17 ترین

16 عادت بدی که دمار از روزگار پوستتان درمی آورد

16 عادت بدی که دمار از روزگار پوستتان درمی آورد

اگر می خواهید بدانید که چه چیزهایی باعث می شود که زودتر از موعد، علائم پیری روی پوستتان ظاهر شود، حتما و حتما این مطلب را بخوانید

کینه می گیرید و خشمتان را بروز نمی دهید

اگر نتوانید خشم خودتان را کنترل کنید، ممکن است باعث بالا رفتن سطح مواد شیمیایی که منجر به استرس می گردند، شوید. این متابولیسم ناسالم می تواند باعث پیری زودرس شود و هم چنین هزار و یک بلای دیگر مانند آسم، مشکلات قلبی، فشار خون و اگزما هم به سرتان بیاورد. به همین خاطر اولین قدم برای داشتن پوستی سالم و زیبا این است که خشم خود را شناسایی کرده و کینه هایتان را رها کنید. قطعا بدنتان حسابی از شما تشکر خواهد کرد!!

ضد آفتاب نمی زنید

این تکنیک کاملا اثبات شده است اما باز هم خیلی از ما ضد افتاب نمی زنیم یا فراموش می کنیم! اشعه های فرابنفش خورشید، تمام ظاهر جوان و پوست درخشان ما را مثل یک جاروبرقی می بلعند و در نهایت منجر به پیری زودرس می شوند. اگر مشکل حافظه دارید و یادتان می رود که هر روز ضدآفتاب بزنید، از نرم کننده های حاوی SPF استفاده کنید.

بیش از حد خود را با مانیتورهای مختلف سرگرم می کنید

تمام مدت نگران نور خورشید و اشعه ی فرابنفش بودیم اما حالا باید نگران نور آبی خیلی از مانیتورها مانند کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت هم باشیم. خیلی از متخصصین و پزشکان زیبایی می گویند که نور آبی ناشی از مانیتورها به اندازه ی خود اشعه ی فرابنفش مضر است. اگر تمام روز را به صفحه نمایشگرهای مختلف خیره می شوید، بهتر است خودتان را برای دیدن علائم پیری هم آماده کنید.

کلاه نمی پوشید

فرقی نمی کند که تمام روز را بیرون از منزل باشید یا فقط چند ساعت، به هر حال کلاه پوشیدن یکی از اصلی ترین راهکارهایی است که برای داشتن پوستی سالم و جوان باید به کار ببرید. کلاه نه فقط از پوست شما در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند، بلکه از چین انداختن به پیشانی و دور چشم ها پیشگیری می کند. خدا رو شکر در حال حاضر کلی کلاه با مدل های مختلف وجود دارد، پس چرا یکی از آن ها را نمی خرید؟!

خیلی سلفی می گیرید

اگر از آن دسته آدم هایی است که مرتب لب هایتان را غنچه می کنید و سلفی می گیرید باید بگوییم که این کار به زودی باعث می شود که چین های زشت و ناخوشایندی اطراف دهانتان شکل بگیرد. تکرار مداوم این حرکات عضلات صورتتان را چروک می اندازد. پس به خاطر خدا این کار را نکنید! اصلا چه کسی گفته که ادا و اطوار شما را زیباتر می کند؟!

به اندازه ی کافی نمی خوابید

انگار که خسته بودن به اندازه ی کافی حس بدی نیست، چرا که به تازگی محققین کشف کرده اند که عدم خواب کافی می تواند باعث بروز چین و چروک و در نتیجه پیری زودرس شود. پوست افرادی که همیشه خسته هستند، نمی تواند مواد مغذی کافی تولید کند و در نتیجه توصیه می کنیم، گوشی تان را فورا کنار بگذارید و بخوابید!

ژست ایستادن و نشستن شما بد است

پدر و مادرها، همیشه می گویند که صاف بنشینید و قوز نکنید. بهتر است بدانید که آنها دلیل خوبی برای گیر دادن به شما داشته اند. شانه های قوز کرده، باعث می شود که خیلی پیرتر از آن چه هستید به نظر بیایید. قوز کردن باعث می شود که سردرد، کمر درد و گردن درد هم بگیرید. تازه احساس افسردگی و عدم اعتماد به نفس هم به آدم دست می دهد. پس اگر می خواهید مثل پیرزن ها به نظر نیایید، حالت ایستادن و نشستن خود را درست کنید. همین الان!!!

سیگار می کشید

سیگار کشیدن بدترین بلایی است که می توانید به سر خودتان بیاورید. مواد شیمیایی موجود در سیگار، باعث می شوند که اکسیژن به پوستتان نرسد و این مواد سمی باعث پیری زودرس و چین افتادن روی پلک ها و دور دهان می شود. اگر به دنبال مدرک برای این مسئله هستید، کافیست به عکس دوقلوهایی نگاه کنید که یکی از آن ها سیگار می کشد و دیگری نه! آن وقت همه چیز دستتان می آید.

بیش از حد نوشیدنی مصرف می کنید

مصرف نوشیدنی های تیره مثل قهوه، چای، شراب قرمز و…اول از همه دندان هایتان را خراب می کند. به همین خاطر یه وقت به خودتان می آیید و می بینید که ای داد و بیداد!! خیلی پیرتر از سنتان به نظر می آیید.

بیش از حد آرایش می کنید

با افزایش سن، رطوبت و روغن های ضروری پوست کمتر تولید می شوند. در ابتدا فکر می کنید که آرایش کردن باعث پوشاندن عیب و ایرادات پوستتان می شود اما به تدریج باعث چروک افتادن و تغییر بافت پوست می شود. سبک آرایش کنید به خصوص اگر به طور طبیعی پوستتان خشک است.

با پوستتان خشن برخورد می کنید

با افزایش سن، رنگدانه های پوست تغییر می کند. به همین خاطر تیره شدن پوست یکی از رایج ترین علائم پیری است. اگر می خواهید پوستتان را تمیز کنید یا مرطوب کننده به آن بزنید، این کار را با ملایمت انجام دهید. دعوا که ندارید!! این پوست شماست و دشمن خونی تان نیست!

از سلامت دست ها، گردن و نواحی ترقوه غافل می شوید

می توانید یک عالمه پول و وقت صرف کرم های ضد پیری کنید اما اگر گردن، دست ها و نواحی ترقوه را فراموش کنید، اساساً تمام زحمت هایتان باد هواست! یادتان نروید که از این نواحی مراقبت کنید و مرتب به آن ها کرم مرطوب کننده بزنید. داشتن یک گردن چروک و دست هایی زمخت هیچ گونه جذابیتی ندارد. حرف ما را باور کنید.

مدام اخم می کنید و انگار که با کسی پدرکشتگی دارید

تا حالا شده اتفاقی انعکاس صورت خود را در آینه ببینید و متوجه شوید که در حالت عادی هم اخم دارید؟! توصیه ی ما این است که در مورد حالت چهره تان آگاه باشید و تلاش کنید آن را در حالت عادی نگه دارید( دست از اخم کردن و چین دادن به صورتتان بردارید) . این جوری ممکن است چروک ها دائمی شوند و قبل از این که به خودتان بیایید، پیر نشانتان دهند.

ابروهایتان خیلی نازک است

داشتن ابروهای نازک مد قرن هجدمی است. دیگر از آن زمان گذشته که ابروهای نخی مد بود و دل می برد! پس بهتر است همیشه حالت ابروهایتان را طبیعی و پر پشت نگه دارید. اینجوری خیلی جوان تر و خواستنی تر به نظر می آیید.

بیش از حد گردنتان را روی موبایل خم می کنید

ساعت ها خیره شدن به صفحه ی موبایل و خم کردن گردن، باعث می شود که هم چشم هایتان پف کند و هم گردنتان چروک بیفتد. بنابراین اگر هم به استفاده از موبایل اعتیاد پیدا کرده اید و نمی توانید برای آن کاری انجام دهید، حداقل گردنتان را زیادی خم نکنید.

در باشگاه، به سختی تمرین می کنید

گرچه بلند کردن وزنه های سنگین در باشگاه، خیلی افتخار دارد اما داری اشتباه می زنی داداش!! بلند کردن وزنه های سنگین باعث می شود که فشار زیادی به پوست صورتتان بیاید. کافیست نگاهی به صورت بعضی از ورزشکاران معروف مانند کریستیانو رونالدو بیاندازید تا متوجه شوید دقیقا از چه صحبت می کنیم.

پیمایش به بالا