17 ترین

بهترین راههای پولدار شدن در ایران

17-3 تا از بهترین راههای پولدار شدن در ایران و بایدها و نبایدها

سلام. به پیج ما خوش اومدین.

تعریف ما از ثروت هر چه که باشه، ثروتمند شدن به معنای انبار کردن پول روی پول، طلا روی طلا و سکه روی سکه و مالکیت چندین پنت هاوس نیست! تاریخ ثابت کرده که غنی ترین آدمهای متکی به مادیات در واقع فقیرترین بودن! و برعکس! ثروت به معنی زندگی کردن بدون نگرانی درباره ی پول و تجربه ی آزادی های معقول دلخواه است. 

شعار یک شبه پولدار شدن بیشتر جنبه تبلیغاتی داره تا واقعیت و بوی دور زدن قانون رو میده! در عین حال، پولدار شدن ظرف مدت کوتاهی غیر ممکن نبوده و نیست. 

در متن زیر، از مهمترین تجربیات افراد موفق و ثروتمند بهره بردیم و به 17 تا از بهترین راههای پولدار شدن در ایران و باید و نبایدها اشاره کردیم. 

اول به خودتان پول بدهید نه به سیستم های جیب بری قانونی و غیرقانونی!

بهترین راههای پولدار شدن در ایران

کنار گذاشتن یا خرج کردن پول به نفع خود با شروع از پول کم به زیادتر:

ببینید در سال چقدر از پولتان را صرف دیگران میکنید؟ دیگران به معنی زن یا شوهر و خانواده و فرزند نیست. بلکه به معنی پول دادن به انواع و اقسام سیستم های جیب بری قانونی یا غیر قانونی ست! سیستم های جیب بری می توانند دولتی یا غیردولتی، قانونی یا خلاف باشند و همیشه منتظرند حساب شما را به نفع خود و به دستان خودتان خالی کنند!

سه تا از این سیستم های جیب بری عبارتند از:

  1. مخابرات، اینترنت و نصب انواع اپلیکیشن:
    روزانه چقدر پشت تلفن حرف میزنید؟ چند پیام تبلیغاتی روی گوشی دریافت میکنید؟ اگر جواب میدهید و از شارژتان کم میشود، این یعنی پول قابل توجهی در سال از جیبتان هدر میرود که با آن میتوانستید کاری به نفع خودتان انجام بدهید.
    یک مثال کوچک، با مقدار ناچیزی از همین پول می توانستید به پرورش گلهای آپارتمانی برای شاد نگه داشتن روحیه خود مشغول شده و با همسرتان کمتر دعوا راه بیاندازید!
    یادمان باشد با توجه به بسیاری از پیامک های تبلیغاتی تلویزیون و ماهواره داریم پولمان را به یک سری پولدارهای زرنگ و زیرک میدهیم نه به خودمان! 

2. خرید یکی بخر سه تا ببر یا جمعه سیاه: فروشگاههای زنجیره ای با تبلیغات قرعه کشی حسابی پولدار میشوند و این وسط مردم میمانند و تعداد خیلی کمی برنده!

این فروشگاهها یک مبلغ خرید خاصی برای شرکت شما در قرعه کشی تعیین میکنند. برای مثال، شوهرم چهار سال است که انواع مواد شوینده و خوراکی غیرضروری را به امید برنده شدن یک ماشین میخرد و هر بار باید حداقل هشت صد هزار تومان خرید کند تا نامش در لیست قرعه کشی ثبت شود! من حساب کردم اگر شوهرم همین مبالغ رو برای خرید طلا یا لوازم خانگی صرف میکرد هم اکنون مشکلی برای خرید لوازم خانگی گران قیمت فعلی نداشتیم! 

3. بازاریابی شبکه ای: این بازار به نفع لیدرها و طبقات بالاییست و زیردست ها باید سخت کار کنند تا خرده درآمدی در ماه نصیبشان شود.

مشکل این است که شما برای خودتان کار نمیکنید و تازه باید تا میتوانید از جیب خودتان از لیدرها کالا بخرید و در این مجموعه جدید هرمی اولین مشتری لیدرهای بالادستی  باشید!

به علاوه، کارمندهای خرده پای بازاریابی شبکه ای که اغلب بین آشنایان و در مترو کالاهایشان را به فروش میرسانند با زبان بازی چیزهایی را  قالب شما میکنند که اعلب به دردنخور و یا فیک هستند!  بنابراین، دلسوزی نکنید چون پول خودتان هدر میرود! 

حذف چشم و هم چشمی و تجملات

بهترین راههای پولدار شدن در ایران: حذف چشم و هم چشمی و  تجملات:
برای پولدار شدن در مراحل اولیه باید روش های ساده تر زیستن رو انتخاب کنیم. بعدا که پولدار شدیم، نگرانی خاصی برای چشم و هم چشمی و خرید تجملات نخواهیم داشت! 

دوستی ثروتمند دارم که در میان صحبتهایش به نادانی و کم فرهنگی خانم ثروتمندی از فامیلهایشان اشاره میکرد: ” زنه رفته یه ساعت چند صد میلیونی دستش انداخته تا فخر بفروشه! آخه مگه زن رییس جمهوری که این ساعت لوکس رو بستی دستت! یه ساعت فوق لوکس باید با شان اجتماعی آدمم سازگار باشه…” 

از حرف دوستم به این مطلب فکر کردم که مردم لزوما به خاطر لباس و ساعت فاخرمون به ما اهمیت و شخصیت بیشتری نمیدن و طبق انتظارمون تحت تاثیر قرار نمیگیرن!

همین دوستم زمانی که میتونست یه خودروی گران قیمت داشته باشه، یه  دست دوم خرید و مابقی پولش رو برای راه اندازی سایت تبلیغاتی ش خرج کرد و خیلی هم موفق شده.
ایشون با انتخاب ساده زیستی و کنار گذاشتن پول برای خودش، مرتب به کشورهای دیگه سفر میکرد و تجارب ارزشمندی در زمینه تبلیغات پرسود، سرمایه گذاری مطمئن، بازاریابی اینترنتی و رونق تجارت کسب کرده. 

کار کردن از نوجوانی:تخصص، مهارت و استعدادِ متفاوت با دیگران

بهترین راههای پولدار شدن در ایران: کار کردن از شاگردیِ ساده تا ریاست یک کارخانه بزرگ

داستان های عجیب زیادی درباره ی  ثروتمندان شنیدیم. نه ارثی داشتند، نه از رانت استفاده کردن و نه با غرامت گرفتن پولدار شدن. آنها از کودکی و نوجوانی کار میکردند. 

حرف های این ثروتمندان از این قرار است:

کار کردن را از سنین نوجوانی و دهه دوم زندگی شروع کنید،

تخصص و مهارت را به استعداد درونی تان بیافزایید،

با کار در محیط عملی، روش های برخورد کردن با کارفرما و مشتری و جلب اعتماد افراد را یاد بگیرید.  

استعداد درونی مخصوص خودتان را پیدا کنید و آن را حسابی پرورش دهید تا منحصر به فرد باشید. مردم وقتی به شما توجه میکنند که با آنها متفاوت باشید.

خدماتی را که دبگران پراکنده به مشتری تحویل میدهند یا نمیدهند، شما یکجا و کامل و با اخلاق خوش ارائه دهید! 

وام کلان غیرضروری نگیرید!

بهترین راههای پولدار شدن در ایران: پرهیز از وام های کلان غیرضروری

وام های پیاپی غیر ضروری و کلان شما را فقیرتر میکنند!

تمام سالهای باارزش عمرتان را صرف پول درآوردن برای بازپرداخت اقساط وامی میکنید که صرف خرید جهیزیه تجملاتی یا عروسی پر زرق و برقتان کرده اید و این یعنی از دست دادن فرصت های پولدار شدن و فرصت نداشتن برای گردش کافی.

پرهیز از سرمایه گذاری غیرمطمئن و بدونِ پیش بینی بازار

بهترین راههای پولدار شدن در ایران: سرمایه گذاری غیرمطمئن و بدون پیش بینی حدودی ممنوع!

آیا سرمایه گذاری عوام در بازار بورس یا در انواع شرکت های سرمایه گذاری کار درستی ست؟

سرمایه گذاری مطمئن خود یک علم است که هر کسی از آن سررشته ندارد و نباید بی گدار به آب زد.

بنابراین، پیش از هر تصمیمی برای سرمایه گذاری، ابتدا مفاهیم و قوانین اقتصادی مربوط رو بشناسید و وضعیت عرضه و تقاضا در بازار رو ارزیابی کنید.

همچنین، قدرت پیش بینی خود رو از موقعیت های بعدی بازار سرمایه بالا ببرید. به علاوه، از ارتباط گیری با افراد موفق روراست و کسب اطلاعات از آنها غافل نشوید. 

نکته: با پول قرض و وام سهام بورس نخرین و مبادا تمام تخم مرغ هایتان را در سبد شرکت های سرمایه گذاری بگذارید!

مطلب جالب بهترین روش های سرمایه گذاری مطمئن در ایران 

پیشرفت پله به پله برای کم درآمدها

بهترین راههای پولدار شدن در ایران: اگر درآمد کافی ندارید، پله پله بالا بروید!

همیشه مقداری از پولتان را برای خودتان کنار بگذارید تا فرصت پیشرفت تدریجیتان فراهم شود. 

به قول کاربری، “من حقوق چندانی نداشتم و اصلا به مخیله ام خطور نمیکرد که بتوانم از حقوقم مقداری پس انداز کنم. دوستی مرا تشویق کرد تا از خرید یک پلاک طلای ارزان قیمت شروع کنم تا امروز بتوانم مالک یک گردنبند طلای پنجاه گرمی باشم! حتی یاد گرفتم از سرمایه گذاری دو میلیون تومانی در یک شرکت سرمایه گذاری تازه تاسیس شروع کنم و پولی به جیب بزنم و یک یخچال فریزر مارک خوب بخرم.” 

درآمد دلاری یا ریالی؟

بهترین راههای پولدار شدن در ایران: انتخاب کسب و کار دلاری یا ریالی؟

جای تاسفه که ارزش دلاری هر روز بالاتر و ارزش ریالی هر روز پایین تر میاد! با این حال، فرصت های درآمد دلاری نیز مهیا شده به شرطی که با کسب و کارهای دلاری آشنایی خوبی داشته باشیم. به علاوه، به زبان انگلیسی یا زبان های پرتقاضای دیگه در بازار کار (مثل عربی، چینی، روسی، ایتالیایی،…) مسلط باشیم. 

به عنوان مثال، حتما شنیدین که در چند سال اخیر خارجی ها و مردمان کشورهای اطراف برای درمان های پزشکی به ایران زیاد رفت و آمد کردن. یکی از دلایلش اینه که ارزش ریالی ما دایم داره پایین میاد و ارزش دلاری بالا میره. این افراد در کشور خودشون مجبورن هزینه سرسام آوری برای دریافت خدمات پزشکی-درمانی بپردازن اما در ایران هزینه ها براشون خیلی به صرفه تره. 
یه نمونه از درآمد دلاری خدمات پزشکی (برای مثال، لیزر و زیبایی) به این افراد هست که در واقع فرصت مناسبی برای کسب درآمد بیشتر فراهم کرده. 

از چند جا قیمت بگیریم

بهترین راههای پولدار شدن در ایران: شناسایی انواع فروشندگان و قیمت ها از قبل

با یک روش ساده به خودمان پول بیشتری بدهیم: از چند جا قیمت بگیریم و مناسب ترین را بخریم.

پول دادن به خود از چیزهای ساده ای مثل خرید یک کیلو لوبیا سبز یا یک تکه لباس شروع می شود. در این اوضاع گرانی و عدم کنترل قیمت ها، هر فروشنده ای به تناسب حال و روز خود قیمتی روی جنسش میگذارد. اگر از چند جا قیمت بگیریم و با مناسب ترین قیمت خرید کنیم، می توانیم در روز پولی به خودمان بدهیم که تا آخر ماه مبلغ قابل توجهی می شود. 
یادم نمی رود که از یک فروشگاه اینترنتی معروف یک سینی مجلسی خریدم آنهم با تخفیف و یک ماه بعد متوجه شدم که مغازه ی سر خیابان خودمان همان مارک سینی مرغوب را ارزانتر میفروخت.  

برای پولدار شدن، به پول زیاد فکر نکنید!

بهترین راههای پولدار شدن در ایران: تغییر تفکر درباره ی ثروتمندی

از همان ابتدای تلاشتان برای پولدار شدن، به دست آوردن پول زیاد و به خدمت گرفتن یک عالمه آدم را از ذهنتان پاک کنید!

بیشتر به تقاضای مردم و مشتریان و تاثیر خودتان بر بهبود اوضاع جامعه فکر کنید. در نتیجه ی این تفکر مثبت، شما می توانید در آینده محصول مورد نیاز و پرطرفداری را تولید کنید که یک عالمه متقاضی دارد.

فراموش نکنیم که هیچ تجارتی بدون حمایت عامه مردم رونق نمیگیرد. به جای فشردن جیب مشتریان، نشان دهید که برای ارایه خدمت به آنها ارزش بیشتری قائلید.  

پیدا کردن شغل مورد علاقه نه شغل اجباری

بهترین راههای پولدار شدن در ایران: علاقه شغلی

تجربه نشان داده که افراد موفق تر از همان اول شغل مورد علاقه خود رو انتخاب کردن، شغلی که متناسب با استعدادهای درونی اونها بوده.

انتقال شغلی از یک شرکت به شرکت دیگری با همان حیطه کاری یکسان به تجربیات شما می افزاید. تجربه و تخصص بیشتر به معنی پیشرفت بیشتر است. یادمان باشد که آدم های خلاق و باپشتکار حتما درآمد خوبی خواهند داشت.

کاهش هزینه های زندگی

بهترین راههای پولدار شدن در ایران: کاهش هزینه ها

مشکل خیلی از مردم متمایل به ثروت این است که بیش از درآمدشان خرج می کنند. 

برای کاهش هزینه ها، چند کار خوب انجام دهید:

چراغ های اضافه را خاموش کنید،

اسراف نکنید،

دوستان مزاحم و افرادی که برایتان خرج می تراشند را از زندگی حذف کنید. به عبارتی، فقط با آنهایی رفت و آمد کنید که وقت و پولتان را تلف نمیکنند!

از تعارف و رودربایستی برای دعوت کردن دایمی این و آن به منزلتان دوری کنید.

 به اندازه بخورید و بیاشامید  نه بیش از نیاز بدن.
بدن ما نیازی به نوشابه های گران قیمت ندارد؛ در اثرِ عادت های ذهنی اشتباه خودمان است که وابسته ی خوراک های گران قیمت و پرضرر شده ایم.   

به زندگی خیلی از افراد ثروتمند (با تلاش) نگاه کنیم. دلیل اصلی موفقیتشان کاهش هزینه های غیرضروری زندگی و دوری از چشم و هم چشمی بوده!  

عاقلانه ثروتمند شوید!

بهترین راههای پولدار شدن در ایران: عقل به خرج دادن و دنبال کردن ایده های متفاوت

اگر ثروتمندی به معنای انبار کردن ثروت و دور کردن محبت نزدیکان باشد، این ثروت خود فقر و تنهایی و حتی تنفر دیگران از خود ست! 

بهتر است به جای انبار کردن پول، از دنبال کردن آرزوهایمان برای داشتن زندگی شادتری شروع کنیم. 

بگذارید مثالی بزنیم. زمانی مستندهای قدرتمند طبیعت به بی بی سی اختصاص داشت و کمتر کسی فکر میکرد یک جوان ساده با قد و هیکلی متوسط بتواند یک مستند بسیار پرفروش از طبیعت ایران بسازد.

جواد قاری مجری توانای شبکه ایرانگرد با چند نفری از دوستانش از پیاده روی در طبیعت با یک دوربین ساده و صحبتهای گرم و صمیمی با هموطنان روستایی شروع کرد. هم اکنون میبینیم که این مستند توانمند به یکی از افتخارات ملی ایرانیان تبدیل شده و با جذب میلیون ها مخاطب پا را از مستندهای بی بی سی فراتر گذاشته. با گذشت زمان متوجه می شویم که این مستند به زبان های گوناگون ترجمه و به ملت های دیگر صادر خواهد شد، کاری بزرگ به نفع صنعت گردشگری خودمان و برای آشنایی با مردمانی که دچار فریب رسانه ای شده و فکر میکنند ایران یعنی تروریسم!. 

جهش تولید ملی از راههای پولدار شدن در ایران

بهترین راههای پولدار شدن در ایران: تلاش برای تولید ملی از نوع امید و پشتکار و کم نیاوردن:

زمانی میگفتند مقام بلندپایه ای در ژاپن تا زمان احداث اولین کارخانه کفش دوزی در کشورش حاضر به پوشیدن کفش های باختر دور نشد!

و یادم نمیرود مادربزرگم میگفت 50 سال پیش اسمی از اجناس چینی و کره ای نبود. هر چه بود از آمریکا و انگلیس و فرانسه می آمد. اما حالا…

 در دل همه ی موانع داخلی و خارجی بر سر راه تولیدکننده، می توان از خودباوری و امید شروع کرد و راه را ادامه داد.

حتی می توانیم از کشت های ساده ای مثل سبزیجات برای خانواده کوچک خودمان روی پشت بام یا گوشه ای از بالکن در آپارتمان کوچکمان شروع کنیم. 

به آینده ایران بزرگ امید داشته باشیم که آینده از نسل جوان تولید کننده هست و خواهد بود. خودتحقیری نکنیم. ما تمدن اقیانوسی داشته ایم و داریم و با ارسال انواع تولیدات ملی دوباره آن را زنده و جاودانه میکنیم.

 

اجتماعی بودن و خدمات مردمی

بهترین راههای پولدار شدن در ایران: خونگرمی و کمک به عموم

اجتماعی باشید و با مردم بجوشید زیرا کار در کار پیدا می شود. 

حتما درباره ی اتفاق ناگوار آتش سوزی یک درمانگاه در شمال تهران شنیدین؟ ظاهرا  پیش از سررسیدن آتش نشانان، فردی توانمند به نجات زخمی ها میشتابد و همین خدمت راه را برای پیشرفت مالی او فراهم میکند!

شهردار منطقه از وی درخواست میکند که به تیم امداد و نجات پیوسته و با حقوق عالی استخدام شود! 

خدمات مردمی و خونگرم بودن راه را برای آشنایی با افراد موثر و پیدا کردن شغل های پردرآمد بازتر میکند. 

مطلب پیشنهادی ما: زیباترین پروانه های جهان و ایران

پیمایش به بالا