17 ترین

بهترین راه های دکور منزل با گلدان و گیاه!

بهترین راه های دکور منزل با گلدان و گیاه!

اگر می خواهید که نظر هر بیننده ای را به دکور منزل و زیبایی آن جلب کنید و اندکی روح و حس به فضای خانه تان بدهید، بهترین راه این است که دکور منزل با گلدان و گیاه را امتحان کنید. راستش را بخواهید بیشتر ما سلیقه ی چیدمان منزلمان را نداریم. حتما برای شما هم پیش آمده که در منزل خودتان هم احساس راحتی نکنید و تصورتان بر این است که یه چیزی کم دارد! خب ما فکر می کنیم که اضافه کردن چند گل و گیاه و دکور منزل با گلدان می تواند، پازل گمشده ی دکور هر خانه ای باشد. صرف نظر از جنبه های زیبایی، داشتن گلدان و گل در خانه می تواند به تقویت روحیه ی شما کمک خیلی زیادی کند.

پس معطل چه هستید؟! در این مطلب برخی از بهترین نمونه های دکور منزل با گلدان را برای شما جمع آوری کرده ایم. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید باشد. به اسکرول کردن این متن ادامه دهید

به گیاهان رایج اکتفا نکنید

گرچه داشتن چند گیاه رایج مانند کاکتوس و…در دکور منزل می تواند خیلی زیبا باشد. اما کافیست سری به وب سایت هایی که بذر گیاهان را می فروشند بزنید تا با انواع و اقسام گیاهی که برای آپارتمان مناسب هستند، مواجه شوید. فقط یادتان باشد که دستورالعمل کاشت بذر و نگه داری از آن را نیز به دقت یاد بگیرید.

دکور خانه وینتج و قدیمی با گلدان

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دکور خانه تان وینتج و قدیمی است، توصیه می کنیم که آن را با گذاشتن یک گلدان گل های روشن ( بیشتر صورتی) زیباتر و جذاب تر کنید. می توانید از یک میز ناهارخوری یا عسلی برای گذاشتن این گلدان استفاده کنید. همان طور که در تصویر می بینید، این رنگ گل می تواند فضای کلاسیک و قدیمی خانه تان را گیراتر کند.

رمانتیک کردن فضا با ریسه ی گل

می توانید فضای اتاق خوابتان را به گلدان های زیبا و جذاب آراسته کنید. بهترین جا برای گذاشتن گلدان کنار پنجره است. اما گذاشتن گل های مصنوعی بالای تخت هم می تواند ایده ی جذابی باشد. به عنوان مثال ببینید که این ریسه ی گل مصنوعی چه فضای شادی برای اتاق خواب درست کرده است. اگر از گلدان های طبیعی هم استفاده می کنید، نه تنها به زیبایی اتاق خوابتان کمک می کنند، بلکه باعث می شود که به هنگام خواب، تنفس بهتر و راحت تری هم داشته باشید.

بافت دیزاین خانه را با گل و گیاه بهتر کنید!

برای این که دیزاین و دکور خانه تان را بهتر کنید، راهکار خیلی خوبی که پیش روی شماست این است که با استفاده از گل و گیاه، بافت بهتری به فضای خانه بدهید. تکستچر یا بافت خانه با اضافه کردن چند گلدان سبز و زیبا می تواند فضای منزل را تا حد زیادی طبیعی و جاندار تر کند.

با گیاهان خود، حالت قرینه درست کنید.

مثل هر موجود زنده ی دیگری، گل و گیاهان نیز به دوست و رفیق احتیاج دارند. به عنوان مثال اگر می خواهید گلدان هایتان را کنار پنجره بگذارید، تلاش کنید که فرم قرینه به آن ها بدهید( هر کدام یک طرف پنجره) . واقعیت این جاست که با دیدن فرم قرینه، ذهن هرکسی به آرامش می رسد. پس چه چیزی بهتر از گذاشتن دو گلدان گل به حالت قرینه؟!

از گیاه به عنوان اثر هنری استفاده کنید.

به راحتی می توانید از گل و گیاه، به عنوان اشیای هنری استفاده کنید. اندکی خلاقیت خود را به کار بگیرید و از جعبه ها و ابزارهایی که نیاز ندارید به عنوان گلدان استفاده کنید. این گلدان های قدیمی وقتی که به صورت طبقه طبقه روی دیوار قرار بگیرند، خیلی جذاب می شوند. می توانید روی گلدان ها هر متنی که دلتان خواست بنویسید.

از گلدان های عجیب و غریب استفاده کنید!

همان طور که در پاراگراف قبلی گفتیم، اصلاً نباید خودتان را محدود به گلدان های ساده و دم دستی کنید. خوشبختانه تقریبا از هر ظرفی می توان به عنوان گلدان استفاده کرد. به عنوان مثال می توان از سبدهای حصیری استفاده کرد. جعبه های چوبی میوه، لاستیک خودرو، سطل های فلزی و….می توانند بهترین جا برای رشد یک گیاه و البته زیباتر کردن دکور خانه شما باشند.

فضاهای مرده را با گل های رنگی شاداب کنید!

اگر به دنبال این هستید که فضای خالی و سرد خانه تان را صفا بدهید و اندکی روح زندگی به آن ببخشید، بهترین رفیق شما، گل های رنگی و زیبا هستند. تقریبا در هر کجا که آن ها را بگذارید، کار خودشان را می کنند و جلوه ی بسیار زیباتری به محیط می بخشند. پس چرا معطل هستید؟! همین الان یک گلدان به فضای سرد کاری یا دفترتان اضافه کنید.

محراب گلدانی در خانه تان بسازید!

هیچ چیز به اندازه ی یک محراب گلدانی نمی تواند روی مهمانان شما تاثیر بگذارد. خوشبختانه در حال حاضر، استندهای زیادی در بازار موجود هستند که می توانید با استفاده از آن ها یک محراب گل درست کنید. می توانید در این مورد نیز خلاقیت به خرج بدهید و از ابزارهای مختلف به عنوان محراب استفاده کنید.

یک تم رنگی برای خانه تان انتخاب کنید!

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سلیقه به خرج بدهید و از یک تم رنگی مشخص برای گلدان هایتان استفاده کنید. البته به عنوان مثال، استفاده از گل های سرخس می تواند با هر تم رنگی ای هارمونی داشته باشد. به همین خاطر می توانید از آن برای دکور خانه تان استفاده کنید.

پیمایش به بالا