17 ترین

عجیب ترین روش درمان درد قاعدگی با چند ترفند ساده!

عجیب ترین روش درمان درد قاعدگی با چند ترفند ساده!

احتمالاً اگر زن هستید، به خوبی با این احساس آشنایی دارید. درد کاری باهاتون می کنه که فقط خدا خدا میکنین زودتر روزتون تموم بشه و بتونین یک گوشه به خودتون بپیچید! بله، به تقویم نگاه می کنید و متوجه میشین که وقتش رسیده، در بدترین حالت خودتون هستید! به هر حال این شرح کوچیکی از وضعیت بیشتر زنان در دوران قاعدگی و پریودیه!

هرچی دوست دارید، صداش کنید اما وقتی که دوره ی قاعدگی سر می رسه، یک سری علائم دردناک هم همراهش میاد. از دردهای خفیف کمر و پا گرفته تا دردهایی که واقعا تحملشون سخته و امان از آدم می گیرن!

اگر بخواهیم به طور کلی بگیم، درد قاعدگی معمولا به سردرد، حالت تهوع و انقباض خلاصه می شه! اما خب خبر خوب اینجاست که بلاخره راه هایی برای درمان درد قاعدگی هم وجود داره بدون این که بخواید به ژلوفن و ایبوبروفن پناه بیارین!

یه سری آدم معتقد که طرفدار پر و پا قرص درمان های شرقی هستند، اساساً به رفلکسولوژی باور دارن و میگن اگر یه سری نقاط بدن رو فشار بدین، نه تنها وضعیت کلی سلامت رو می تونین بهبود بدین، بلکه باعث کاهش و تسکین درد هم میشن و تعادل رو به بدن برمی گردونن!

از این نقاط توی طب سوزنی هم استفاده میشه اما برای این که منافع آن رو کسب کنید، حتما نیاز به سوزن ندارید. در حقیقت می خوایم در ادامه به برخی از تکنیک هایی اشاره کنیم که می تونن برخی از علائم رایج پریودی رو تسکین بدین و در واقع به عنوان درمان درد قاعدگی به کار برن!

هشدار: قبل از هر چیزی باید بگیم که این روش ها توسط یک متخصص تایید نشدن و صرفاً بر اساس تجربیات طب شرقی به دست اومدن. بنابراین اگر دردتون شدید شد اولین راهکار اینه که حتما به سراغ یک پزشک متخصص برین!

درد قاعدگی، خداحافظ!

به این نقطه هیجو (Hegu) میگن! اگر بخوایم دقیق به لوکیشن این نقطه اشاره کنیم، باید بگیم که جایی بین ریشه انگشت شست و انگشت اشاره است. در طب سوزنی میگن اگر که به این نقطه یک سوزن مخصوص وارد کنید، باعث میشه که درد و سردرد کاهش پیدا کنه! اما ما میگیم که می تونیم از دست دیگه تون برای فشار وارد کردن استفاده کنید. به مدت 5 دقیقه این نقطه ی خاص رو فشار داده و ماساژ بدین. بعد به سراغ دست دیگرتون برید. یادتون باشه که فشار باید زیاد باشه اما جوری نباشه که دردتون بیاد و احساس ناراحتی داشته باشید.

اما بهترین بخش این ماجرا چیه؟ می تونین این روش رو همه جا و هروقت امتحان کنید. به خاطر این که اصلاً واسه پریودی مهم نیست که الان کجا هستید یا دارید چه کاری انجام میدین، پس شما هم از همین تکنیک استفاده کنید: هرجا که احساس کردید درد پریودی داره شدید تر میشه، با این تکنیک به جونش بیفتید!

حالت تهوع بی حالت تهوع!

دستتون رو برگردونید، به طوری که داخل مچ دستتون مشخص باشه و بعد به اندازه ی یک اینچ از مچ دست بالا بیاید! بعد از اون دوباره فشاری که گفتیم رو به این نقطه وارد کنید. این نقطه اساساً به کنترل حالت تهوع کمک می کنه و از اون جایی که حالت تهوع یکی از رایج ترین علائم قاعدگیه، چه چیزی بهتر از این؟! با یکم وقت گذاشتن، درد خودتون رو کم کنید!

تمرین پا انجام بدین!

تقریباً به اندازه عرض 4 چهار انگشت از پایین زانو شروع کنید و بالا بیاید. بعد از اون یک نقطه ی خاص رو باید پیدا کنید: نقطه ای که میون استخوان ساق پا و عضله ی تیبیا هست رو با دست احساس کنید. بعد با دست مخالف، به همون اندازه که گفتیم فشار وارد کنید( این بخش دست مخالف رو اصلاً فراموش نکنید. واقعا مهمه) بعد از اون به سراغ اون یکی پا برید.

معمولاً از این نقطه برای تسکین درد پا و انقباضی که در طول دوره ی پریودی پیش میاد، استفاده میشه!

کمرتون رو صاف کنید

قدم بعدی اینه که پشت هرکدوم از دست هاتون رو روی ستون فقرات بزارید. بعد از اون، وسط کمرتون رو پایین بیارید( حالت شما باید مطابق همین عکس باشد). به اندازه ی دو دقیقه این پوزیشن رو حفظ کنید. اگر از اون دسته آدم هایی هستید که موقع پریودی گرفتار درد شکم و انقباض رحم میشن، بهترین کار اینه که این روش رو امتحان کنید.

حرکت جانبی!

مطابق عکس، انگشتان شست هر کدوم از دست های خودتون رو به عقب برگردونید و روی دو طرف کمرتون بگذارید. بعد از اون به آهستگی ماساژ بدین و فشار ملایم وارد کنید. این یکی نقطه هم برای انقباض و درد کمر عالیه و باعث میشه که راحت تر بشینین.

علامت ایکس روی شکم

همین طوری که دراز کشیدین، دست هاتون رو روی شکم بگذارید و به اندازه ی دو اینچ پایین تر رو فشار بدین. اگر این ناحیه درد میکنه، بهتره که این نقطه رو یکم جا به جا کنید تا فشار زیادی روتون وارد نشه. این تکنیک برای اون دسته خانم هایی که دوره ی پریودیشون منظم نیست هم عالیه. امتحان کنید حتما!

قدم به قدم

به سمت پاهاتون خم شید، بعد انگشت شست دستتون رو بین انگشت بزرگه ی پا و انگشت دومی قرار بدین. بعدش به اندازه ی نیم اینچ به سمت ساق پا، حرکت بدین انگشتتونو! به مدت یک دقیقه فشار بدین و بعد همین کارو با پای بعدیتون تکرار کنین!

حرف آخر!

واسه درد ساق پا عالیه این روش! در نهایت این که یادتون باشه درمان درد قاعدگی کار عجیب و غریبی نیست و معمولاً به سادگی و توی همون خونه هم می تونین انجامش بدین. اگر شما هم روش دیگه ای بلدین اینجا با ما و بقیه ی خواننده ها در میون بزارین.

پیمایش به بالا