنند و در نهایت در برابر آفتاب سوختگی از پوست محافظت می کنند.

ضد آفتاب ها بسته به نوع عملکردشان به دو دسته تقسیم بندی می شوند: کرم های ضد آفتاب فیزیکی (نور خورشید را منعکس می کنند) و کرم های ضد آفتاب شیمیایی (نور ماورای بنفش را جذب می کنند).

سازمان های پزشکی از قبیل انجمن سرطان آمریکا، مصرف کرم های ضد آفتاب را به دلیل پیشگیری از سرطان سلول سنگفرشی توصیه می کنند. بسیاری از کرم های ضد آفتاب، اشعه UVB را مسدود نمی کنند. این امر منجر به آفتاب سوختگی نمی شود، اما می تواند نرخ بروز ملانوم و آفتاب سوختگی را افزایش دهد. استفاده از کرم های ضد آفتاب با طیف گسترده (UVA/UVB) این نگرانی را برطرف می کند. استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب همچنین روند پیشروی چین و چروک و افتادگی پوست را کند کرده یا بطور موقت از آن جلوگیری می کند.

معروف ترین دکتر پوست تهران

کرم های ضد آفتاب به طور معمول دارای علامت SPF هستند که قدرت حفاظت کرم را نشان می دهد و بیانگر این امر است که مصرف کننده آن قبل از اینکه دچار آفتاب سوختگی شود، تا چه حد می تواند زیر نور آفتاب بماند.

به دلیل اهمیت بالایی که استفاده از ضد آفتاب دارد و بنا به درخواست شما، تصمیم گرفتیم بهترین مارک ضد آفتاب ایرانی و خارجی، بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب، خشک، مختلط، حساس و جوشدار را به شما معرفی کنیم.

کرم ضد آفتاب طیف گسترده EltaMD دارای محافظ UV و SPF 46

این کرم ضد آفتاب یکی از محصولات مورد علاقه در بین متخصصین پوست به شمار می رود. به گفته اغلب متخصصین پوست بیماران به این دلیل این ضد آفتاب را دوست دارند که مانند کرم های ضد آفتاب دیگر چرب و روغنی نیست. ضد آفتاب EltaMD علاوه بر اینکه بدون عطر و ضد جوش است، به طور ویژه تری مؤثر است؛ زیرا سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت در برابر رادیکال های آزاد آسیب رسان پوست کمک می کنند. این کرم همچنین محتوی نیاسین آمید، یکی از مشتقات ویتامین B3 با خواص ضد التهابی است که می تواند با بسیاری از مشکلات پوستی مقابله کند. متخصصان پوست اظهار دارند که این کرم سبک و فاقد روغن است، بنابراین منافذ را مسدود نمی کند. همچنین این فرمول حاوی اسید لاکتیک است که به آرامی پوست را لایه برداری می کند و تجمع سبوم در پوست تنظیم می شود که همین امر از ایجاد جوش های جدید جلوگیری می کند.

کرم ضد آفتاب بدون رنگ 2Tizo با SPF 40

برای افرادی که از آکنه رنج می برند، متخصصان پیشنهاد می کنند استفاده از ضدآفتاب های مختلف را کنار بگذارید، زیرا فرمولاسیون آنها ممکن است با پوست شما سازگار نباشد. علاوه بر این، توصیه می شود افرادی که پوستی مستعد به آکنه دارند، به جای کرم های ضد آفتاب غلیظ تر، از کرم های ضد آفتاب مایع استفاده کنند. چرا که محصولات مایع موجب انسداد منافذ پوستی نمی شوند. کرم ضد آفتاب تیزو با پوست های مستعد آکنه بسیار ملایم رفتار می کند و برای پوست های چرب بسیار مناسب است.

ضد آفتاب La Roche-Posay Anthelios برای پوست های خشک با SPF 60

در حالی که Tizo برای مسدود کردن پرتوهای مضر خورشید از عوامل فیزیکی مانند اکسید روی استفاده می کند، گزینه دیگر ضد آفتاب شیمیایی است که به جای آن، اشعه ها را جذب می کند. ممکن است این موضوع برای پوست های بدون آکنه ایده آل به نظر برسد، اما متأسفانه تعداد کمی کرم ضد آفتاب طیف گسترده وجود دارد که از اشعه UVA محافظت می کنند. یکی از معدود مواد شیمیایی مورد تأیید FDA برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، آووبنزون ​​است که ماده تشکیل دهنده اصلی ضد آفتاب فاقد چربی لاروش پوزای است. این ضد آفتاب شیمیایی از فرمولاسیون بسیار خوبی برخوردار است که به هیچ وجه ایجاد چسبندگی نمی کند.

کرم ضد آفتاب روزانهNo7 Protect & Perfect Intense Advanced با SPF 30

متخصصان پوست و مو این ضد آفتاب سبک را برای پوست های مستعد به آکنه توصیه می کنند. مسدود کننده های خاص ماوراء بنفش موجود در آن نه تنها محافظت طیف گسترده ای در برابر آفتاب و عوامل استرس زای محیطی دارند، بلکه به کاهش خطوط ریز و چین و چروک ها نیز کمک می کند.

کرم ضد آفتاب فیزیکی طیف گسترده Jan Marini با SPF 45

به گفته متخصصان پوست و بسیاری از فروشندگان محصولات زیبایی آرایشی، این ضد آفتاب معجزه می کند. اگرچه متخصصان پوست این کرم را برای انواع پوست توصیه می کنند، اما این محصول به طور ویژه ای مورد علاقه مشتریانی است که دارای پوست های چرب هستند و تمایل دارند صورت شان پس از مصرف ضد آفتاب مات باشد. این بدان علت است که ضدآفتاب جای مارینی حاوی “اسفنج های میکروسکوپی” برای جذب چربی می باشد.

ضد آفتاب Supergoop! با SPF 40

از آنجا که این کرم ضدآفتاب، فاقد چربی و بر پایه ژل است، یکی از بهترین  ضد آفتاب ها برای پوست های چرب محسوب می شود. این کرم پس از مصرف خیلی سریع خشک می شود و به راحتی قابل جذب است. حتی اگر پوست فردی چرب هم باشد، سریعاً پاک نمی شود. و برخلاف سایر کرم های ضد آفتاب که به جهت پوست های چرب طراحی شده اند، Supergoop!  بافت خمیری ندارد و به طور شفاف روی پوست خشک و جذب می شود.

کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده روزانه صورت Cetaphil با SPF 50+

اگر به دنبال مرطوب کننده دارای SPF هستید که در برابر آفتاب نیز از پوست تان محافظت کند، Cetaphil  یکی از “آن مواردیست که پوست را آبرسانی نیز می کند. از آنجا که این محصول حاوی عوامل ضد آفتاب شیمیایی است که به پوست جذب می شوند (بر عکس مواد فیزیکی که روی سطح پوست باقی می مانند)، به مواد مرطوب کننده اجازه می دهد که به منظور برای آبرسانی بیشتر به عمق بیشتری نفوذ کنند.

ضد آفتاب چند لایه سینره با SPF 50+

کرم ضد آفتاب چند لایه سینره با اس پی اف بالای 50 یک ضد آفتاب سبک وطنی است که مسدود کننده های مختلف را با آنتی اکسیدان ها ترکیب کرده است تا از به طور گسترده ای در برابر اشعه UVA و UVB از پوست شما محافظت کند. این کرم محتوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی مانند ویتامین E به منظور کاهش شکل گیری رادیکال آزاد است. این ضد آفتاب چند لایه با قدرت محافظت بالا به پیشگیری از آسیب های ناشی از آفتاب، تقویت سد طبیعی پوست و مقابله با علائم پیری زودرس کمک می کند. عصاره بابونه موجود در آن موجب کنترل قرمزی و تحریک پوست می شود و به افزایش تحمل حساسیت در برابر آسیب های محیطی کمک شایانی می کند.

کرم ضد آفتاب هیدرودرم با SPF:30

به گفته متخصصین پوست، بهترین مارک ضد آفتاب ایرانی هیدرودرم محسوب می شود. مواد ارگانیک و معدنی طبیعی همچون دی اکسید تیتانیوم در کنار روغن های گیاهی و سایر مواد خاص در فرمولاسیون این ضد آفتاب، آن را به منظور به حداقل رساندن آلرژی یا سایر اثرات منفی در دوران بارداری، شیردهی یا برای کودکان گزینه مناسبی کرده است.

در این ضد آفتاب ذرات نانو دی اکسید تیتانیوم به کار برده شده است. پارامتری به نام “عامل محافظت در برابر خورشید” یا به اختصار SPF در این ضد آفتاب به کار رفته است که برای تعیین میزان جذب اشعه های مضر استفاده می شود.

براساس تحقیقات به عمل آمده و نتایج حاصل از آن، ضد آفتاب های حاوی ذرات نانو در جذب اشعه های مضر عملکرد بهتری دارد.

کرم ضد آفتاب و جوان کننده پریم با SPF 50

کرم ضدآفتاب ایرانی و فاقد رنگ پریم با SPF 50 یک ضد آفتاب مناسب و ایده آل برای همه نوع پوست، به جز پوست ها مستعد آکنه به شمار می رود که از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند.

 از مزایا این ضدآفتاب می توان به این موارد اشاره کرد: مناسب برای انواع پوست، فاقد چربی و رنگ، محافظت از پوست در مقابل اشعه های مضر آفتاب (UVA ، UVB و IR)، جوان سازی، مرطوب کننده و ضد چروک، محتوی عصاره جوانه انگور سیاه با مکانیسمی شبیه بوتاکس است. این محصول برای افرادی که تحت درمان با محصولات ضد چروک هستند نیز بسیار مناسب است.

به نظر شما کدام ضدافتاب بهترین است و بر روی پوست تن موثرتر واقع شده است؟

نظر شما چیه؟

لیست بالا توسط گروه تحقیقات 17ترین نوشته شده اما دلیل نمیشه که ما نظرمون رو عوض نکنیم ، اگر در مورد لیست بالا نظری دارید و یا فکر می کنید مواردی هستن که بهتره به لیست اضافه بشن، حتما پایین همین مطلب نظرتون رو بذارید .

 خوشحال میشیم که ازتون یاد بگیریم

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره؟
عضویت
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا