17 ترین

ارزانترین ژل صورت | انواع ژل های تزریقی صورت

ارزانترین ژل صورت | انواع ژل های تزریقی صورت

تزریق ژل صورت یک روش زیبایی است که می تواند صورتی زیباتر به شما ببخشد. تزریق ژل برای صورت لاغر نیز بسیار مفید و منجر به پر تر شدن بافت های صورت می گردد. همچنین قادر است چین و چروک و خطوط ریز صورت را برطرف سازد. این روزها، پرکننده (فیلر) درمال تزریقی رایج ترین شکل تزریق ژل به شمار می رود.

انواع مختلفی از فیلر های درمال وجود دارد که می توانند در لب و اطراف دهان (خط خنده) ، پیشانی و گونه شما تزریق شوند. اما امروزه رایج ترین فیلر ها ، محصولاتی هستند که حاوی موادی شبیه به اسید هیالورونیک هستند (مانند Juvederm و Restylane).  اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می شود و به افزایش حجم بافت صورت کمک می کند. به این نوع پرکننده های پوستی بعضا “فیلر های اسید هیالورونیک” گفته می شود.

قبل از تزریق ژل ممکن است از یک عامل بی حس کننده موضعی برای سهولت کار و کاهش درد و ناراحتی استفاده شود. بعضی اوقات، قبل از درمان می توان تزریق بلوک عصبی انجام داد تا بافت صورت به طور کامل بی حس شود. این شبیه به تزریقات بی حسی است که دندانپزشک جهت بی حس کردن دهان تان به شما تزریق می کند. پس از علامت گذاری دقیق مناطقی که باید تزریق در آنها صورت بگیرد ، از سوزن های بسیار ریزی برای تزریق ماده به صورت استفاده می شود. به دنبال تزریق ، ممکن است از یخ برای کاهش درد و ناراحتی و کاهش تورم استفاده شود. اما هیچ فشار محکمی نباید روی ناحیه اعمال شود. بهتر است بلافاصله پس از تزریق ژل از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید.

پس از تزریق ژل باید قادر باشید بلافاصله متوجه حصول نتیجه شوید. چند روز پس از بهبودی، صورت تان احساس طبیعی خود را باز می یابد.

در ادامه این مطلب 17ترین قصد داریم شما را با انواع ژل های تزریقی صورت و ارزانترین ژل ها آشنا کنیم.

اسید هیالورونیک (HA)

محبوب ترین دسته ژل های ضد چروک صورت ، اسید هیالورونیک است. پرکننده های چین و چروک اسید هیالورونیک شامل موارد زیر هستند:

  • Juvederm Vollure XC.
  • Prevelle Silk.
  • Restylane-L.
  • Restylane-Lyft.
  • Restylane Silk.
  • Restylane Refyne.
  • Restylane Defyne.

هر یک از این برند ها با روش و نتایجی متفاوت عمل می کند.

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم (CaHA)

در این پرکننده از کلسیم (به شکل ذرات میکروسکوپی) استفاده شده است که آن را به ژلی اضافه می کنند و سپس تزریق می شود. طبق گفته هیئت جراحان زیبایی آمریکا ، این ژل از ضخامت بیشتری نسبت به اسید هیالورونیک برخوردار است و همین امر باعث شده است برای چروک های عمیق، مناسب تر باشد.

نتایج هیدروکسیلاپاتیت کلسیم (با نام تجاری Radiesse) تقریباً یک سال ماندگار است.

اسید پلی- ال- لاکتیک

این اسید تخریب پذیر به جای “پر کردن” چین و چروک به تحریک تولید کلاژن پوست کمک می کند. این ماده باعث استحکام پوست می شود و ظاهر چین و چروک ها را کاهش می دهد.

این پرکننده تحت نام تجاری Sculptra Aesthetic برای درمان چین و چروک های عمیق و افزایش حجم در نقاطی که چربی کمی دارد، مانند گونه ها استفاده می شود. این فیلر به تدریج عمل می کند ، اما می تواند حداقل برای دو سال ماندگار باشد. و همین امر آن را به یک پرکننده نیمه دائمی تبدیل کند.

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

این پرکننده از توپ های ریز (به نام میکروسفرها) و کلاژن تشکیل شده است که باعث کشیده شدن پوست می شوند. بر اساس مقاله ای که در مجله تحقیقات جراحی پلاستیک و زیبایی شناسی منتشر شد، مشخص شده است که این فیلر دارای یک سری مشکلات است.

اگرچه این نوع پرکننده (تحت نام Bellafill در بازار عرضه می شود) دائمی در نظر گرفته می شود ، اما نتایج آن تنها تا پنج سال به طول می انجامد ، اما معمولاً اولین انتخاب پزشکان به شمار نمی رود.

براساس تحقیقات منتشر شده ، پرکننده های پوستی طولانی اثر دارای عوارض بیشتری مانند عفونت و ندول هستند.

پیوند چربی اتولوگ (تزریق چربی)

در این روش از قسمت هایی از بدن شما مانند باسن چربی گرفته می شود و آن را برای پر کردن به قسمت هایی از صورت تزریق می کنند.

این چربی به طور معمول با استفاده از لیپوساکشن از بدن شما خارج می شود ، روشی که در آن چربی از طریق لوله ای توخالی مکش شده از طریق ایجاد برشی در پوست از بدن خارج می شود.

این روش نیاز به تزریق آرام بخش دارد و برای بهبودی ممکن است به یک یا دو هفته زمان نیاز داشته باشید. در بیشتر موارد ، تزریق چربی نتایج طولانی مدت را به دنبال دارد.

تزریق ژل لب

تزریق ژل لب یک روش زیبایی است که می تواند لب های پر تر و برجسته تری به شما ببخشد. انواع مختلفی از فیلر های درمال وجود دارد که می توانند در لب و اطراف دهان شما تزریق شوند که بالاتر به آن پرداخته شد. اما امروزه رایج ترین فیلرها، محصولاتی هستند که حاوی موادی شبیه به اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می شود و به افزایش حجم لب کمک می کند.

تزریق ژل لب روشی است که می تواند به سرعت در مطب پزشک، بدون کوچکترین معطلی و دوران نقاهت انجام شود. قبل از تزریق ژل لب ممکن است از یک عامل بی حسی موضعی برای سهولت کار و کاهش ناراحتی استفاده شود. بعضی اوقات، قبل از درمان می توان تزریق بلوک عصبی انجام داد تا بطور کامل لب بی حس شود. این شبیه به تزریقات بی حسی است که دندانپزشک جهت بی حس کردن دهان تان به شما تزریق می کند. پس از علامت گذاری دقیق مناطقی که باید تزریق در آنها صورت بگیرد، از سوزن های بسیار ریزی برای تزریق ماده به لب استفاده می شود. به دنبال تزریق، ممکن است از یخ برای کاهش درد و ناراحتی و کنترل تورم استفاده شود. اما هیچ فشار محکمی نباید روی ناحیه اعمال شود. بهتر است بلافاصله پس از تزریق ژل لب از رژ لب یا سایر محصولات لب استفاده نکنید. پس از تزریق ژل لب باید قادر باشید بلافاصله متوجه حصول نتیجه شوید. بعد از بهبودی، لب های تان احساس طبیعی خود را باز می یابند.

تزریق ژل گونه

تزریق ژل گونه نه تنها به لیفت و بالا بردن سطح میانی صورت کمک می کنند ، بلکه جوانی دلپذیری به بخش فوقانی چهره می بخشد که همه این موارد باعث افزایش زیبایی صورت می شود.

این یک روش بسیار قابل سفارشی است. ممکن است کسی که صورت لاغری دارد ، تمایل به گونه های برجسته داشته باشد. ممکن است فردی با صورتی گرد ، دوست داشته باشد صورتش را زاویه دار تر کند. این عمل تنها مربوط به قرار دادن بعضی از مواد در زیر پوست شما نیست. بلکه این اطمینان حاصل می شود که شما به تقارن زیبایی در چپ و راست صورت تان دست یابید ، که به هماهنگی عمودی- افقی صورت تان کمک می کند و زیبایی چهره را دو چندان می کند.

تزریق فیلر زیر چشم

ژل یا پرکننده های زیر چشم ، نوعی درمان تزریقی بر پایه اسید هیالورونیک هستند که باعث تحریک ظاهر بافت های چربی در زیر پوست می شوند. رایج ترین نام های تجاری فیلر زیر چشم ، رستیلن (Restylane) و ژوویدرم (Juvederm) است. این فرایند در عرض کمتر از 30 دقیقه قابل انجام است و اثر و ماندگاری آن تا نه ماه به طول می انجامد.

اکثر افراد معمولاً به یک سرنگ فیلر برای زیر چشم احتیاج دارند ، اما بسته به آناتومی و میزان توخالی بودن زیر چشم هر فرد ، ممکن است برخی به دو سرنگ نیز احتیاج داشته باشند.

تزریق فیلر برای زاویه سازی فک و فرم دهی چانه

 مهمترین نواحی جهت زاویه سازی صورت با فیلر ، فک و چانه به شمار می رود. این دو ساختار استخوانی به شدت زیبایی ویژگی های صورت را تعیین می کنند. استفاده از تزریق فیلر جهت ایجاد حجم و برجستگی در فک و چانه می تواند ویژگی های صورت تان را برجسته تر سازد و زیبایی خاصی به شما ببخشد. با برجسته تر شدن ساختارهای صورت ، ظاهری جوان تر خواهید داشت و چهره تان ، گشاده رو تر خواهد شد.

چنانچه علاقمند به تزریق ژل صورت (لب، گونه، خط خنده، زیر چشم و غیره) می باشید، می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به مراکز و مراجع زیبایی زیر مراجعه کنید:

نظر شما چیه؟

لیست بالا توسط گروه تحقیقات 17ترین نوشته شده اما دلیل نمیشه که ما نظرمون رو عوض نکنیم ، اگر در مورد لیست بالا نظری دارید و یا فکر می کنید مواردی هستن که بهتره به لیست اضافه بشن، حتما پایین همین مطلب نظرتون رو بذارید .

 خوشحال میشیم که ازتون یاد بگیریم

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره؟
عضویت
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا