17 ترین

بدترین مواد غذایی که برای کاهش وزن سریع باید از آنها پرهیز کنید

بدترین مواد غذایی که برای کاهش وزن سریع باید از آنها پرهیز کنیدغذاهایی که در رژیم لاغری نباید خورد

روز خاصی که برایش انگشت شماری می کردید، در حال نزدیک شدن است. شاید این روز یک قرار عاشقانه، یک مهمانی بزرگ یا یک مصاحبه شغلی باشد و شما تصمیم دارید برای این روز خاص چند کیلو وزن کم کنید. کاهش وزن برقراری تعادل بین کاهش کالری مصرفی، افزایش کالری سوزی و ورزش است.

شاید برای رسیدن به وزن ایده آل این سوال در ذهن تان نقش بسته باشد و مدام به دنبال این باشید که برای کاهش وزن چه باید خورد. اما نکته مهم درست همینجاست که باید این طرز فکر را عوض کرده و این گونه مطرح کنیم که برای لاغری چه غذاهایی را نباید بخوریم ! چرا که همیشه رد پای یک سری از غذا های که باعث افزایش وزن میشود در زندگی وجود دارد که هدف اصلی شما را خراب می کنند. اگر می خواهید سریع وزن خود را کاهش دهید، باید دور یک فهرست 11 تایی از بدترین مواد غذایی را خط قرمز بکشید که در مقاله امروز 17ترین به آن اشاره می کنیم. تمامی این مطالب بر پایه علم و دانش و برگرفته از nutritionexp می باشد.

کاهش وزن یک هدف سالم و مثبت است و حذف این 11 ماده غذایی در ابتدای راه به شما کمک می کند در طولانی مدت، سالم تر باشید.

1. بی خیال قند و شکر شوید!

اگر می خواهید وزن کم کنید، به طور کلی دور قند را خط بکشید. این یعنی نوشابه، آب میوه های بسته بندی شده، کیک، شیرینی، آب نبات و… یک نوشابه متوسط ​​متشکل از 8 قاشق چای خوری شکر، تقریباً معادل 72 کالری است. برای سوزاندن یک قوطی نوشابه کوچک، شما باید 1440 قدم (حدود 1 کیلومتر) بردارید.

از آنجا که اکثر افراد در دنیای امروزی خیلی راه نمی روند و تحرکی ندارند، این احتمال وجود دارد که یک قوطی نوشابه در باسن و شکم تان ذخیره شود.

2. نه به مواد غذایی فرآوری شده

ماده نهفته در مواد غذایی فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس، قند است و شما از آن بی خبرید. ممکن است تصور کنید سالاد غذای سالمی است، اما احتمالاً سس سالاد تان، مملو از قند افزوده است. سس کچاپ، سس باربیکیو و حتی سس خردل قند بسیار بالایی دارند.

مواد غذایی فرآوری شده همچنین نمک زیادی دارند، اما اجازه دهید بعدا در مورد نمک صحبت کنیم که شوکه خواهید شد!

3. شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی را جایگزین قند و شکر نکنید. این شیرین کننده ها بدن شما را گول می زند که ماده شیرینی دریافت کرده است. بدن بسیار هوشمند است. هنگامی که بدن تان کالری مورد انتظار را دریافت نمی کند، روش تنظیمش به هم می ریزد. بدن شما کالری وعده داده شده خود را می خواهد و بنابراین این نیاز را در قالب هوس هایی به شما نشان می دهد تا مطمئن شود که آنها را دریافت می کنید!

در حقیقت شواهد زیادی مبنی بر این وجود دارد که مصرف شیرین کننده های مصنوعی در واقع باعث افزایش وزن شما می شود.

بله، کاملا حق با شماست! صرف نظر از مواد غذایی شیرین دشوار بسیار است، اما لازم است به شما یادآوری کنیم که می خواهید کاهش وزن سریعی داشته باشید.

4. پرهیز از چیپس و هله هوله

مهم نیست چه نوع روغنی استفاده می کنید، هر چیزی که سرخ شده باشد، دشمن قسم خورده سایز دور کمر تان محسوب می شود. اگر می خواهید کاهش وزن سریع داشته باشید، دور چیپس، سیب زمینی سرخ شده، مرغ سرخ شده و غذاهایی از این دست را یک خط قرمز پر رنگ بکشید.

با وجود غذاهای این چنینی، پرخوری کردن بسیار ساده است، چه کسی می تواند تنها یک تراشه چیپس بخورد و بی خیال بقیه بسته شود؟ منظور ما این نیست که به طور کلی دور چربی را خط بکشید. چربی جزء مهمی از هرم غذایی ما به شمار می رود، اما نه هر چربی ای. شما به یک چربی مفید مانند امگا 3 احتیاج دارید که می توانید آن را از طریق خوردن ماهی مانند ماهی سالمون دریافت کنید.

5. نان سفید را تحریم کنید

نان سفید نیز دشمن دور کمر است. در حقیقت، مصرف دو برش نان سفید در روز مساوی است با 40٪ خطر افزایش وزن بیشتر. برای کاهش وزن سریع هر ماده غذایی که با آرد سفید تهیه شده است را تحریم کنید! این یعنی نان های سفید، انواع شیرینی ها، کیک و غذاهای نانی.

نان سفید از شاخص گلیسمی بالایی برخوردار است. همچنین به طور کلی دارای قند افزوده نیز است.

برای کاهش وزن سریع سعی کنید از نان های سبوس دار استفاده کنید. اما به طور کلی زیاد نان نخورید!

6. پرهیز از مصرف آبجو

کالری تهی زیادی در آبجو وجود دارد. به کالری حاصل از چربی، قند و الکل، کالری خالی یا تهی گفته می شود. این مواد مقدار زیادی کالری را وارد بدن انسان می کنند بدون این که ارزش تغذیه ای داشته باشند. در حقیقت کالری خالی به معنای کالری بی ارزش است. بیشتر آبجوها بین 60 تا 100 کالری را در هر وعده تامین می کنند.

برای نشان دادن عمق فاجعه این گونه می توان گفت که برای جبران مصرف یک وعده آبجو، مجبور هستید حدود یک کیلومتر پیاده روی کنید! اگر می خواهید سریع وزن خود را کاهش دهید، از مصرف آبجو خودداری کنید.

7. قهوه بلوند ممنوع!

تمام کافئین موجود در قهوه ممکن است به سوزاندن کالری کمک کند. اما اگر شکر، طعم دهنده ها و خامه به آن اضافه کنید و به اصطلاح آنرا بلوند کنید، همه مزایای کافئین را از بین خواهید برد. از آنجا که قبلاً در مورد شکر و شیرین کننده های مصنوعی صحبت کرده ایم، بگذارید نگاه دقیق تری به خامه داشته باشیم.

خامه و شیر کامل (پر چرب) حاوی چربی بالایی هستند و همین امر کمک می کند تا گوساله به یک گاو بزرگ تبدیل شود. چربی یک ماده بسیار مفید است که به شما در رشد نیز کمک می کند. اما خامه های غیر لبنی از چربی های ترانس تهیه شده اند. متاسفانه این نوع چربی با بروز مشکلات قلبی، عملکرد مغز و مشکلات هورمونی به شدت مرتبط است.

8. غذاهای شور و ماجرای نفخ

نمک برای حفظ عملکرد مناسب بدن بسیار اهمیت دارد. اما مشکل، مصرف زیاد نمک است. هنگامی که شما غذای فرآوری شده، سیب زمینی سرخ کرده و چیپس و سایر مواد غذایی حاوی نمک بالا را میل می کنید، بدن تان آب را ذخیره می کند تا بتواند مقدار نمک موجود در بدن شما را رقیق کرده و میزان نمک متناسب را حفظ کند. از اینرو پس از مصرف غذاهای شور و نمکی دچار نفخ می شویم.

برای کاهش وزن سریع، مصرف نمک خود را در وعده های غذایی تان کاهش دهید. بدین ترتیب وزن آب اضافی بدن را از دست می دهید.

9. آبمیوه را فراموش کنید

مصرف آب میوه های صنعتی منجر به افزایش وزن می شود. اگر تصمیم به کاهش وزن دارید هرگز آنها را ننوشید. بیشتر آب میوه های بسته بندی با مقدار زیادی شکر افزوده فرآوری می شوند. از آنجایی که آب حاوی فیبر نیست، بدن تان احساس سیری نمی کند.

آب میوه های همچنین طی فرآیندی پاستوریزه می شوند که نه تنها باکتری های بد را از بین می برد بلکه به تمام مواد مغذی موجود در میوه اصلی نیز آسیب می رساند.

خوردن یک تکه میوه هم فیبر دارد و هم عمل جویدن را در بر دارد، بنابراین برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد.

بنابراین سعی کنید آب میوه را فراموش کنید و به جای آن میوه میل کنید.

10. پیتزا بی پیتزا

پیتزا گروه های غذایی مهمی را در اختیار شما قرار می دهد. با این حال متأسفانه پیتزا در گروه بسیار ناسالمی از مواد غذایی قرار دارد.

از پایین تا بالا، از خمیر پیتزا گرفته که با آرد سفید (و البته قند) تا سس (تهیه شده از قند) رویش، پپرونی (متشکل از چربی ها، چربی های ترانس ، نمک و نیترات، پنیر (مقدار زیادی چربی) هیچکدام از اینها به کاهش وزن کمک نمی کنند. مواد خوب پیتزا شامل سبزیجات است که بسیار کم در تهیه این غذا از آنها استفاده می شود. با نگاهی به تمام این موارد، به راحتی می توان متوجه شد که پیتزا به هیچ وجه یک غذای رژیمی نیست.

بنابراین اگر می خواهید سریع وزن خود را کاهش دهید، بی خیال پیتزا شوید.

11. بستنی

این کاملاً واضح و مبرهن است. بستنی مملو از چربی و قند است. هرچه مخلفات موجود در بستنی بیشتر باشد، میزان کالری آن نیز بالاتر می رود. چربی اشباع موجود در بستنی نیز بسیار بالا است. بستنی بعد از پیتزا در لیست غذاهای چاق کننده قرار دارد.

اما از آنجا که همیشه همه به دنبال این هستند که تقریباً همه چیز را دور بزنند، در اینجا یک جایگزین هایی به شما معرفی می کنیم. شیرِ برنج ، سوربتو (به نوعی از بستنی اطلاق می شود که فاقد لبنیات و به عبارت ساده تر عاری از هر گونه چربی است) و بستنی تهیه شده از شیر کم چرب برای شما بهتر است. لازم به ذکر است که این جایگزین ها نیز قند فراوانی دارند، پس بهتر است در مصرف آنها نیز زیاده روی نکنید.

نتیجه گیری

کاهش وزن سریع به نسبت به کاهش وزنی که در طولانی مدت حاصل می شود، اهتمام و اراده بیشتری می طلبد. همچنین می تواند برای سلامتی تان نیز بسیار مضر باشد، بنابراین سعی کنید در حفظ وزنی که از دست داده اید کوشا باشید تا مجددا وزن تان اضافه نشود.

برچسب های اطلاعات غذایی درباره قند، نمک، مواد نگهدارنده و چربی های اضافه شده به محصولات غذایی را به دقت مطالعه کنید تا با شناخت صحیح از آنچه که می خورید وزن خود را کم کنید. غذای سالم میل کنید و میزان غذای مصرفی تان را نیز متعادل نگه دارید.

فراموش نکنید که ورزش را به عنوان مهمترین بخش کاهش وزن در برنامه روزانه خود بگنجانید. در کنار این که این مواد غذایی را از برنامه غذایی برای کاهش وزن تان قطع می کنید، به یاد داشته باشید که پیاده روی کنید یا در سالن ورزشی عضو شوید. ورزش به بدن شما کمک می کند تا در کنار رعایت غذاهای ممنوعه در رژیم غذایی، کاهش وزن بهتری را تجربه کنید.

3.4 7 votes
به نظر شما چند ستاره؟
عضویت
Notify of
guest

2 نظرات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Hasti

میشه برنامه رژیم همم بزارید؟؟

مدیر ناقلا

بله حتما در برنامه خواهیم داشت

پیمایش به بالا