17 ترین

مهمترین مزیت های لخت خوابیدن

مهمترین مزیت های لخت خوابیدن

خوابیدن و مهمتر از اون خوب خوابیدن یکی از مهمترین کاراییه که می تونیم برای خودمون انجام بدیم. هیچ هزینه خاصی هم نداره. از یه ذره شیطنت گرفته تا یه خواب آروم و ساکت، خواب خوب تغییر بزرگی توی زندگی شما ایجاد می کنه. اما اگه می خواید سطح کیفی خوابتون رو به یه مرحله جدید و فوق العاده برسونید، چرا لخت نمی خوابید؟ نگران نباشید، این مقاله بی تربیتی نیست. لازمم نیست صورتتون سرخ بشه. واقعیت اینه که لخت خوابیدن یکی از اون کارهای مفیدیه که پزشکا خیلی وقته دارن در مورد مزیت هاش حرف می زنن. اما خیلی ها چون از مزیت های اون ناآگاهن تلاشی برای تمرین کردنش نمی کنن. توی این مقاله سعی کردیم چند مورد از مهمترین مزیت هایی که لخت خوابیدن برای سلامت شما داره رو جمع آوری کنیم. با ما همراه باشید.

راحت تره

اگه آدمی باشید که لخت می خوابه، به پیژامه های کمتری نیاز دارید و کمتر لازم میشه تا رخت بشورید. بله البته طبیعیه که وقتی لخت می خوابید باید ملحفه هاتون رو یکم زود به زود بشورید اما دفعات شستن این ملحفه ها قطعا به اندازه دفعات لزوم شستن پیژامه تون نیست.

برای تنبلا عالیه

دیدید وقتی وارد خونه می شید، هرکس قبل از شما تو خونه ست، ازتون می خواد که اول از همه لباساتونو عوض کنید. خودتون خوب می دونید که اگه با لباس بیرون تو رخت خواب برید مامانتون یا همسرتون دخلتونو میاره. حالا تصور کنید یه روز سخت و طاقت فرسا رو بیرون از خونه گذروندین و با هرچی انرژی براتون مونده بوده رسیدین خونه، و تنها کاری که دوست دارید بکنید اینه که برید بگیرید بخوابید. اما نه. صبر کنید. اول باید لباسارو عوض کنید. آخ که چه عذابیه. حال فکرشو بکنید که بعد از یه چرت کوتاه، می خواید دوباره برید بیرون. باز شما می مونید و لباسایی که باید دوباره عوضشون کنید. ولی خب اگه عادت کنید لخت بخوابید دیگه لازم نیست هرموقع می رید تو رخت خواب لباس عوض کنید. کافیه لباسای بیرونو دربیارید و بپرید روی تخت عزیزتون.

احساس آزادی می کنید

در آوردن لباس زیر یه حس آزادی عجیبی به آدم می ده. اما اینکه زیر رخت خواب هیچ لباس زیری نپوشید خوابیدن رو به یه تجربه کاملا متفاوت و فوق العاده تبدیل نمی کنه. ولی فرقش اینکه اینه که وقتی فقط بدن شما، بدون واسطه بین دو لحاف و تشک خنک قرار می گیره، احساس خوب تر و شادابتری بهتون دست می ده.

خوابتون بهتر می شه

وقتی لخت می خوابید دیگه هیچ لباس شب پیج خورده یا پیژامه مثلثی وجود نداره که با تا خوردن یا پیج و تاب برداشتن خوابتون رو به هم بریزه. هیچ لباس خوابی، حتی گرون ترین هاشون نمی تونه به اندازه لخت خوابیدن باعث بشه تا خواب راحت و شیرینی داشته باشید.

برای پوستتون هم خوبه

به جای اینکه توی دام حصر لباسای خفه کننده بیفتید و لا به لای لباس زیرهای پنبه ای دست و پا بزنید، بخش های خصوصی بدن، زیربغل، مچ پا و بخشای دیگه بدن که تو طول روز نور و هوا نمی بینن، شانس اینو پیدا می کنن که تو طول شب یکم نفس بکشن و آزاد باشن. این کار خیلی به سلامت پوست شما کمک می کنه.

می تونه به سلامت اندام تناسلی تون کمک بکنه

برای خانم ها، لخت خوابیدن می تونه احتمال بروز عفونت های کپکی روی اندام تناسلی رو کم بکنه. برای مردا خوابیدن تو شرایط خنک تر به اندام جنسیشون کمک می کنه تا خنک تر بمونه و اسپرم ها رو سالم تر نگه داره. (اینجاش یکم زناشویی بود)

خوابیدن تو تابستون رو قابل تحمل تر می کنه

لازم نیست همیشه تو تابستون کولر خونه تون روشن باشه. احتیاجی هم نیست همیشه موقع خواب تو تابستون مدام وقتی گرموتونه ملحفه رو از روی خودتون بردارید و وقتی سردتونه ملحفه رو روی خودتون بکشید. اگه به لخت خوابیدن عادت کنید هیچ وقت از فرط گرما از خواب بیدار نمی شین. لازمم نیست کولر همیشه روشن باشه تا سردتون بشه.

می تونید وزنتون رو کنترل کنید

با لخت خوابیدن دمای بدنتون پایین مباد و بدنتون می تونه میزان درستی ازکورتیزول تولید بکنه. کورتیزول یه هورمون استروئیدیه که اگه درست توی بدن تولید نشه و نچرخه می تونه آسیب زیادی وارد کنه. اگه موقع خواب زیادی گرمتون بشه سطح کورتیزول بالا باقی می مونه و می تونه موجب افزایش اضطراب، افزایش وزن و میل به خوردن غذاهای نامناسب بشه. یه خواب خنک تر و آروم تر می تونه سطح کورتیزول بدن رو کاهش بده.

ارتباط پوست به پوست براتون خوبه

مثل ارتباط فیزیکی والدین با نوزدا، ارتباط پوست به پوست برای زوجین هم خوبه. لخت خوابیدن به زن و شوهر فرصت بیشتری می ده تا بتونن عاشقانه همدیگه رو بغل بکنن و اینکار باعث آزادسازی اوکسیتاسین می شه. اکسیتاسین هورمونیه که با استرس و افسردگی مقابله می کنه و به شکل عمومی شما رو شادابتر می کنه. همچنین اینکار می تونه به چیز هم ختم بشه…

زندگی جنسی تون رو بهتر می کنه

واقعا به توضیح بیشتری نیاز دارین؟؟

پیمایش به بالا