17 ترین

راحت ترین کشور برای بورسیه تحصیلی

راحت ترین کشور برای بورسیه تحصیلی

هر دانشجویی قبل از این که تصمیم بگیره که خارج از مرزهای کشورش، تحصیل کنه، باید قبلش حسابی در این مورد تحقیق کنه و از دیگران هم راهنمایی بگیره! هر چقدر که میزان اطلاعاتی که به دست میارید، بیشتر باشه، احتمالاً به نتیجه و در نهایت تصمیم بهتری هم دست پیدا می کنین که براتون مناسب تره!
اگر تصمیمتون رو گرفتین و می خواید که خارج از مرز کشور به تحصیلات خودتون ادامه بدین، این نکته رو هم در نظر گرفتین که ممکنه ویزای شما ریجکت بشه؟!بعضی از کشورها روی قوانین و مقررات خودشون حسابی سختگیرن! به همین خاطره که حتما باید این نکته رو مد نظرتون قرار بدین و بیخودی زحمت و هزینه هاتون رو برای گرفتن ویزای تحصیلی کشوری هدر ندین که اصلاً دانشجو از ایران نمی پذیره!
پس اولین گام برای گرفتن ویزای تحصیلی اینه که حتما به سراغ راحت ترین کشور برای بورسیه تحصیلی برید.

وب سایت EasyUni.com، در سال 2012 تحقیقی انجام داد که نشون بده کدوم یکی از کشورهای دنیا، راحت ترین کشورها برای بورسیه تحصیلی بودن و میشد که راحت تر بهشون مراجعه کرد! در طول این تحقیق از دانشجویان خیلی زیادی پرس و جو شد! از این دانشجوها سوال کردن که کدام یکی از کشورهای دنیا، ویزای تحصیلی راحت تری بهشون داده! در ادامه ی این مقاله می خوایم به مهم ترین کشورهایی که ویزای تحصیلی و بورسیه ی بهتری به دانشجوها میدن بپردازیم! با ما همراه باشین که قراره کلی اطلاعات مفیدی به دست بیارید!

نیوزیلند

نیوزیلند یکی از کشورهاییه که برای تحصیلات عالی و کلاً یه زندگی بهتر، جای فوق العاده ای محسوب میشه! از میون لیست ما هم جزو راحت ترین کشورها برای بورسیه تحصیلی هست. توی اون تحقیقی که در اول این متن بهش اشاره کردیم، حدود 50 درصد دانشجوها گفتن که کشور نیوزیلند خیلی راحت ویزای تحصیلی میده! توی سال 2013 هم یک تحقیق دیگه انجام شد و نشون داد که 63 درصد دانشجوها هنوزم نظرشون اینه که کشور نیوزیلند برای گرفتن ویزا و بورسیه ی تحصیلی عالیه!


اگر هم تصمیمتون اینه که برای تحصیلات عالیه ( مقاطع دکترا و PHD) به خارج از کشور مهاجرت کنین، باید بهتون بگیم که در سال 2017، کشور نیوزیلند به عنوان 16مین کشور خوب دنیا برای تحصیلات عالیه شناخته شده!
تازه تا یادمون نرفته هم بگیم که کشور نیوزیلند بهترین دانشگاه های دنیا رو هم داره که سالانه، هزاران دانشجوی بین المللی برای ساختن زندگی بهتر، به اونها وارد میشن! بهترین دانشگاه نیوزیلند هم دانشگاه آکلند هستش که توی رنکینگ جهانی، رتبه ی 81 رو داره!

برزیل

بله درست خوندین!! فوتبال تنها چیزی نیست که برزیلی ها توش خوبن! بلکه باید بگیم که برزیل نشون داده که وقتی صحبت از دانشگاه های خوب مطرح باشه، سابقه ی خیلی درخشانی داره! برزیل یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیلات هستش! در تحقیق سال 2013، حدود 59 درصد دانشجوها رای دادن که کشور برزیل یکی از راحت ترین کشورها برای گرفتن بورسیه و ویزای تحصیلیه! این میزان تقریبا با کشور نیوزیلند برابری می کنه! اما در سال 2012 اوضاع از این هم برای کشور برزیل بهتر بوده و حدود 65 درصد دانشجوها گفتن که کشور برزیل برای گرفتن ویزای تحصیلی خیلی راحته و این مقام کشور برزیل رو به رتبه ی 9 میرسونه!
برای ادامه تحصیلات عالیه هم مشخص شده که کشور برزیل 22 کشور خوب دنیا هست! دیگه چی از این بهتر؟!

کانادا

کانادا، کشور آرام با مردمانی خوب و مهربان، یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیلات به حساب میاد و میون دانشجوها هم حسابی طرفدار داره و هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی از سرتاسر دنیا به سمت کانادا میرن تا رویای خودشون رو محقق کنن! در سال 2013 حدود 60 درصد دانشجوها رای دادن که کشور کانادا راحت ترین کشور برای بورسیه تحصیلی هستنش و در یک تحقیق دیگه هم مشخص شده که 61 درصد دانشجوها همین نظرو راجع به کشور کانادا دارن! در حال حاضر توی لیست ما، کشور کانادا رتبه ی هشتم میون کشورهایی رو داره که بهترین و راحت ترین ویزای تحصیلی رو ارائه می کنن! با این که ویزای تحصیلی کشور کانادا راحت به دست میاد اما اصلا نباید فکر کنیم که اعتبار نداره!
جالبه بدونین که میون کشورهای دنیا، کشور کانادا رتبه ی 5 رو برای ادامه تحصیلات عالیه داره!

کره جنوبی

سومین کشور پهناور آسیا، یعنی کره جنوبی کاملاً با همسایه ی خود یعنی کره شمالی فرق داره! کره جنوبی کشور تکنولوژی، توریسم و تحصیلاته! در تحقیق سال 2013، 62 درصد دانشجوها گفتن که کشور کره جنوبی، یکی از راحت ترین کشورها برای گرفتن ویزا و بورسیه ی تحصیلیه! در یک تحقیق مشابه در سال 2012 هم حدود 61 درصد دانشجوها همین نظرو راجع به کره جنوبی داشتن! در حال حاضر کشور کره جنوبی، توی لیست ما رتبه هفتم بهترین کشورها برای بورسیه تحصیلی رو در اختیار داره!

جالبه بدونین که در سال 2017 هم مشخص شده که کشور کره جنوبی، نهمین کشور دنیا برای ادامه تحصیلات عالیه هست!

استرالیا

توی این لیست از وب سایت 17 ترین، استرالیا بهترین کشور برای ادامه تحصیلات عالیه هست و در ضمن یکی از بهترین و راحت ترین کشورها برای گرفتن بورسیه و ویزای تحصیلی به حساب میاد! توی سال 2017، کشور استرالیا به عنوان چهارمین کشور دنیا برای ادامه تحصیل در مقاطع دکترا شناخته شد.
تازه کشور استرالیا، مهد دانشگاه های برجسته و معتبر دنیاست! بهترین دانشگاه استرالیا هم دانشگاه ملی استرالیاست که به در رنکینگ جهانی رتبه ی 22 رو به خودش اختصاص داده!
ویزای دانشجویی استرالیا، در لیست ما به عنوان ششمین کشور راحت دنیا برای گرفتن ویزای تحصیلی به شمار میاد. در تحقیق سال 2013، 64 درصد دانشجوها گفتن که کشور استرالیا یکی از راحت ترین کشورهای دنیا برای گرفتن بورسیه ی تحصیلی هست!
در کل علاوه بر وجود دانشگاه های معتبر در کشور استرالیا، این کشور محل بسیار خوبی برای ادامه ی زندگی هم هست! پس چرا تردید دارید؟! همین الان برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید!

هندوستان

شاید باورش براتون سخت باشه اما کشور هندوستان یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیلات عالیه توی کل دنیاست و این مسئله به خاطر کیفیت تحصیلاتشون هست! در رشته ی مهندسی و علوم کامپیوتر، کشور هندوستان رتبه ی برتر تحصیلی رو به دست آورده و تا حالا هزاران مهندس، هکر و تحلیلگر سیستم های رایانه ای تحویل دنیا داده!

در سال 2017 هم مشخص شد که کشور هندوستان رتبه ی 24 کل دنیا رو برای ادامه تحصیلات عالیه به خودش اختصاص داده!

توی لیست ما هم کشور هندوستان به عنوان پنجمین کشور راحت دنیا برای گرفتن ویزا و بورسیه ی تحصیلی برای دانشجویان ایرانی به حساب میاد. حدود 66 درصد دانشجوها در سال 2013 رای دادن که کشور هندوستان برای گرفتن ویزا و بورسیه ی تحصیلی جای خیلی خوبیه! در تحقیقی مشابه در سال 2012 هم حدود 70 درصد دانشجوها همین نظرو داشتن!

سنگاپور

سنگاپور یه کشور آسیایی خیلی زیبا و خفنه که برای ادامه تحصیل خارج از کشور هم خیلی معروفه و سالانه خیلی از دانشجوهای دنیا، تصمیم می گیرن که تحصیلات خودشون رو در این کشور ادامه بدن! در سال 2013 مشخص شد که حدود 67 درصد دانشجوها گفتن که کشور سنگاپور یکی از راحت ترین کشورها برای گرفتن بورسیه و ویزای تحصیلی به حساب میاد! توی یه تحقیق مشابه 66 درصد دانشجوها هم همین نظرو راجع به کشور سنگاپور داشتن!

در سال 2017 هم کشور سنگاپور رتبه ی 21 رو برای ادامه تحصیل عالیه توی کل دنیا به دست آورده که قطعاً رتبه ی فوق العاده ای به حساب میاد!

هنگ کنگ

یکی دیگر از ایالت های آسیا، که خیلی هم در زمینه ی تحصیلات عالیه پیشتازه، هنگ کنگ است که میون لیست ما رتبه ی 3 رو به خودش اختصاص داده!  در تحقیقی که سال 2013 انجام شد و مبنای ما برای نوشتن این مقاله س، حدود 68 درصد دانشجوها گفتن که هنگ کنگ( بگیم کشور یا یکی از ایالت های چین؟!) یکی از بهترین جاها برای گرفتن ویزا و بورسیه ی تحصیلی به حساب میاد!

توی یه تحقیق مشابه سال 2012 هم حدود 67 درصد دانشجوها همین نظرو راجع به هنگ کنگ داشتن!

جالبه بدوین که کشور هنگ کنگ در رنگینگ سال 2017 هم بیستمین کشوریه که بهترین خدمات رو برای ادامه تحصیلات عالی به دانشجوهاش ارائه میده!

 

 صرف نظر از تمام این مسائل، به نظر میاد که کشورهای شرق آسیا بهترین مقصد برای دانشجوهای ایرانی باشن چرا که علاوه بر داشتن دانشگاه های خیلی معتبر، میشه راحت ازشون ویزای تحصیلی گرفت و مشکلات کمتری دارن!

چین

خب، خب! رسیدیم به کشور محبوب امسال(2020)! منظورمون چین عزیزه که حدود 25 درصد از جمعیت کل جهان رو در اختیار داره و حالا یکی دو تا دانشجو چیزی به ارزش هاش کم یا زیاد نمی کنه!
اما اگر بحث تحصیلات خارج از کشور مطرح باشه، چین هم یکی از بهترین کشورها محسوب میشه! علاوه بر این، توی لیست ما جایگاه دوم رو در اختیار داره! در سال 2017 تحقیقاتی انجام شد که نشون می داد، کشور چین هفتمین کشور کل دنیا برای ادامه تحصیلات عالیه س! توی همین تحقیق سال 2013 هم حدود 70 درصد دانشجوها گفتن که چین یکی از راحت ترین کشورها برای گرفتن بورسیه و ویزای تحصیلی به حساب میاد!
توی تحقیق سال 2012 هم حدود 68 درصد دانشجوها همین نظرو نسبت به کشور چین داشتن!
خب پس دیگه منتظر چی هستین؟ اگر مشکلی با رژیم غذایی عجیب و غریب چینی ها ندارین و خودتون رو برای خوردن هزارپا، خفاش و البته هزار و یک جور بیماری آماده کرده این، چمدون ها رو ببندین که از پرواز پکن جا نمونیم!

مالزی

کشور مالزی با وجود یکی از زیباترین طبیعت های کل دنیا، بیشترین درآمد خودش رو از صنعت توریسم به دست میاره! زندگی توی کشور مالزی به معنای دیدن هر روزه ی طبیعت جذابیه که هیچ وقت از دیدنشون خسته نمیشین! تازه از بارون های بهاری هم حرف نمی زنیم که باعث میشن مالزی کشور بی نظیری برای زندگی باشه!
علاوه بر طبیعت زیبای مالزی، این کشور روی سیستم خودش هم حسابی کار کرده و دولت منسجمی داره که قوانینی وضع کرده که کشور مالزی به یکی از امن ترین و بهترین جاها برای اون دسته از آدمایی باشه که می خوان تحصیلات عالیه خود رو ادامه بدن! در ضمن گفته میشه که کشور مالزی یکی از بهترین و راحت ترین کشورها برای گرفتن ویزا و بورسیه ی تحصیلی به حساب میاد. در تحقیقی که سال 2013 انجام شد، حدود 74 درصد دانشجوها گفتن که کشور مالزی یکی از راحت ترین کشورها برای گرفتن ویزای تحصیلی به حساب میاد! تحقیق سال 2012 هم تقریباً همین نتیجه رو نشون میده و میگه که حدود 72 درصد دانشجوها نظرشون راجع به مالزی همینه!
کشور مالزی اخیراً مقصد خیلی از دانشجوهای ایرانی شده که می خوان ادامه تحصیلات خودشون رو خارج از مرزهای کشور داشته باشن! البته نباید فراموش کنید که قبل از هر چیزی بهتره که در مورد دانشگاه های این کشور حسابی تحقیق کنین و ببینین که اصلا توی رشته ی تحصیلی شما تا چه حد موفق عمل کرده!
خب در نهایت امیدواریم که این مقاله به دردتون خورده باشه! در ضمن یادتون نره که خیلی از شرکت های اخذ ویزای تحصیلی توی همین تهران خودمون هستن که می تونین با یه تماس کوچولو و رایگان، تمام سوالات خودتون رو ازشون بپرسین!
موفق و پیروز باشید

نظر شما چیه؟

لیست بالا توسط گروه تحقیقات 17ترین نوشته شده اما دلیل نمیشه که ما نظرمون رو عوض نکنیم ، اگر در مورد لیست بالا نظری دارید و یا فکر می کنید مواردی هستن که بهتره به لیست اضافه بشن، حتما پایین همین مطلب نظرتون رو بذارید .

 خوشحال میشیم که ازتون یاد بگیریم

3.5 2 votes
به نظر شما چند ستاره؟
عضویت
Notify of
guest

1 دیدگاه
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
بهروز

سلام میخواستم درباره کره جنوبی بپرسم من و دوستم هردو رشته علوم تجربی داریم و معدل هردو۱۸هستش من فوق دیپلم و دوستم دیپلم هستش میخواستم بدونم میشه باهم درخواست بدیم و من کارشناسی و دوستم فوق دیپلم رو در کره بگذرونیم؟

پیمایش به بالا