17 ترین

جالب ترین راهکارهای اثبات شده برای کمک به زودتر بیدار شدن

جالب ترین راهکارهای اثبات شده برای کمک به زود بیدار شدن

شما روز خود را چگونه آغاز می کنید؟ با انرژی و کلی الهام و انگیزه که باعث می شود کل روز بهره ور تر باشید؟ یا این که به یک بمب به جای ساعت نیاز دارید شما را از رختخواب گرم و نرم تان خارج کند؟ اگر جزء دسته اول هستید و زود بیدار شدن در صبح برای تان یک عادت است که به شما تبریک می گوییم. اما اگر در دسته دوم قرار دارید، به هیچ وجه ناراحت و نگران نباشید.

ما در این مطلب 17ترین، راهکارهای موثر و ارزشمندی را به شما می آموزیم که به کارگیری آنها به شما در زود بیدار شدن کمک شایانی می کند. تمامی این راهکارها علمی و اثبات شده می باشند.

1. بدانید که واقعاً به چقدر احتیاج دارید

قبل از هر چیز، برای زود بیدار شدن ابتدا باید بدانید که به چه میزان خواب نیاز دارید. آیا می دانید که در واقع می توانید بیش از حد بخوابید؟ خواب بیش از حد، یک روز تنبل را می سازد؛ زیرا خواب و استراحت بیش از حد باعث می شود احساس کسالت کنید.

مقدار خواب کامل و کافی بین پنج تا نه ساعت است؛ بنابراین خودتان را به چالش بکشید تا ببینید بین ساعت های توصیه شده (پنج تا نه ساعت) واقعاً بدن شما به چه میزان خواب نیاز دارد.

یک دفترچه یادداشت خواب تهیه کنید و بهینه ترین روزهای خود و میزان خواب شب قبل تان را در آن یادداشت و ارزیابی کنید.

 پیگیری تنها راه ارزیابی این موضوع است. شما نباید این پیگیری را فراموش کنید. شما باید متعهد باشید تا متوجه شوید که واقعاً به چه مقدار خواب نیاز دارید.

2. روز خود را با شکرگزاری شروع کنید

اولین چیزی که بعد از بیدار شدن و خارج شدن از رختخواب باید فورا به آن فکر کنید این است که به خاطر همه چیز بسیار سپاسگزار هستید.

چیزی که برایش شکرگزاری می کنید، می تواند ناچیز، یا چیزی واقعاً معنی دار باشد. می تواند اتفاقی مربوط به دوران کودکی شما باشد یا اتفاقی که این هفته رخ داده است؛ موضوع شکرگزاری واقعاً مهم نیست. مهم این است که تمام تلاش خود را برای به یاد آوردن شکرگزاری های تان انجام دهید.

حواس خود را فعال کنید و واقعاً قدردانی را در آن لحظه را با تمام وجود حس کنید. با انجام این کار، شما به طور جدی به ذهن خود آموزش می دهید تا روی زندگی تان تمرکز کند و یک روز شادتری را برای تان رقم بزند.

3. با شمارش معکوس، رئیس زنگ بیداری ساعت خود باشید

هرگز دکمه اسنوز (چرت زدن) را نزنید. هرگز!

همه ما این کار را انجام می دهیم، دکمه چرت زدن را زده ایم، اما وقتی این کار را کرده ایم، در مقابلش احساس گناه فوق العاده ای به ما دست داده است.

بنابراین پس از به صدا در آمدن زنگ بیداری ساعت، با شمارش معکوس از پنج تا صفر به زنگ هشدار خود نشان دهید که رئیس چه کسی است و سپس از رختخواب تان بلند شوید.

این حرکت باید حتما در 5 ثانیه بعد از به صدا در آمدن زنگ انجام شود. تنها در این صورت است که احساس می کنید بسیار شاداب تر هستید و از اینرو انرژی لازم برای زود بیدار شدن و خارج شدن سریع از تخت را دارید.

4. چربی های مفید مصرف کنید

همیشه زمانی را به صرف صبحانه اختصاص دهید.

چربی های سالم مانند آووکادو و آجیل و کره تهیه شده از انواع بذر (مانند کره تخم آفتابگردان) به شما انرژی مورد نیاز در طول روز را می دهند. هر کدام از این چربی های سالم همان چیزی است که صبح ها شما به آن احتیاج دارید:

  • آووکادوها
  • پنیر
  • شکلات تلخ
  • تخم مرغ کامل
  • ماهی های چرب مانند سالمون
  • آجیل
  • دانه چیا
  • روغن زیتون بکر

هر چربی سالم را که تصمیم به خوردن آن می گیرید، ابتدا این اطمینان را حاصل کنید که یک ماده غذایی سالم است و روز جاری شما را می سازد.

به علاوه این روند باعث سریعتر بیدار شدن در صبح نیز می شود؛ زیرا چربی های مفید بهترین تقویت کننده خلق و خو و همچنین غذای مغز به شمار می روند.

5. 3 مورد مثبت درباره خودتان را مقابل آینه نام ببرید

آیا می دانید که شستن صورت در ابتدای روز، شما را حتی سریعتر از قهوه از خواب بیدار می کند؟! و آیا می دانید که لبخند زدن در حین انجام این کار، مغز شما را در جهت فکر کردن به افکار مثبت و شاد تر فریب می دهد؟

همه ما می دانیم که صبح زود بیدار شدن از خواب و خارج از رختخواب راحت نیست و به همین دلیل است که ابتدا باید به دستشویی بروید، و در حالی که صورت خود را می شویید، 3 نکته مثبت را که در مورد خودتان دوست دارید را ذکر کنید. این کار را هر روز صبح انجام دهید تا به یک عادت خوب تبدیل شود.

کلمات خود را عاقلانه انتخاب کنید و با خود مهربان باشید و هنگام انجام این کار لبخند را فراموش نکنید.

این ترفند کوچک به تنهایی به شما کمک می کند تا با یک آب به صورت زدن، از یک فرد اخمو و خواب آلود به یک فرد شاد و خوشرو تبدیل شوید.

6. یک برنامه ساده ورزش صبحگاهی داشته باشید

انجام یک سری حرکات ورزشی در ابتدای صبح، تک تک سلول های بدن را فعال می کند و موجب می شود احساس سرحال و انرژی کنید.

هر ورزشی از یوگا، حرکات کششی ، زدن وزنه، پیاده روی کوتاه صبحگاهی و حتی بیرون رفتن از خانه، همگی راه های خوبی برای شروع روز خوب است.

ورزش کردن در صبح باعث افزایش اندورفین می شود که باعث می شود تا آخر روز لبخند بزنید!

7. یک دلیل قانع کننده برای زود بیدار شدن داشته باشید

آیا دوست دارید همانند بچه ها که برای زود بیدار شدن از خواب در روز کریسمس انگیزه و انرژی دارند، شما هم زود از خواب بیدار شوید؟

بسیار خوب، آیا می دانستید که آن هیجانی که بچه ها دارند را ما می توانیم برای خودمان ایجاد کنیم؟!

احتمالا می پرسید چگونه؟ برای زود بیدار شدن باید دلیلی وجود داشته باشد که شما هر روز با انرژی کافی بیدار شوید.

برای این کار ، به یک پروژه که اشتیاق شدیدی نسبت به آن دارید و می خواهید توسعه دهید فکر کنید و اگر هنوز آن را شروع نکرده اید، خوب شروعش کید!

دلایل خود را برای زود بیدار شدن شناسایی کنید و اگر واقعاً دلیل قانع کننده و اشتیاق آوری است، پس باید هر روز برای بیدار شدن به منظور آن و تحقق آن تلاش کنید.

8. یک چک لیست از امورتان تهیه کنید

تهیه یک چک لیست راهی بسیار قدرتمند برای رسیدگی به امور است و اجرای آنها را بسیار آسان می کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سادگی فهرستی از کارهایی را که می خواهید انجام دهید را تهیه کنید (شب قبل از رفتن به رختخواب) و در کنار هر کار یک مربع کوچک قرار دهید.

لیست چک خود را درست در کنار ساعت زنگ دار خود بگذارید تا اولین چیزی را که پس از بیدار شدن از خواب می بینید آن باشد.

برگرفته از: everythingabode

پیمایش به بالا