17 ترین

17 راز زیبایی پوست که هیچ کس به شما نگفته

17 راز زیبایی با ماسک های خانگی

در این مطلب از ماسک های مخصوص پوست خانگی گرفته تا مراقبت های ضد پیری پوست شامل تهیه اسکراب، تونر و موارد دیگر برای پوست صورت، بدن، لب ها و حتی پاها گنجانده شده است. برای رسیدن به نتایج مطلوب تر به چند مورد درمان پزشکی شگفت انگیز نیز اشاره شده است. پس تا پایان همراه باشید…

ماسک ضد پیری کاکائو

ماسک کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان است که به احیا و ذخیره رطوبت در پوست کمک می کند و ظاهری شاداب تر و جوان تر به آن می بخشد. به گفته متخصص پوست مرکز زیبایی قلهک شریعتی “با افزایش سن، سد رطوبتی پوست شروع به تجزیه می کند و همین امر منجر به خشکی می شود و لایه ایمنی پوست ضعیف می شود. در این مرحله آبرسانی، مهمترین ناجی پوست به شمار می رود!”

دستور العمل:

 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو، 1 قاشق غذاخوری خامه ترش، 1 قاشق غذاخوری عسل و یک عدد سفیده تخم مرغ را با یکدیگر ترکیب کنید. مخلوط را روی پوست صورت تان بمالید و بگذارید خشک شود. سپس آن را بشویید. عناصر قدرتمند موجود در این ترکیب، آن را به یک کرم شگفت آور چند کاره تبدیل می کند: خامه ترش نوعی اسید لاکتیک است که در عین آبرسانی، به طور ملایمی پوست را لایه برداری نیز می کند. عسل یک ماده هومکتانت (جذب کننده رطوبت) است که باعث افزایش آبرسانی می شود و همچنین پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ نیز پوست را سفت و محکم می کند.

محلول تغذیه رسان شیر

متخصص پوست مرکز زیبایی قلهک شریعتی، شیر گرم را بهترین نرم کننده برای پوست دست بعد از یک روز کاری توصیه می کند.

دستور العمل: 2 تا 3 فنجان شیر کامل (به اندازه ای که بتوانید هر دو دست را به طور کامل در آن فرو برید) در مایکروویو گرم کنید. سپس آن را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و بگذارید دستان به مدت پنج تا 10 دقیقه خیس بخورد. این مدت زمان کافی است تا چربی شیر، پوست را آبرسانی و ویتامین های A و E موجود در آن پوست خشک دست تان را تغذیه رسانی کند.

ماسک صورت جو دوسر

سرکه سیب به دلیل برخوردار بودن از مقادیر بالای اسیدهای آلفا هیدروکسی، pH پوست را با تنظیم کرده و ترکیب آن را با جو دوسر پرک کمک می کند تا چربی اضافی پوست تان از بین ببرید. جو دوسر پرک حاوی ساپونین است، یک ماده پاک کننده طبیعی و البته قدرتمند.

دستور العمل: 3 قاشق چای خوری جوی دوسر پرک پودر شده و ¼ قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک کاسه مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود. سپس ¼ قاشق غذاخوری آب لیمو و ½ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای نیز به آن اضافه کنید. آن را هم بزنید تا ترکیبی یکنواخت حاصل شود. خمیر را روی پوست صورت تان که به تازگی شسته اید بمالید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه بماند تا مواد کاملا به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کنند. سپس با حرکات دورانی صورت تان را ماساژ دهید تا جریان خون در آن افزایش یابد. در نهایت صورت تان را با آب گرم بشویید و با حوله خشک کنید.

ماسک صورت بلوبری و آبلیمو

صورت خود را با این ماسک فوق العاده سم زدایی کنید. متخصص پوست مرکز زیبایی قلهک شریعتی توضیح می دهد که آنتی اکسیدان موجود در بلوبری در برابر رادیکال های آزاد از پوست محافظت می کند و آسیب های قبلی را ترمیم می کند. این در حالیست که ویتامین C موجود در لیموی تازه پوست را روشن تر می کند.

دستور العمل: بلوبری را له کنید و 1 قاشق غذاخوری از آن را به علاوه 1 قاشق غذاخوری آب لیمو، 1 قاشق غذا خوری آب خیار، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 2 قاشق غذاخوری آب را ترکیب کنید. این ماسک را روی کل صورت تان پخش کنید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست تان بماند. در آخر به آرامی با آب گرم بشویید.

روغن آبرسان کوتیکول نارگیل

متخصص پوست مرکز زیبایی قلهک شریعتی، برای تغذیه رسانی کوتیکول های خشک، روغن نارگیل را توصیه می کند. این روغن غنی، رطوبت را به مدت طولانی تامین می کند.

دستور العمل: کافی است روی کوتیکول هر انگشت خود مقدار کمی روغن نارگیل بمالیذ و با سلفون آن را بپیچید تا به خوبی جذب شود.

محلول لایه بردار پای جوش شیرین

به گفته متخصص پوست مرکز زیبایی قلهک شریعتی، ترکیب ساده آب و جوش شیرین، به معنای واقعی کلمه معجزه می کند. او توضیح می دهد: ” جوش شیرین کالوس (پینه) را درمان می کند. این به دلیل این است که جوش شیرین یک ماده  ساینده است و به از بین رفتن پوست های مرده کمک می کند.

دستور العمل: به ازای هر گالن آب گرم، ½ فنجان جوش شیرین در یک وان کم عمق یا لگن اضافه کنید و هم بزنید تا کامل حل شود. سپس پای خود را در آن فرو برید و استراحت کنید. اجازه دهید پاهای تان حدود 30 دقیقه در این محلول خیس بخورد. در نهایت پاهای خود را بشویید و با یک حوله خشک کنید. سپس مقداری کرم پا بمالید.

تونر ضد جوش برگ چای

برگ های چای سفید علی رغم خاصیت آرامش بخشی که دارد با ترکیبات منحصر به فردش یک درمان خارق العاده برای مراقبت از پوست در خانه به شمار می رود. پوست سالم از داخل شکل می گیرد و خود را در بیرون به معرض نمایش می گذارد. نوشیدن مخلوط ساده ای از آب با لیمو باعث می شود که جلوه های این زیبایی شکوفا شود.

دستور العمل: 1 قاشق چای خوری چای نعناع، 4 قاشق چای خوری چای سفید ، ½ فنجان آب جوش و 2 قطره روغن اسطوخودوس را در فرنچ پرس با یکدیگر ترکیب کنید. بگذارید 10 دقیقه دم بکشد. سپس آن را به یک ظرف شیشه ای منتقل کنید تا خنک شود. ترکیب را به با مقداری کافی ژل آلوئه ورا به اندازه کافی ادغام کنید و آن را در یک ظرف اسپری خالی کوچک بریزید و آن را روی صورت تان اسپری کنید. می توانید باقیمانده تونر را در یخچال نگهداری کنید و به صورت روزانه از آن استفاده کنید.

اسکراب زنجبیل و برنج

این ترکیب فوق العاده که الهام گرفته از مشرق زمین است، یک ترکیب بسیار قدرتمند برای از بین بردن تا پوست های مرده بدن از صورت گرفته تا پاها محسوب می شود که به پوست درخشندگی و لطافت می بخشد. به گفته متخصص پوست مرکز زیبایی قلهک شریعتی “شیر نارگیل سرشار از چربی های رطوبت رسان و مفید است و زنجبیل باعث کاهش التهاب و سم زدایی در پوست می شود. دانه های برنج نیز یک لایه بردار طبیعی عالی محسوب می شوند. نشاسته برنج به تسکین پوست آسیب دیده و تحریک شده کمک شایانی می کند.”

دستور العمل: ½ فنجان برنج پودر شده، ½ فنجان شیر نارگیل ، ¼ فنجان شکر قهوه ای و 1 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست حاصل کنید. به کمک دستها مخلوط را با حرکت دورانی روی بدن تان مالش دهید. بعد از چند دقیقه، مشاهده خواهید کرد که اسکراب تمام بدن تان را صیقل داده است.

اسکراب عسل برای لب

دیگر فواید عسل بر هیچکس پوشیده نیست. اما شاید کمتر کسی باشد که به دنبال درمان های مراقبتی برای لب ها باشد. عسل یک ماده شگفت انگیز برای نرم شده لب ها به شمار می رود.

دستور العمل: 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل، 1 قاشق چای خوری عسل خام، 2 قاشق غذاخوری شکر خام و یک قاشق آب لیمو را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. مخلوط را با یک مسواک نو به صورت دایره ای و ملایم روی لب های تان بمالید. سپس بعد از چندین دقیقه آبکشی کنید و بالم لب مورد علاقه خود را روی لب تان بمالید. طرفدار آب لیمو نیستید؟ اشکالی ندارد! به جای این، یک ترفند دیگر به شما آموزش می دهیم. مخلوطی از 2 تا 3 قاشق غذاخوری جو دوسر پرک آسیاب شده، 1 قاشق چای خوری عسل، ½ قاشق چای خوری سرکه سیب و یک قطره روغن درخت چای را توصیه می کنیم.

ماسک ضد پیری پاپایا

راز شادابی پوست و جوانی شرقی ها، استفاده از ماسک خانگی مادربزرگ های شان است که با پاپایا تازه، ماست یونانی و سایر مواد مغذی تهیه می شود و در هر سن و سالی که باشند از آن استفاده می کنند. اسیدهای آلفا-هیدروکسی موجود در پاپایا به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کنند. سفیده تخم مرغ نیز پروتئین بالایی دارد و به بازسازی پوست و سفت شدن منافذ کمک می کند.

دستور العمل: ½ یک پاپایای تازه (دانه های آن را بگیرید و خرد کنید)، 1 قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده، 1 قاشق غذاخوری چای سفید (دم کرده و خنک شده)، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه و یک عدد تخم مرغ ارگانیک را در یک مخلوط کن (یا با استفاده از چنگال) ترکیب کنید تا زمانی که یک خمیر حاصل شود. ماسک حاصل را به صورت و گردن بزنید. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

اسکراب لایه بردار شکر

مراقبت های خانگی و روزمره زیبایی خود را با ترکیب شکر و عسل شیرین کنید. متخصص پوست مرکز زیبایی قلهک شریعتی می گوید: “این لایه بردار خانگی به تغذیه پوست کمک می کند و در عین حال، سلول های مرده را نیز از بین می برد.” اگر پوست حساسی دارید، از این دستور العمل صرف نظر کنید. چرا که قند می تواند خیلی خشن باشد.

دستور العمل: ½ فنجان شکر قهوه ای و 3 قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه کوچک مخلوط کرده و هم بزنید تا یک خمیر غلیظ حاصل شود. دو قاشق غذاخوری روغن مورد نظر خود (زیتون ، بادام یا نارگیل) را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیر را یکپارچه تر و کمی سبک تر کند. از قبل پوست تان را تمیز کنید و خمیر را روی کل پوست صورت، گردن و قفسه سینه خود پخش کنید. به مدت 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و بعد با آب گرم بشویید. برای همان اثر می توانید از باقی مانده اسکراب روی بدن تان نیز استفاده کنید.

ماسک نرم کننده آلوئه ورا

آلوئه ورا چیزی است که برای بیش از یک آفتاب سوختگی مفید است. این گیاه از فواید بیشماری برای پوست برخوردار است. این گیاه قدرتمند از خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده و مرطوب کننده تشکیل شده است و یک ماسک صورت عالی برای نرم و شفاف شدن پوست محسوب می شود. استفاده از آلوئه ورا در ماسک صورت می تواند پوست تحریک شده را تسکین ببخشد و همچنین دارای اثر پر کنندگی و درخشان کننده نیز می باشد.

دستور العمل: ½ قاشق غذاخوری شیر بادام را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای مخلوط کنید تا شکر کاملا حل شود. چهار قاشق غذا خوری (به طور تقریبی) آب یا ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی صورت بنشیند و سپس با آب گرم و یک حوله نرم آن را پاک کنید.

از بین بردن پف چشم با ماسک خیار

با یک ماسک خیار خانگی، فضای یک اسپای شیک و لاکچری را برای خود در خانه ایجاد کنید و در همان زمان استراحت کنید. خرد کردن خیار آنزیم های فعال آن را آزاد می کند. این ماسک چشم به رفع پف و آلرژی کمک می کند. خیار دقیقا قسمت های ملتهب پوست را تسکین می بخشد.

دستور العمل: یک حوله کاغذی در روی یک بشقاب قرار دهید و یک خیار خنک را روی آن رنده کنید. پس از اتمام رنده کاری، تکه های رنده شده خیار را در حوله کاغذی رول و فشرده کنید. سر خود را به سمت عقب برده یا دراز بکشید و ماسک را بر روی چشمان بسته خود قرار دهید. اثر تسکین دهنده آن را فورا متوجه خواهید شد.

تزریق بوتاکس

بوتاکس یک نوروتوکسین است که باعث رها سازی عضلات صورت می شود. پزشکان سال هاست که از بوتاکس استفاده می کنند تا زیبایی ظاهری خطوط صورت و چین و چروک ها را بهبود بخشند. تزریق بوتاکس یک روش حداقل تهاجمی است. در این پروسیجر نیازی به هیچ گونه برش یا بیهوشی عمومی نیست. اگر نگران درد و ناراحتی ناشی از آن هستید ، یک بی حس کننده موضعی یا یخ می تواند ناحیه درمان را بی حس کند.

دستور العمل: برای تزریق بوتاکس صورت ، بیمار در موقعیت قائم بر روی تخت قرار می گیرد. مناطقی که باید تزریق شوند با پاک کننده غیر الکلی مانند هیبیکلن یا بتادین پاک می شوند. برخی از پزشکان در این زمان از یک ماده بی حسی موضعی مانند کرم EMLA یا سایر جایگزین های مشابه استفاده می کنند. سپس بوتاکس در نواحی مورد نظر صورت تزریق می شود. الگوهای تزریق معمولی شامل حدود چهار یا پنج نقطه در هر طرف پیشانی و دو یا سه نقطه در اطراف چشم است.

کلینیک تزریق بوتاکس

مزوتراپی

مزوتراپی یک درمان پزشکی است که در فرانسه توسعه یافته است.

این روشی است که در آن ترکیبی از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و داروهای درجه پزشکی در لایه های فوقانی و میانی پوست تزریق می شوند. برای مقابله با چین و چروک، پزشک برای تزریق از سوزن های بسیار ریز و مقادیر کمی از یک محلول سفارشی که بنا به نیاز های شما ترکیب بندی شده است، استفاده می کند.

از آنجا که این مواد مغذی با دقت در نقاط درمانی مورد نظر تزریق می شوند، منجر به جوانسازی و بهبود پوست می شود.

علاوه بر این، حین تزریق، کانال های بسیار ریزی در پوست ایجاد می شوند که باعث می شود پوست نسبت به تولید کلاژن و الاستین جدید ترغیب و تحریک شود و این امر تضمین می کند که پوست شما از قبل سالم تر و شاداب تر خواهد شد. فیلم مزوتراپی در تهران را اینجا ببینید.

دستگاه فیس آپ

اگر راهکارهای طبیعی و راه حل های درمانی مختلف قادر نبوده اند کاری در زمینه جوانسازی صورت و پاکسازی صورت برای تان انجام دهند، فن آوری به شما کمک می کند تا با استفاده از دستگاه فیس آپ ، جدید ترین نسل میکرودرم ابریشن، به ویژه برای روشن شدن، جوانسازی، سفت شدن پوست، به حداقل رساندن چین و چروک و لایه برداری این نیاز شما محقق گردد. فیس آپ صورت یک روش قطعی برای جوانسازی و پاکسازی صورت به شمار می رود که بدون دردسر و در مدت زمانی کمی قادر است شما را به نتیجه مطلوب تان برساند.

دستور العمل: در این روش، میکرودرم ابریشن با مجموعه ای از هندپیس های قابل تعویض از جنس کاربید سیلیکون انجام می شود. حرکت مداری هندپیس اجازه می دهد یک یا چند لایه اپیدرم از بین برود و پوست صورت را روشن و نرم سازد. میکرو پالس، پوست را ماساژ می دهد و همزمان موجب تحریک عضلات در زیر پوست می شود و همچنین گردش خون را بهبود می بخشد. عمل هم افزایی این دو تکنیک که تنها در یک هندپیس گنجانده شده است ، پوست را نسبت به تولید کلاژن جدید ترغیب و تحریک می کند.

4.5 2 votes
به نظر شما چند ستاره؟
عضویت
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا