17 ترین

بهترین و معروف ترین مراکز خرید تهران

بهترین و معروف ترین مراکز خرید تهران

خرید در تهران به عنوان یک گردشگر، چیزی فراتر از رفتن به بازار های سنتی است. در حقیقت، یکی از مواردی که خرید در تهران را آسان می کند، این است که محصولات مشابه در یک منطقه دسته بندی می شوند. مهم نیست که به دنبال چه چیزی هستید، ما بهترین خیابان ها، فروشگاه های خاص سنتی و معروف ترین مراکز خرید تهران را برای برآورده کردن نیازهای خرید شما و تهیه سوغاتی های سنتی در این مطلب جمع آوری کرده ایم. امیدواریم مطالعه این مطلب به شما کمک کند اوقات و خرید خوبی را در تهران سپری کنید.

اگر قصد اقامت در تهران را دارید و به دنبال هتل های خوب هستید، توصیه می کنیم این مطلب را نیز مطالعه بفرمایید:

معروف ترین هتل تهران از نظر مسافران

1. تن درست

اگر می خواهید اجناسی با اصالت ایرانی داشته باشید، سری به فروشگاه تنِ درست بزنید که البسه و لوازم جانبی تهیه شده از پنبه ارگانیک و سایر الیاف طبیعی با طرح هایی از ایران باستان را عرضه میکند. هر فصل، ماجرای جدیدی از دوره های مختلف تاریخ پارسی (همراه با یک داستان مختصر) را به همراه می آورد، با طرح هایی که یادآور قصه هایی است که بر روی سفال های باستانی موجود در موزه ها نقش بسته است.

2. خشکبار تواضع

چنانچه به دنبال خرید خشکبار خوب و با کیفیت و سایر خوردنی های خوشمزه هستید، تواضع می تواند بهترین مقصد شما باشد. خوشبختانه خشکبار تواضع چندین شعبه دارد که در نقاط مختلف تهران واقع شده و آجیل و میوه های خشک با کیفیتی را به مشتریان عرضه می کند که می توانید قبل از خرید آنها را تست کنید و طبق ذائقه خودتان آنها را با یکدیگر ترکیب کنید. چه قصد خرید برای خودتان را داشته باشید و چه به عنوان سوغات، مطمئن باشید آنچه را که از این فروشگاه درجه یک تهیه می کنید، بهترین خواهد بود.

3. جمعه بازار

در روزهای جمعه، محوطه پارکینگ طبقاتی بازار پروانه به جمعه بازار یا بازار کهنه فروش ها و اشیای دست دوم تبدیل می شود. در اینجا می توانید گنجینه ای از اشیای قدیمی، صنایع دستی محلی، فرش و لباس هایی را با قیمت مناسب پیدا کنید. این یک تجربه توصیه شده در تهران است که به راحتی می توانید ساعت ها وقت خود را در آنجا به تماشا و خرید سپری کنید. همچنین امتحان کردن غذاهای فصلی خیابانی مانند آبدوغ خیار خنک، آش یا فلافل بسیار عالی و هیجان انگیز است.

آدرس: خیابان جمهوری بین خیابان فردوسی و کوچه شیروانی ، پارکینگ طبقاتی پاساژ پروانه

4. فروشگاه زین

نظاره گر هنر سنتی ایرانی با طراحی مدرن در فروشگاه زین واقع در پالادیوم مال باشید. از دکوراسیون منزل و فرش های زیبا گرفته تا مد، جواهرات و اکسسوری، زین برخی از منحصر به فرد ترین سبک ها را برای به نمایش درآوردن هنر معاصر ایران و هدیه کردن آن به خانه یا کمد لباس تان به کار گرفته است. پیش بینی می کنیم چنانچه سری به این فروشگاه بزنید، احتمالا دست خالی خارج شدن از آن برای تان بسیار غیرممکن است.

5. خیابان فردوسی

هنگامی که صحبت از بهترین چرم دنیا می شود، ممکن است ایران در صدر فهرست بهترین ها نباشد، اما در واقع این یک صنعت دیرینه در ایران است که به طور مداوم در حال رشد و توسعه است. خیابان فردوسی تهران محلی است که می توانید معروف ترین چرم های ایران را در آنجا بیابید. به جرات می توان گفت، برند های معتبر چرم ایرانی مانند درسا، چرم مشهد و نوین چرم می توانند با همتایان اروپایی خود رقابت کنند اما قطعا با قیمت های بسیار مقرون به صرفه و مناسب تر از اجناس خارجی. مرکز خرید فردوسی نیز در این خیابان واقع شده است.

6. خیابان ویلا

درست بعد از کلیسای جامع سنت سرکیس در خیابان نجات اللهی (که بیشتر به خیابان ویلا مشهور است) که به سمت چپ بپیچید، فروشگاه های صنایع دستی ایران را خواهید دید. صنایع دستی سنتی منحصر به فردی مانند مینا کاری و خاتم کاری معروف اصفهان به راحتی و به کثرت در این خیابان به چشم می خورد و همین فاکتور ها این خیابان را به یک مقصد گردشگری و یک مرکز خرید برایه تهیه سوغات برای خود و عزیزان تان کرده است.

7. ام زون

فروشگاه ام زون (M zone) در عرضه کالاهای ورزشی تخصص دارد، اما اگر شانس حضور در ایونت های آخر هفته “خانمها” که آخر هفته ها در این فروشگاه برگزار می شود را داشته باشید که سه یا چهار بار در سال تکرار می شود، قطعا از حضور و خرید خود پشیمان نمی شوید. در طی این ایونت های آخر هفته، آن را به یکی از فروشگاه های برتر و ایده آل تبدیل می شود که در آن با برخی از با استعداد ترین طراحان مد معاصر ایران آشنا می شوید و می توانید آخرین مجموعه های شان را که به نمایش در آورده اند، بازدید کنید.

8. بازار بزرگ تهران

وقتی در تهران به خرید فکر می کنید، یکی از اولین مراکز خریدی که ممکن است به ذهن تان خطور کند بازار بزرگ است. گذشته از اینکه بازار بزرگ یکی از اماکن برجسته در پایتخت است، همچنین یکی از بهترین مکان های خرید سوغات نیز به شمار می رود. به ویژه بازار فرش که طیف گسترده ای از سبک ها، طرح ها و اندازه ها را با قیمت های بسیار رقابتی ارائه می دهد. بازار بزرگ یکی از ارزانترین مراکز خرید تهران محسوب می شود.

9. بازار سنتی تجریش

بازار تجریش نیز یکی دیگر از بازار های معروف تهران است که به راحتی می توانید ساعت ها در آنجا به گشت و گذار بپردازید و برای خود یا آشنایان تان سوغاتی بخرید. مراکز خرید تجریش عموما متصل به بازار اصلی هستند و شما می توانید از داخل بازار به مراکز خرید مختلف نیز سر بزنید.

آیا شما تجربه خرید از این مراکز خرید تهران را داشته اید؟ به نظر شما آیا مرکز خرید دیگری را می توان در این فهرست گنجاند؟ در این صورت خوشحال می شویم دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

برگرفته از: theculturetrip

نظر شما چیه؟

لیست بالا توسط گروه تحقیقات 17ترین نوشته شده اما دلیل نمیشه که ما نظرمون رو عوض نکنیم ، اگر در مورد لیست بالا نظری دارید و یا فکر می کنید مواردی هستن که بهتره به لیست اضافه بشن، حتما پایین همین مطلب نظرتون رو بذارید .

 خوشحال میشیم که ازتون یاد بگیریم

3.3 3 votes
به نظر شما چند ستاره؟
عضویت
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا