17 ترین

عجیب ترین فرقه های دنیا با اعتقاداتی باورنکردنی!

عجیب ترین فرقه های دنیا با اعتقاداتی باورنکردنی!

دیوانه هایی در سرتاسر دنیا پیدا می شوند که به چیزهای عجیب و غریب باور داشته باشند. در این مقاله می خواهیم به عجیب ترین فرقه های دنیا اشاره کنیم و بگوییم به چه چیزهایی باور دارند. با ما همراه باشید!

انجمن آتریوس

این انجمن که در اواسط دهه 50 میلادی تاسیس شد، نوعی آیین جدید است که سیستم اعتقادی آن ها به گونه ای است که می گویند تعدادی از اربابان کهکشان( بیشتر از ونوس و مشتری)، سرنوشت انسان ها را کنترل می کنند. به علاوه آن ها شدیداً برای آمدن یک منجی دعا می کنند که قرار است سوار بر یک سفینه ی جادویی به زمین بیاید و قدرتش از قدرت تمام اسلحه های زمینی بیشتر است( به حق چیزای نشنیده و ندیده!)

مکتب هونو هانا سانپوجیو

این مکتب جدید ژاپنی که به نام “فرهنگ پاخوانی” هم شناخته می شود، ادعا دارد که فقط از خواندن علائم و خطوط روی پاهای باورمندان به این مکتب، می تواند مشکلات آن ها را کشف کند. موسس این فرقه اعتقاد داشت که فرستنده ی مسیح و بوداست و اگر کار خواندن پای باورمندان به درستی انجام نشود، آنها می میرند. او می گوید که اگر فرد انگشتان پای کوتاهی داشت؛ احتمالاً عصبی است و اگر انگشتان چاق بودند، شخص همیشه خوش شانس خواهد بود. البته باید بگوییم که وقتی از باورمندان خود خواست که نفری 900 دلار برای خواندن پاهایشان بپردازند، تمام مومنین واقعی خود را از دست داد( عجب معتقدین اصیلی)

مکتب شن تائو

این مکتب که با نام “فرهنگ و راه صحیح ” هم شناخته می شود، توسط یک پروفسور پایه گذاری شد که حقیقتاً دیوانه بود. او باورهای عجیبی داشت. مثلا می گفت که زمین 4.5 تریلیون سال دارد و کهکشان راه شیری توسط یک جنگ هسته ای شکل گرفته است. این پروفسور عزیز باورهای دیگری هم داشت. او می گفت که تمام انسان ها 3 روح دارند و نسل بشر 5 بار توسط خدایی که با بشقاب پرنده فرود آمده، نجات پیدا کرده است. اما از آن جایی که ماه پشت ابر نمی ماند، وقتی که این پروفسور ادعا کرد که خدا در سال 1998 در یک برنامه تلویزیونی آمریکایی ظاهر می شود، تمام 150 دنباله روی خود را از دست داد. چرا که پیشگویی اصلا درست از آب درنیامد( باورتون میشه 150 نفر روی کره زمین، تو یه روز خاص تلویزیون رو به امید دیدن خدا روشن کردن و منتظر موندن؟!)

محفل معبد کهکشان

این محفل سری، ترکیبی از باورهای مسیحیت قرون وسطا، یوفو باورها، فلسفه ی جدید و فراماسون ها است. این محفل معمولاً خیلی صلح آمیز هستند و باورهای ملایمی دارند( مثلا می گویند که مرگ نوعی رهایی است و زندگی در دیگر سیارات ادامه پیدا می کند). همه چیز عالی پیش می رفت تا این که نوزاد یکی از اعضای این فرقه، با باور این که ضد مسیح است، قربانی شد. بعدها اعضای دیگر این محفل اعترافق کردند که تعداد زیادی از آن ها به طرز عجیبی خودکشی کرده اند و یا این که جنازه شان پیدا میشد. عجیب ترین فرقه های دنیا گاهی بسیار خطرناک هم می شوند.

فرقه آزادگان

این فرقه در ابتدا توسط تعدادی از افراد که از دست شکنجه های روسیه فرار کرده بودند، در ساسکاچیوان تشکیل شد. اعضای این فرقه به سه چیز مهم باور دارند: زندگی جمعی، برهنگی و آنارشی!

آن ها به خاطر این که در مجامع عمومی برهنه ظاهر می شدند و برخلاف عرف جامعه رفتار می کردند مشهور شدند. آن ها حتی تا جایی پیش رفتند که در دهه 20 و 30 تعدادی از ساختمان های دولتی را به آتش کشیدند تا آنارشی بودن خود را نشان دهند( کلاً دیوانه بودن، خیلی جدی نگیرید!)

مکتب اصلاح و ترمیم 10 فرمان

این مکتب که در سال 80 میلادی در اوگاندا تاسیس شد، شامل عده ای بود که خواستار جدایی از کلیسای کاتولیک روم بودند. آن ها اعتقاد داشتند که باید 10 فرمان موسی(ع) را با دقت اجرا کنند تا از وقوع آخرالزمان جلوگیری به عمل آورند. آن ها باور داشتند که باید آخر هفته ها روزه بگیرند و از مصرف صابون و هم چنین داشتن رابطه ی جنسی پرهیز کنند. همان طور که پیش بینی می شد، با آغاز هزاره ی سوم، این فرقه نیز رو به افول رفت اما منجر به وقوع چندین جنایت مانند قتل های زنجیره ای، و آتش زدن کلیسا شد.

فرقه آم شینریکیو

این فرقه که تفسیرهای احمقانه ای از آیین بودا و دین مسیحیت داشت، در سال 1984 تاسیس شد. این فرقه که روز آخرالزمان و جنگ سوم جهانی را پیش بینی می کرد، از همان ابتدا توسط آمریکا ممنوع اعلام و سپس همه چیز به خشونت کشیده شد. کاشف به عمل آمد که این فرقه درگیر چندین جنایت بزرگ بوده و اگر هریک از اعضا تصمیم به جدایی از فرقه را داشتند، آن ها را به قتل می رساند. این گروه بعدها به یک گروهک تروریستی مبدل شد و 5 بار به قطارهای متروی توکیو را با گاز بنزین حمله کرد. در این حادثه حدود 13 نفر کشته شده و 1000 نفر هم مبتلا شدند!

جنبش خلاقیت!

این جنبش که در سال 1973 در ایلینویز آمریکا تاسیس شد، تلاش می کرد تا بر اساس یک باور مشترک نژادی سفیدپوستان را گرد هم بیاورد. گرچه سیستم اعتقادی آن ها شامل فلسفه ی ناتورالیسم و سبک زندگی سالم بود، اما مهم ترین باورشان این بود که هر آنچه برای سفیدپوستان خوب است، صلاح اعظم خواهد بود و دقیقا چنین تفکراتی بود که در نهایت نام این سازمان و جنبش را به عنوان یکی از سازمان های نئونازی مطرح کرد.

مکتب جان فروم!

این مکتب جذاب که در جزیره تانا واقع در اقیانوس آرام تاسیس شده است، حول محور تصویری از یک سرباز آمریکایی در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده که تصور میشد، قرار است ثروت و املاک خود را به این جزیره بیاورد. اصل این داستان به ماجرایی برمی گردد که در طول آن 300 هزار سرباز آمریکایی در این منطقه بودند و به خاطر ماموریت خود هزاران اسلحه و تجهیزات داشتند. اما به تدریج آن جا را ترک کردند. تنها پیروان واقعی جان فروم است که فکر می کنند روزی آن ها برخواهند گشت و ثروت را با خود به همراه می آورند( صنار بده آش، به همین خیال باش)

فرقه رئالیسم!

این مکتب که در سال 1974 توسط یک راننده مسابقات اتوموبیل رانی فرانسوی به نام کلود ووریلهون تاسیسس شد، به پیروان خود یاد می دهد که زندگی توسط تعدادی آدم فضایی ساخته شده است. آن ها می گویند که این آدم فضایی ها بعدها تعدادی از خودشان را در قالب انسانی به زمین فرستادند تا اوضاع و احوال را بسنجند( مثل مسیح و بودا!!!!!!) در همان سطح اولیه، باورهای آن ها قابل قبول است. اعضای این فرقه برای صلح، عدالت، دموکراسی، عدم خشونت و آزادی جنسی تلاش می کنند اما باورهای عجیب و غریب آن ها هم کم نیست. به عنوان مثال در اواخر دهه 90 ادعا کردند که یک انسان شبیه سازی شده ساخته اند( غلط های اضافه!!!)

پیمایش به بالا