17 ترین

لیست بهترین شغل های ایران

لیست 5-17 تا از بهترین شغل های ایران: از پردرآمدترین ها بدانید!

پدربزرگ نینی دلش میخواد نوه کوچیکه ش جراح دندانپزشک، نوه وسطی دکتر قلب، نوه بزرگه جراح متخصص چشم و نینی منم که کوچولوترین کوچولوهاست فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بشه و دماغ باباشو عمل کنه!

مادربزرگ نینی هم فقط پزشکان رو دکتر و آدم حسابی میدونه! وقتی میگن فلانی دکترا مهندسی هوا فضا داره و موشک میسازه اصلا تره هم براش خرد نمیکنه! 
آخه چرا نسل های قدیمی فکر میکنن فقط پزشکی پردرآمد و باکلاس هست! البته بدم نمیگن؛ چون در ادوار مختلف اطباء و پزشکان معروفی داشتیم که جان خیلی ها رو نجات دادن. احتمالا همه چی زیر سر دکتر ابن سینای فرزانه بوده!

اما در متن حاضر، علاوه بر جدیدترین و پرطرفدارترین شاخه های علم پزشکی در ایران، به معرفی پردرآمدترین شغل ها برای آینده فرزندتان می پردازیم. دقایقی با ما همراه باشین.

جراحان پلاستیک و زیبایی در ایران

یکی از بهترین شغل ها در ایران جراحی پلاستیک و زیبایی (بینی، پوست و مو) ست. 

ما ایرانی ها، به خصوص خانم ها، به ظاهرمون خیلی اهمیت میدیم. کافیه یه نگاه به آمار جراحی زیبایی بینی و لیفت صورت بندازیم. بیشترین آمار رینوپلاستی جهان مربوط به ایران هست و جالبه بدونین نزدیک 70 درصد از جراحی های زیبایی مربوط به بینی ست (تصویر روبرو)! 

جراحی زیبایی اندام هایی مثل لیفت سینه و باسن نیز حسابی باب شده. خانم ها فوج فوج به انواع مراکز زیبایی هجوم میارن تا دستی به سر و روشون بکشن و اعتماد به نفسشون بالاتر بره.

وقتی به مرکز لیزر و زیبایی شریعتی تهران سر میزنین، فایل های زیادی رو مشاهده میکنین که هزاران پرونده لیزر و زیبایی مراجعین از سراسر کشور رو در خودشون جای دادن.  

البته به تازگی درآمد این پزشکان خیلی بالاتر رفته. چرا؟ دلیلش نزول ارزش ریالی در مقابل دلاری و در نتیجه رفت و آمد خارجی ها به ایران، به ویژه از کشورهای اطراف، برای جراحی پزشکی-زیبایی ست. 

دکتر اختلالات خواب شاخه ای از نورولوژی

تا حالا درباره ی عبارت “بهترین دکتر اختلالات خواب” شنیدین؟ 

اختلالات خواب یکی از تخصص های جالب و البته دشوار در رشته مفز و اعصاب (نورولوژی) ست. این رشته در ایران هنوز جا نیافتاده و آینده خیلی خوبی در ایران داره چون طرفدارانش روز به روز بیشتر میشن.

حیطه اختلالات خواب با مشکلات بی خوابی، بد خوابی، آپنه خواب، پرخوابی و کم خوابی، خروپف و خرناس، حرف زدن و راه رفتن در خواب، بی قراری دست و پاها، کابوس و غیره سروکار داره.

بر خلاف تصور عامه، یه دکتر خوب اختلالات خواب برای درمان قطعی شما قرص تجویز نمیکنه؛ بلکه…. (لینک زیر رو ببینید):

درمان بی خوابی توسط دکتر مصطفی امیری متخصص و فلوشیپ اختلالات خواب تهران

 ممکنه برای ویزیت بهترین متخصص مغز و اعصاب  خیلی مشکلی نداشته باشین، اما خیلی خیلی کم می تونین یه دکتر خوب اختلالات خواب پیدا کنین.

تازه تعداد کلینیک های درمان اختلالات خواب و تست خواب استاندارد خیلی کم هستن. این نشون میده که این رشته برای آینده نزدیک جایگاه خیلی خوبی در ایران به دست میاره و شغل پردرآمدی خواهد بود. 

اگر برای شما مهمه که پزشک اختلالات خواب شما  باسواد، پرتجربه و باصداقت و دلسوز باشه، دکتر مصطفی امیری رو پیشنهاد میکنیم. ایشان جزو اولین پزشکان اختلالات خواب در ایران هستن و تست های خواب استاندارد با تفسیرهای درستی رو انجام میدهند.

مقاله ی جامعِ رفع بی خوابی ظرف چند دقیقه توسط بهترین متخصص اختلالات خواب در ایران

میکاپ کار و شنیون کار عروس

کدوم زن در ایران از پاکسازی پوست و میک آپ و شنیون مو خوشش نیومده؟ 

عبارت های “بهترین آرایشگر زن ایران،” “آرایشگاه خوب برای میکاپ و شنیون،” و “اسم آرایشگاه زنانه شیک” دایم در اینترنت سرچ میشن. 

خواهرزاده ای دارم که چند روزی برای شرکت در کلاس های آموزش شنیون خانم عاطفه کبیری به تهران آمد. به صفحه اینستاگرام این شنیون کار معروف و جوان سر زدم و از حضور اینهمه فراگیر در کلاسش متعجب شدم. برای خودش یه دنیای جدیدی از شنیون خلق کرده!

اگه شما یا فرزندتون با کمی تلاش به یه آرایشگر حرفه ای تبدیل بشین، حتما مثل خانم کبیری بسیار پردرآمدخواهید بود. شغل میک آپ و شنیون هیچ وقت از آب و تاب نمی افته چون میل به زیبایی و حرص به زیبایی در همه ما آدمها وجود داره. 

……………………………………………………..

اما توصیه میکنیم پاکسازی پوست رو در بهترین مراکز تخصصی زیبایی انجام بدین نه در آرایشگاه. دلیل علمی و پزشکی این توصیه چیه؟ مقاله زیر رو شماهده کنین:

بهترین روش پاکسازی پوست با دستگاه-مزو غیرتزریقی کم هزینه و بدون آسیب

وکیل طلاق

اگه درآمد براتون مهمه، وکیل طلاق یکی از بهترین شغل های ایران هست!

در دوره زمانه جدید، اگه پاتون به دادگاه خانواده باز شه، آشنایی با زبان قانون و حقوق برای متقاعد کردن قاضی پرونده اهمیت زیادی داره. بهتره همه چیز به وکیل سپرده شه تا کارا سریع تر پیش بره.

پرداخت مهریه برای آقایان کار آسانی نیست. و خانم ها بهتره بین خرید کفش آهنی برای رفت و آمد به دادگاه یا وکیل یکی رو انتخاب کنن؛ مطمئنا دومی سلامت روح و جسم رو تضمین میکنه!

مدرس حرفه ای کنکور و زبان های خارجه

معلمی در ایران جزو شغل های کم درآمده اما معلمی دروس کنکور به صورت حرفه ای جزو شغل های پردرآمد هست.  

دوستانی دارم که به جای ادامه تحصیل در مقطع دکترا رفتن سراغ یادگیری دو سه زبان خارجی. هم اکنون حقوق شون از یه استاد هیئت علمی خیلی بالاتره. 

خیلی از پولدارهای تهران و شهرهای بزرگ دنبال یه معلم خصوصی حرفه ای و آشنا به اصول تدریس زبان های خارجه هستن. به علاوه، به شرط تسلط به دو یا سه زبان خارجی مهم، خیلی راحت میتونین در یه شرکت بزرگ بین المللی مشغول به کار شده و با حقوق عالی و بیمه خیالتون رو از بابت دردسرهای مالی راحت کنین.

جالبه که تدریس زبان عربی و آشنایی با زبان چینی هم خیلی مهم شده و  آینده شغلی خوبی برای فرزندان شما به همراه داره. در کل، جهان پساکرونا و تغییرات سیاسی در خاورمیانه یا همون آسیای غرب سبب شده که بعضی زبان ها که قبلا مطرح نبودن پراهمیت بشن. حتی با تدریس حرفه ای زبان فارسی در یک کشور خارجی میشه پول خوبی در آورد. 

مهندس آی تی (فن آوری اطلاعات)

مهندسی فن آوری اطلاعات (آی تی) یکی از شغل های آینده دار و پولساز برای فرزندان شماست. 

دنیای پساکرونا دنیای مهندسی نرم افزارها و توسعه کسب و کار با علم تجزیه و تحلیل اطلاعات ست. 

مهندسان رشته آی تی با امنیت شبکه های سایبری، مدیریت شبکه، توسعه نرم افزارهای سازمان نهاد، تخصص معماری هوشمند، توسعه زیرساخت های شبکه های کلاود، تجزیه و تحلیل ابرداده ها، هوش مصنوعی و غیره سروکار دارن. 

اگه به نفر بتونه در زمینه آی تی چند تخصص رو همزمان کسب کنه، میشه گفت در آینده فردی ثروتمند خواهد بود.

نکته جالب: تحریم های اقتصادی آمریکا و اروپا برای متخصصین رشته آی تی در ایران به یه فرصت شغلی بزرگ تبدیل شده!!! به علت عدم همکاری شرکت های بین المللی، مهندسان ایرانی مجبور شدن یه سری نرم افزارهای هوش مصنوعی و بومی رو برای اپلیکیشن های پرکاربرد گوشی موبایل و کامپیوتر طراحی کنن. این کار داره جواب میده. برای همینه که نرخ بیکاری توی این رشته خیلی پایینه مگه اینکه خود فرد از سواد و تخصص کافی برخوردار نباشه! 

 

طراح لباس عروس- طراح مد و لباس ایرانی

بر خلاف تصور عام، شغل طراحی مد و لباس یا طراحی لباس عروس در آینده جزو شغل های پردرآمد خواهد بود. شرط درآمدزایی در اینه که از تخصص، ذوق هنری و تجربه کافی برخوردار باشین. 

در نگاه سطحی، وضعیت اقتصادی کشور در دوران پساکرونا ناامید کننده به نظر میرسه؛ اما با موشکافی مسائل جهان غرب و اثر تحریم ها، به احتمال قوی راه برای پیشرفت هر چه بیشترِ تولیدکنندگان و طراحان مد و لباس ایرانی در آینده بازتر خواهد شد. 

مدیر بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش جزوی از لیست بهترین شغل های ایران:

وظیفه اصلی یه مدیر بازاریاب کسب درآمد یا آورده قابل توجه برای سازمان یا شرکت مربوط است. این مدیران به منزله ی قلب تپنده ی شرکت تجاریشون هستن و اگه خلاق نباشن، شرکت ورشکسته خواهد شد. در واقع مدیر بازاریاب نقش فرماندهی انواع عملیات تجاری-بازرگانی رو بر عهده داره.

یه مدیر بازاریاب بی خودی حقوق بالایی نمیگیره مگه اینکه از عهده کارهای زیر بربیاد:

شناسایی و تحققی درباره ی بازار عرضه و تقاضا و طبقه بندی مشتریان

سنجش میزان رضایت مشتریان

شکار فرصت های سودگیری

تجزیه و تحلیل موقعیت ها یا اطلاعات و طراحی پروژه

 شناسایی انواع مصرف کننده خرد و کلان

ارتباط گیری موثر با مشتریان

تجزیه و تحلیل بازار کار یا محصولات رقبا و رسم منحنی هر محصول PLC

طراحی چارت های فروش و بازرگانی

طراحی وبسایت برای بازاریابی اینترنتی

ارائه انواع مشاوره و تمصمی گیری های موثر برای پیشرفت سازمان یا شرکت مربوط 

و غیره.

 

خلبانی

خلبانی در ایران جزو شغل های حساس اما پردرآمد هست. برای شرکت در دوره های آموزشی خصوصی باید مبالغ هنگفتی بپردازین! 

خیلی ها آرزو داشتن خلبان بشن ولی به علت مشکلات سلامت جسمی نتونستن. شاید در آینده فرزند شما شرایط خلبانی رو داشت و شما رو به آرزوتون رسوند.

خلبانی نیازمند گذراندن دوره های سخت آموزشی، مراقبت از سلامت جشم و روان، و تسلط بر زبان بین المللی ست. این شغل درآمد بیسار خوبی دارد و خواهد داشت. 

بانکداری به ویژه برای خانم ها

امروزه دوره ی تسلط بانک ها بر زندگی مردم جهان است. بانک ها مزایای خاصی برای کارمندان خود در نظر میگیرند و این برای همگان ثابت شده. یادم میاد هفده سال پیش دوستم تا کاردانی ادامه داد و ترک تحصیل کرد. دوره های بانکداری رو گذروند و الان تفاوت مالی ماها که با تحصیل وقت خودمون رو تلف کردیم با اون صد و هشتاد درجه شده!

با استخدام در بانک های کارآفرین، صنعت و معدن، توسعه تعاون و از این دست میتونین آینده مالی خودتون رو تضمین کنین. 

 

 

کارمند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

لیست بهترین شغل های ایران: استخدام در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

برای شغل میراث فرهنگی باید در آزمون های استخدامی شرکت و در مصاحبه نیز نمره قبولی کسب کنین.

کارشناس بیمه

بیمه جزو شغل هایی هست که همه افراد همیشه و در همه جا بهش نیاز دارن: از بیمه های شغلی گرفته تا عمر و حوادث، سرمایه، بازنشستگی، آتش سوزی، خسارت، درمان، خودرو، و غیره.

بنابراین، نرخ بیکاری برای فارغ التحصیلان رشته بیمه خیلی کم هست.

اگه بتونین در در شعبات درجه یکِ شرکت های بیمه قدرتمند مشغول به کار شین، از مزایای خوبی برخوردار خواهید شد.

بعضی شرکت های بیمه خوب برای استخدام شدن عبارتند از:

بیمه ایران

بیمه ما

بیمه دانا

بیمه دی

بیمه کوثر

بیمه ملت

بیمه سامان

بیمه کارآفرین

بیمه توسعه و غیره

مطلب پیشنهادی ما: بهترین و ساده ترین راههای پولدار شدن در ایران

نظر شما چیه؟

لیست بالا توسط گروه تحقیقات 17ترین نوشته شده اما دلیل نمیشه که ما نظرمون رو عوض نکنیم ، اگر در مورد لیست بالا نظری دارید و یا فکر می کنید مواردی هستن که بهتره به لیست اضافه بشن، حتما پایین همین مطلب نظرتون رو بذارید .

 خوشحال میشیم که ازتون یاد بگیریم

پیمایش به بالا