17 ترین

بهترین استراتژی پيدا كردن شغل مناسب برای تازه کارها!

بهترین استراتژی پيدا كردن شغل مناسب برای تازه کارها!

همه ی ما وقتی که به دنبال پیدا کردن شغل مناسب هستیم، احتمالاً ده ها بار ریجکت شده ایم و نتوانسته ایم آن طور که باید و شاید از عهده ی این کار برآییم. در این مطلب می خواهیم توصیه هایی برای پیدا کردن شغل مناسب به شما بکنیم که قطعاً به دردتان خواهد خورد.

توجه شرکت رویایی تان را به خود جلب کنید

بازار پیدا کردن شغل، خیلی شلوغ است و یکی از مهم ترین استراتژی هایی که می توانید برای یافتن شغل دلخواهتان به کار بگیرید این است که از شلوغی و ازدحام فاصله بگیرید و به مامور استخدام نشان دهید که شما دقیقاً همان شخصی هستید که باید استخدام کنند.

به دنبال شغل مناسب باشید!

از پلتفرم های آنلاین جستجوی شغل استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید کلیدواژه ای که با علایق و لوکیشن شما سازگاری دارد را انتخاب کرده و جستجو کنید. هرچقدر که گستره ی کلیدواژه هایتان را محدودتر کنید، وقت بیشتری پیدا می کنید و به این ترتیب فهرست برخی از شغل های مربوط به شما برایتان نمایش داده خواهد شد.

رزومه خود و جلدش را سفارشی کنید

مهم ترین نکته این است که اندکی صرف طراحی و نوشتن رزومه تان کنید به نحوی که مستقیماً شما را با مامور استخدام مرتبط کرده و بر او تاثیر بگذارد. یادتان باشد که هر شغلی، رزومه نوشتن مخصوص به خود را می طلبد. به عنوان مثال اگر برای یک شرکت فرهنگی و هنری رزومه می نویسید، می توانید متن ادبی تری را انتخاب کنید. به این ترتیب مامور استخدام متوجه می شود که چرا و برای چه باید شما را برای مصاحبه دعوت کند. این گونه شانس شما برای استخدام هم بالاتر می رود!

از شبکه ی خود استفاده کنید!

منظورمان از شبکه، مجموعه ای از افراد و آدم هایی است که می شناسید. هنوز هم که هنوز است، استخدام افراد آشنا و دوست رواج زیادی دارد. با هرکسی که می شناسید تماس بگیرید چرا که نمی دانید دقیقا کدام یک از آن ها می تواند شما را به شغل رویایی تان متصل کند. بهترین توصیه ای که داریم این است که به وب سایت هایی مانند لینکدین و جابینجا ملحق شوید. هم چنین در مورد شیوه ی کاری شرکتی که می خواهید در آن استخدام شوید، اطلاعات بیشتری به دست آورید.

رنکینگ خوب در گوگل!

یک پروفایل در لینکدین و دیگر وب سایت های معتبر و حرفه ای درست کنید. حتما از اسم خودتان به عنوان URL پیج استفاده کنید. به این ترتیب وقتی که مامور استخدام به دنبال اسم شما در گوگل می گردد، این صفحه ها به نمایش درخواهد آمد. به این ترتیب می توانید هر آن چه که می خواهید درباره ی خودتان بگویید را در صفحه تان بگذارید و افراد دیگر آن را ببینند. تحقیقات نشان داده که این کار، تاثیر بسیار مثبتی روی افراد می گذارد.

پیدا کردن شرکت هایی که استخدام می کنند

یکی از استراتژی های اصلی استخدام در شغل رویایی تان این است که همیشه به دنبال شرکت هایی باشید که در سمت شغلی مورد نظرتان استخدام می کنند. به عنوان مثال برای استخدام گرافیست و انیماتور، وب سایت های مخصوصی وجود دارد که می توانید رزومه تان را آنجا آپلود کنید. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که توسط شرکت های معتبر و مرتبط دیده خواهید شد.

مطمئن شوید که شرکت ها شما را پیدا می کنند

وقتی که جستجوی شغل را آغاز می کنید، باید کار پیدا کردن خود به صورت آنلاین را برای شرکت ها ساده کنید. یک نکته ی طلایی را باید به شما بگوییم: وقتی که شرکت ها به دنبال استخدام یک ردیف شغلی خاص هستند، به دنبال افراد غیرفعال می گردند. منظورمان این است که آن ها به دنبال شخصی هستند که لزوما به دنبال کار نیست اما اگر شغل مناسبی به او پیشنهاد شود، قبول می کند.

بهترین راه مصاحبه شغلی!

مصاحبه شغلی، چیزی است که مشخص می کند آیا شغل مورد نظر را می گیرید یا خیر! به همین خاطر برای این مرحله آماده شوید. قبل از مصاحبه، در مورد شرکت مربوطه کسب اطلاعات کنید، به شکل مناسبی لباس بپوشید. سوال و جواب های مصاحبه را با خودتان تمرین کنید و تلاش کنید با مهارت، تجربه، اعتماد به نفس و تخصص خود، چاره ای جز استخدامتان برای شرکت باقی نگذارید!

اقدامات بعد از مصاحبه شغلی

بسیار مهم است که بعد از اتمام مصاحبه، از تمام کسانی که با شما مصاحبه کرده اند، تشکر کنید. به عنوان مثال می توانید به صورت آنلاین از آن ها تشکر کنید. افرادی که این کار را انجام می دهند، شانس استخدام بیشتری خواهند داشت. این گونه به مامورین استخدام یادآوری می کنید چرا بهترین شخص ممکن برای شغل مورد نظر هستند. اگر فکر می کنید در پاسخ دادن به یک سوال در طول مصاحبه کوتاهی کرده اید، می توانید از متن تشکر خود به عنوان فرصتی برای اصلاح این اشتباه استفاده کنید.

از افراد با تجربه تر کمک بگیرید!

برخی افراد هستند که به دلیل ماهیت شغلی خود باید مدام مصاحبه شغلی بدهند و هربار به صورت پروژه ای کار می کنند و در حقیقت باید شرکت ها را برای استخدام خودشان متقاعد کنند. آن ها افراد با تجربه ای هستند که صحبت کردن با آن ها می تواند بسیار راه گشا باشد.

پیمایش به بالا