17 ترین

عجیب ترین قوانین دنیا که حتما نشنیدید!

عجیب ترین قوانین دنیا که حتما نشنیدید!

عجیب ترین قوانین دنیا واقعا شما رو بهت زده میکنه! اجازه بدین با همدیگه چند تا از اونا رو بررسی کنیم.

آلمان: نواختن پیانو در شب

خیلی ها میگن که آلمان کشور هزار قانون است. حتی قوانینی وجود داره که میگه به کار بردن بالش به عنوان سلاح ممنوعه یا این که نباید سرود ملی رو غیر ریتمیک بخونید! اما قانونی که خیلی عجیبه، اینه که نواختن پیانو در شب رو ممنوع اعلام می کنه! مستاجرین اجازه دارن که از ساعت 8 الی 12 صبح و 14 الی 20 شب، ساز خودشون رو بزنن و ملاحظه ی همسایه ها رو بکنن!. هم چنین محدودیت های زمانی برای هنرمندا گذاشتن تا با نواختن سازهای ناجورشون صدای همسایه ها رو درنیارن( میخوایم بگیم انقدر همسایه مهمه اونجا)

اسپانیا: بدون پیراهن در مرکز شهر ماجورکا نباشید!

همه ی قوانین عجیب که از دل خاورمیانه بیرون نمیان. سال 2014، شخصی به نام الکس دانهام به خاطر راه رفتن بدون تی شرت در مرکز جزیره ماجورکا، 600 دلار جریمه شد. البته برهنه بودن در سواحل این جزیره آزاده اما مسئولین این جزیره، دلشون می خواد که چهره ی شهرشون رو با آدم هایی که لخت و عور می چرخن، خراب نکنن( به خصوص توریست ها)

انگلیس: کشتن یا خوردن قوهای بی صدا ممنوع!

ملکه انگلیس صاحب تمام قوهای انگلستان است و فقط اوست که اجازه داره آنها رو بکشه یا بخوره!!! ریشه ی این قانون به قرون وسطا برمی گرده، زمانیکه که طبقات مرفه جامعه عاشق این بودن که سر میزهای شامشون قو سرو بشه! گرچه این روزها این کار انجام نمیشه اما قانون صریحی در این باره وجود داره. باید بدونید که قوها نژاد محافظت شده ای در انگلستان هستن و هیچکسی اجازه نداره آن ها رو بکشه یا بخوره! هرکسی که چنین جرمی مرتکب بشه به 5000 هزار یور جریمه یا 6 ماه حبس محکوم میشه!

فرانسه: مصرف سس کچاپ در بوفه مدارس ممنوع!

در سال 2011، وزیر آموزش و پرورش فرانسه، مصرف سس کچاپ در مدارس رو ممنوع اعلام کرد. این قانون به خاطر ناسالم بودن این ماده ی غذایی وضع شد. تازه اعلام کردن که بزودی مصرف سس مایونز هم ممنوع اعلام میشه. این حرف های مربوط به سلامت هم که میگه، همش الکیه. در واقع جناب وزیر فکر می کنه که این دو ماده غذایی فرهنگ آمریکایی رو به دانش اموزان فرانسوی یاد میده! برای حفاظت از فرهنگ فرانسوی!!! سرو سس کچاپ فقط با سیب زمینی سرخ شده آزاده( اونم تازه یک بار در هفته!!)

ایتالیا: مردن در بعضی از شهرها، ممنوع!!

مردن در حداقل 2 شهر ایتالیا ( و چند شهر دیگر در دنیا) ممنوعه! این مسئله مربوط به بالا رفتن سن مردم شهر و هم چنین مسائل مربوط به سلامته!! در شهر سلیای ایتالیا، افرادی که نتونن با معالجات سالیانه از مرگ خود جلوگیری کنن، سالیانه 10 یورو جریمه خواهند شد. در شهر مانوئور ایتالیا هم ممنوعیت های زیادی وجود داره که افراد نتونن خودشون رو بکشن و اگر اینکارو انجام بدن، جریمه خواهند شد( سوال این جاست که این جریمه رو از کی می گیرن بلاخره؟! از قبرستون؟)

سوئیس: داشتن فقط یک ماهی قرمز، ممنوع!

سوئیس یکی از حیوان دوست ترین قوانین دنیا رو داره. مثلا اگر بخواین ماهی قرمز بخرین کلی هم خوشحال میشن اما نباید یه دونه بخرین، بلکه باید چند تا داشته باشین چرا که سوئیسی اعتقاد دارن این کار غیر انسانیه و در واقع یک موجود رو از هم نوعاش جدا می کنین. در سوئیس حتی سازمان هایی وجود داره که وقتی جفت ماهی قرمز می میره، واسش جفت مناسب پیدا میکنن( خدایااااااااااا) تازه برای اون دسته آدم هایی که میخوان سگ داشته باشن، در ابتدا دوره های آموزش رفتار با سگ گذاشته میشه تا بتونن به صورت قانونی صاحب یه سگ بشن( قابل توجه بعضی از دوستان که هاسکی رو توی دمای 50 درجه نگه می دارن)

ژاپن: رقصیدن بعد از نیمه شب فقط در روشنایی جایز است!

در سال 2015، دی جی ها و صاحبان کلوب های شبانه در توکیو بلاخره موفق شدن که این قانون رو از میون بردارن. این قانون، سال ها قبل به خاطر این وضع شده بود که کلوب های شبانه، به مکانی برای روسپی گری تبدیل شده بودن! بعد از دو سال کمپین راه انداختن، بلاخره دولتمردان اجازه دادن که مردم بعد از ساعت 12 شب هم به قر و قمیش خود ادامه بدن( البته به شرطی که هنوز چراغ های شهر روشن باشن)

تایلند:بدون لباس زیر خانه را ترک کردن، ممنوع!

فکر می کنیم بیشتر ماها، چرایی وضع این قانون رو می دونیم. هیچکس دلش نمی خواد با آدمی رو به رو بشه که وسط خیابون لباس زیر نپوشیده!البته قوانین تایلند میگه به خاطر وضع بهداشت، چنین قانونی رو وضع کرده! اما سوال این جاست که پلیس چطوری این قانون رو اجرا می کنه! نمی تونه که از مردم بخواد لباس زیر خودشون رو نشون بدن!

پیمایش به بالا