17 ترین

مهمترین کارهایی که ما برای کاهش گرمایش جهانی میتوانیم انجام دهیم!

مهمترین کارهایی که ما برای کاهش گرمایش جهانی میتوانیم انجام دهیم!

مسئله ی گرمایش جهانی اتفاق ساده ای نیست. شاید با خودتان فکر کنید که کاری از دست شما برنمی آید اما با به کار بردن چند راهکار ساده می توانید به راحتی سهم خودتان را در کاهش گرمایش جهانی ادا کنید. با ما همراه باشید تا چند تا از مهم ترین راهکارهای موجود را بررسی کنیم

لامپ های رشته ای خود را عوض کنید

به سادگی می توانید لامپ های رشته ای خود را با نورهای فلورسنت ( مهتابی و…) جایگزین کنید. این کار باعث می شود که مصرف انرژی شما تا 70 درصد پایین بیاید و در ضمن عمر این دسته از لامپ ها هم خیلی بیشتر است.

کمتر رانندگی کنید

با کمتر رانندگی کردن، شما نه تنها باعث کاهش مصرف سوخت می شوید، بلکه در کاهش گرمایش جهانی هم دخیل خواهید شد. به عنوان مثال می توانید با استفاده از پیدا کردن همراه، از خودروی خودتان بیشترین استفاده را ببرید(به عنوان مثال، در حال حاضر تپسی، با راه انداختن سرویس لاین کمک خیلی زیادی به کاهش هزینه ها و هم چنین ترافیک کرده است)

اگر می خواهید به سوپرمارکت بروید یا خرید کوچکی دارید، به جای استفاده از خودرو، می توانید پیاده روی کنید یا این که از دوچرخه استفاده کنید.

هر دو روش برای سلامتی هم فوق العاده هستند. بزرگ ترین منبع آلودگی دنیا، از همین مصرف بنزین و گازوئیل حاصل می شود.

کاهش، استفاده مجدد و بازیافت!

اگر میزان نیاز خود را به خریدن چیزهای جدید کاهش دهید، میزان هدر رفت خودتان را هم کم می کنید. حتی اگر می خواهید محصولی خریداری کنید، دقت داشته باشید که محصول مورد نظرتان اکوفرندلی( دوستدار محیط زیست) باشد. از بطری های پلاستیکی و شیشه ای، دوباره استفاده کنید. شیشه های آب معدنی را مجدداً به کار بگیرید. هر محصولی که ظرف به درد بخوری دارد را دور نریزید و دوباره استفاده کنید. حتی می توانید از این ظرف ها کاربردهای دیگری داشته باشید.

بازیافت کاغذ، بطری و …می تواند راهکار خیلی خوبی برای کاهش گرمایش جهانی زمین باشد. اگر برایتان ممکن است، به جای دور ریختن لوازم خانه تان، آن ها را تعمیر و بازیافت کنید.

از انرژی خورشیدی استفاده کنید

خیلی از افراد به جای استفاده از انرژی های مصرفی رایج، از پنل های خورشیدی استفاده می کنند. این پنل ها کاملاً در دسترس هستند و می توانید از آن ها استفاده کنید.

لوازم خانگی کم مصرف بخرید

همیشه یادتان باشد که به سراغ لوازم خانگی ای بروید که کم مصرف هستند و علاوه بر کاهش انرژی مصرفی، رقم قبض هایتان را هم کاهش دهد. به این ترتیب در کاهش پدیده ی گرمایش جهانی هم سهم خودتان را ادا خواهید کرد.

میزان زباله هایتان را کاهش دهید

 محل دفن زباله های شهری، یکی از بزرگ ترین منابع تولید گاز متان و دیگر گازهای گلخانه ای است. وقتی که زباله ها را می سوزانند، نوعی گاز سمی از خود ساتع می کند که وارد اتمسفر شده و در نهایت منجر به گرمایش جهانی می شود. با استفاده از روند بازیافت و هم چنین کاهش میزان زباله، می توانید در روند کاهش گرمایش جهانی دخیل باشید.

از آب گرم کمتر استفاده کنید

می توانید دستگاه های ظرف شوری که از آب گرم استفاده نمی کنند، بخرید. از شستن لباس ها با آب گرم خودداری کنید. آب زمین و ولرم بهترین گزینه است. دوش های مکرر را کنار بگذارید و با آب داغ حمام نکنید. به این ترتیب میزان صرفه جویی در انرژی بالاتر می رود و در نتیجه گرمایش جهانی را نیز کاهش می دهد.

از محصولاتی با بسته بندی بزرگ و زیاد دوری کنید!

توصیه می کنیم از محصولاتی استفاده کنید که بسته بندی زیادی ندارند. به این صورت ناچار خواهید بود که بسته بندی آن ها را دور بریزید و به این ترتیب میزان زباله های خود را افزایش دهید. همان طور که گفتیم افزایش زباله، مساوی است با افزایش گرمای زمین! اگر می توانید اطرافیان خود را نیز متقاعد کنید که محصولاتی با بسته بندی کمتر خریداری کنند.

یک ترموستات قابل برنامه ریزی نصب کنید

نصب یک ترموستات قابل برنامه ریزی نه تنها هزینه ی زیادی ندارد، بلکه می تواند در کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش قبض هایتان نیز موثر باشد. به این ترتیب می توانید میزان مصرف انرژی در گرما و سرما را کنترل کرده و گرمای زمین را کاهش دهید.

لامپ ها را خاموش کنید!

در نهایت، به عنوان ساده ترین راهکار، باید بگوییم که اگر به چراغ یکی از اتاق های خانه نیاز ندارید، آن را خاموش کنید. نمی توانید حدس بزنید که با همین کار ساده، تا چه حد به کاهش پدیده ی گرمایش جهانی کمک خواهید کرد.

پیمایش به بالا