17 ترین

بهترین راه های آب کردن چربی شکم ( بدون نیاز به باشگاه)

بهترین راه های آب کردن چربی شکم( بدون نیاز به باشگاه)

خوش تیپی و استایل باریک، چیزیه که همه آرزوشو داریم و هیچ بدمون نمیاد که یه چند کیلویی از دور شکممون، چربی آب کنیم! پس به جای ماتم گرفتن واسه سایز شکم و پهلوتون، این مقاله رو بخونید و ببینید دانشمندا و متخصصا چه توصیه هایی براتون دارن!

نوشیدن چای سبز

همه می دونن که نوشیدن چای سبز، چندین و چند خاصیت داره! این چای حاوی آنتی اکسیدان و کافئین هست که طبعاً متابولیسم بدنتون رو بالاتر می بره. تحقیقات نشون داده که آنتی اکسیدان ها به کاهش چربی شکمی کمک می کنن. وقتی که مصرف چای سبز رو با ورزش ترکیب کنید، اثراتش در آب کردن چربی شکم حسابی بیشتر میشه! پس منتظر چی هستین؟! همین الان یک توک پا برید تا عطاری محل و یک بسته چای سبز بخرین!

رژیم روزه داری متناوب!

وقتی که صحبت از آب کردن چربی شکم باشه، یکی از مشهورترین روش های درمانی همین فستینگ یا رژیم روزه داری متناوبه! شیوه ی این رژیم هم به این صورت که شما دوره های غذا خوردن و نخوردن خودتون رو تنظیم می کنید. درست مثل روزه داری! یکی از رایج ترین سیکل های فستینگ اینجوریه که شما دوبار در هفته، 24 ساعت هیچی نخورید. (البته در باقی روزای هفته می تونید هرچی خواستین بخورین، سکته نکنین بابا) یک سیکل دیگه ش هم اینجوریه که شما 16 ساعت هیچی نخورید و بعدش 8 ساعت تا سرحد خفگی بخورین( شوخی کردم بابا)  تحقیقات نشون داده که وقتی سیکل 6 الی 24 ساعت رو رعایت می کنید، می تونین 4 الی 7 درصد چربی های دور شکم رو آب کنید.

مکمل ها و غذاهای پروبیوتیک

پروبیوتیک، نوعی باکتریه که در برخی از غذاها و مکمل ها وجود داره( نترسین بابا، بعضی از این موجودات ریز مفیدن!) این باکتری ها چندین و چند فایده دارن( از جمله بالا بردن عملکرد سیستم ایمنی و البته سلامت معده) . تحقیقات زیادی وجود داره که نشون میده بعضی از این باکتری ها نقش مهمی در تنظیم وزن ایفا می کنن! به همین خاطر، اگر میزان مناسبی از این باکتری های عزیز و دوست داشتنی رو در بدن خودتون داشته باشید، می تونن به آب کردن چربی شکم کمکتون کنن!

محققا میگن که در خانواده ای از باکتری ها به نام لاکتوباسیلوس ( مانند لاکتاباسیلوس گاسری، فرمنتوم و آمی لووروس) ویژگی هایی وجود داره که باعث کاهش چربی میشن! مکمل های پروبیوتیک معمولاً چندین نوع باکتری دارن. به همین خاطر اگر می خواید که مکمل بخرین، حتما از اونایی بخرین که حاوی چند نوع از این باکتری هاست!

سرکه سیب!

گنجوندن سرکه سیب توی رژیم غذایی تون می تونه واقعا به سلامت شما کمک کنه! یکی از موارد فایده ی سرکه سیب، کاهش فشار خونه! تحقیقات نشون داده اسیدی که در سرکه سیب وجود داره می تونه به آب شدن چربی های شکمی کمک کنه! یک تحقیقات 3 ماهه نشون می دهد که مردای چاقی که صبح به صبح، یک لیوان سرکه سیب میل کردن، به اندازه ی 1.4 سانتی متر از سایز دور کمرشون کم شده ( دیگه چی؟!) البته بازم میگیم که همینجوری الله بختکی ورندارین سرکه سیب بخورین چون دندانتون درب و داغون میشه! قشنگ با یک لیوان آب مخلوطش کنید که رقیق بشه بعد نوش جون کنین!

آب میوه نخورید

آب میوه پر از مواد معدنی و ویتامینه اما امان از مضراتش! آب میوه های معمولاً پر از قند هستند( مثل این نوشابه ی لامصب) مصرف بیش از حد آب میوه، دقیقا به اندازه ی نوشیدن مشروبات الکلی خطر چاقی و شکم درآوردن رو به همراه داره! هر 8 اونس آب میوه، حاوی 24 گرم قنده و 50 درصد این قند هم فروکتوزه ( که دقیقا همین باعث میشه یک توپ گنده جلوی شکمتون دربیاد، پس نخورین)

برای این که یه وقت خدای نکرده شکم نزنید، بهتره که از آب خنک، چای سرد، یا آب لیمو استفاده کنید( که البته راجع به طعمش هیچگونه تضمینی نمیدیم)

ماهی بخورید

ماهی، چندین مزیت بزرگ داره! اول از همه بریم سراغ کلیشه ها: ماهی پروتئین زیادی داره و امگا 3 هم فت و فراوون توش پیدا میشه که واقعا برای جلوگیری از مریضی عالیه) تازگی ها محققین عزیز، متوجه شدن که امگا 3 می تونه توی کاهش چربی هم تاثیرات خوبی داشته باشه! محققین نشستن بررسی کردن که اون دسته آدم هایی که هفته ای یک الی 2 بار ماهی میخورن و به کبد چرب مبتلا هستن، بهبود زیادی پیدا کردن! اما اگه توی نژاد ماهی موندین، باید بگیم که ماهی های ساردین، سالومون و …عالین! ( ایرانی های عزیز همین ماهی رو توی 2 کیلو روغن سرخ نکنید و تصور کنید که تازه توی رژیم هم هستین. فقط آب پز، کبابی یا بخار پز)

حواستون به ورزش و غذا هم باشه!

چیزهای زیادی هستن که میتونن به آب کردن چربی شکم کمک کنن! اما باید حواستون باشه که کمتر از اون چه که نیاز دارید، کالری مصرف کنید تا وزنتون ثابت بمونه! برای این که کالری همه چیزو دربیارین و حسابی مراقبت کنید، می تونین از یک سری اپلیکیشن استفاده کنید که رژیم غذایی مناسب شما رو توصیه می کنین و حواسشون به میزان کالریتون هست( همینمون مونده بود که یه اپلیکیشن بگه چی بخور، چی نخور!!!)

تازه، این نرم افزارها به شما کمک می کنن که میزان کالری، فیبر، پروتئنی و هزارتا چیز دیگه ی هر غذایی رو بفهمین! هم چنین میزان فعالیت و ورزش شما رو هم ثبت می کنن!!

به اندازه بخوابید!

از جنبه های مختلف، خوابیدن واقعا برای سلامتی ضروریه! یکی از این جنبه ها، همین کاهش وزن شکمه! طبق تحقیقات، بی خوابی میتونه به چاقی منجر بشه( پس دوست عزیز بلند شو کار کن مگو چیست کار)

یک عارضه ی دیگه هم هست به نام آپنه خواب که خیلی وقت ها، دلیلش چربی شکم و اضافه وزنه! این عارضه باعث میشه که وسط خواب، تنفستون قطع بشه! شما نه فقط به 7 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارین، تازه باید خوابتون هم با کیفیت باشه!

اگر میخواید با یک متخصص اختلالات خواب مشورت کنید، اینجا رو کلیک کنید!

روغن نارگیل!

روغن نارگیل یکی از سالم ترین روغن های موجوده و به راحتی هضم میشه! تحقیقات نشون داده که روغن نارگیل، چربی های زنجیره ای داره که به افزایش متابولیسم و طبعاً کاهش تجمع چربی کمک زیادی می کنه( البته اینم بگیم که روغن نارگیل گرونه، ما فقیر فقرا باید به همون روغن پالم دار اکتفا کنیم) چندین تا تحقیق ثابت کرده که روغن نارگیل می تونه به آب کردن چربی شکم حسابی کمک بکنه! هر روز دو قاشق چای خوری روغن نارگیل میل کنید! البته تا یادمون نرفته هم بگیم که روغن نارگیل کالری زیادی داره اما این کالری ها خوبن( بچه های خوبی هستن و خودشون دفع میشن). اگه می تونین روغن های غذاتون رو با روغن نارگیل جایگزین کنید!

وزنه بلند کنید!

برای این که حسابی عضله دربیارین و به قول معروف داداچی بشین، باید حتما وزنه بزنید! تحقیقات نشون داده که آدمایی که کبد چرب و دیابت نوع 2 دارن، با وزنه زدن، اوضاعشون خیلی بهتر شده و تازه کلی چربی هم از ناحیه ی شکمی آب کردن! وزنه زدن برای نوجوون های چاق هم خیلی خوبه و نشون داده که می تونه چربی دور شکم رو آب کنه! پس دیگه منتظر چی هستین؟ الان که کروناست و نمی تونین برین باشگاه، چند تا کتاب قطور دایره المعارف طوری، بردارید و باهاش وزنه بزنید!

پیمایش به بالا