17 ترین

17 تا از معروف ترین سریال های دنیا از نگاه بینندگان

17 تا از معروف ترین سریال های دنیا از نگاه بینندگان

با توجه به ظهور تلویزیون و راه اندازی خدمات استریم مانند نتفلیکس، برنامه های تلویزیونی بیشماری تولید می شود، تا جایی که مردم وقت تماشای همه آنها را ندارند، و در این بین به سختی می توان سریال های خوب را از بین گزینه های متعدد انتخاب کرد. از اینرو ما از بین بیشترین آرایی که بینندگان سریال های مختلف داده اند، فهرستی تهیه کرده ایم از معروف ترین سریال های دنیا که تماشای آنها را به شما نیز توصیه می کنیم. اغلب این سریال های دیدنی را می توانید از طریق پلتفرم هایی همچون فیلیمو یا نماوا تماشا کنید.

این شما و این بهترین سریال های خارجی از نظر بینندگان…

1. شرلوک

داستان های شرلوک هولمز از زمانی که سر آرتور کانن دویل اولین بار رمان های رمز آلود خود را در اواخر دهه 1800 منتشر کرد، از طریق رسانه های بی شماری بازگو شد. اما نقش آفرینی بندیکت کامبربچ در نقش یک کارآگاه شوخ طبع، میلیون ها نفر را به گونه ‌ای شیفته خود کرده است که قبلاً هیچ فرد دیگری در این کاراکتر نکرده است.

بی بی سی 13 قسمت از سریال “شرلوک” را تولید کرده است، با این حال احتمال اینکه همچنان شاهد آمدن قسمت های دیگری از آن باشیم، وجود دارد.

2. گمشده

“سریال لاست یا گمشده” داستان بازماندگان سقوط یک هواپیمای در جزیره ای مرموز را به تصویر می کشد. گرچه فصل های آخر چندان به مذاق برخی از هواداران خوش نمی آید، اما فصل اول “گمشده” از بالاترین امتیازات در متاکریتیک (بزرگترین وبگاه نقد آلبوم ‌های موسیقی، برنامه‌ های تلویزیونی، کنسول ‌های بازی، بازی ‌های ویدئویی و کتاب) برخوردار است.

3. ددوود

ایان مکشن در درام نیمه تاریخی وسترن ددوود (Deadwood) محصولی از HBO نقش آفرینی کرده است. این سریال، تحسین منتقدان بی شماری را دریافت کرد، اما تولید آن پس از سه فصل در سال 2006 متوقف شد.

در سال 2019 ، هواداران سریال ددوود به آن رای دادند و این سریال به معروف ترین سریال دنیا مبدل شد.

4. تحت درمان

مجموعه تحت درمان یا In Treatment یکی دیگر از درام های موفق HBO در فهرست برترین ها است. این سریال بر مرز باریک بین زندگی شخصی و حرفه ای یک روانشناس میانسال تمرکز دارد که جلسات درمانی هفتگی شخصیت ها را به صحنه نمایش در آورده است.

5. کارآگاه حقیقی

اولین فصل فیلم “کارآگاه حقیقی” با نقش آفرینی وودی هارلسون و متیو مک کانهی در سال 2014 کلید خورد. داستان سریال درباره دو کارآگاه است که در حال تحقیق در مورد قتل هایی با انگیزه جنسی هستند. این سریال تقریباً بلافاصله بعد از پخش اولین فصل، به عنوان یکی از بزرگترین سریال های تلویزیون که تاکنون ساخته شده است، مورد ستایش قرار گرفت.

در فصل سوم این سریال، ماهرشالا علی، بازیگر فیلم تاثیرگذار کتاب سبز نیز ایفای نقش کرده است.

6. توجیه شده

یکی دیگر از سریالهای تلویزیونی در ژانر درام جنایی در این فهرست، “توجیه شده” است. این سریال، داستان یک کلانتر آمریکایی را به تصویر می کشد که به کانتاکی نقل مکان کرده و در آنجا روش های غیر معمول خود در برقراری عدالت را به اجرا در می آورد.

تمام شش فصل “توجیه شده” با بازی تیموتی اولیفانت، به دلیل داستان پردازی قوی و نقش آفرینی ستارگان آن مورد تحسین منتقدین و هواداران قرار گرفته است.

7. سیاره زمین 2

سریال مستند طبیعت به طور گسترده ای به عنوان یکی از خیره کننده ترین و آموزشی ترین برنامه های سیاره ما شناخته می شود. چنانچه طرفدار برنامه های مستند هستید، تماشای “سیاره زمین 2” با روایت سر دیوید اتنبرو و موسیقی متن خارق العاده هانس زیمر، امری ضروری است و شدیدا توصیه می شود.

8. چرنوبیل

این مینی سریال پنج قسمتی برگرفته از وقایع حقیقی یکی از بدترین فجایع دست ساز تاریخ است. اکنون “چرنوبیل” تنها چند ماه پس از اولین حضور خود در HBO، مورد توجه طرفداران قرار گرفته است که یکی از بزرگترین و بهترین مینی سریال ها و معروف ترین سریال های دنیا تبدیل شده است.

9. برکینگ بد

برایان کرانستون و آرون پال در سریال تاثیرگذار “برکینگ بد یا افسار گسیخته” محصولی از AMC نقش آفرینی کردند. این درام، زندگی یک معلم شیمی دبیرستان، به نام والتر وایت را روایت می کند که زندگی اش به یکباره به یک آشفته بازار پر از مواد مخدر تبدیل می شود.

اگرچه تمام فصل های برکینگ بد در فهرست برترین های متاکریتیک ظاهر شده است، اما فصل پنجم و پایانی آن بالاترین رأی را در بین تمام سریال های موجود دارد.

10. بهتره با ساول تماس بگیری

سریال “بهتره با ساول تماس بگیری” ثابت کرده است که اسپین آف (داستان مشتق شده) بسیار موفق نمایش تلویزیونی ” برکینگ بد ” است. این مجموعه، داستان یک وکیل دوست داشتنی به نام ساول گودمن را روایت می کند که توجه بسیاری از مخاطبان و منتقدین را جلب کرده و آن را در زمره بهترین سریال های کمدی خارجی قرار داده است.

11. بازماندگان

اگرچه “بازماندگان” هرگز نتوانست نظر مخاطبان بزرگ سریال های دیگر HBO را به خود جلب کند، اما این درام ماوراء طبیعی به عنوان یکی از بهترین سریالهای تلویزیونی معاصر، مورد تحسین بسیاری از منتقدین و طرفداران قرار گرفته است.

بازماندگان، داستان یک واقعه غم انگیز و رستاخیز مانند و به دنبال آن ناپدید شدن 2٪ از جمعیت جهان را بازگو می کند و بعد خارق العاده ای از انعطاف پذیری، اندوه و ستون های ایمان مان را به ما نشان می دهد.

12. توئین پیکس

رمز و راز بسیار جذاب و گیرای این که چه کسی لورا پالمر را با آن شخصیت عجیب غریب و ماورای طبیعی به قتل رسانده، بیننده را ترغیب می کند تا داستان را دنبال کند. پس از متوقف شدن تولید این نمایش در سال 1991 و یک وقف 25 ساله، توئین پیکس به لطف طرفدارانش و دیوید لینچ، خالق این سریال، مجددا در سال 2017 پخش شد.

مجله تایم این سریال را در لیست ۱۰۰ مجموعه تلویزیونی برتر تاریخ قرار داده است.

13. جوخه برادران

این مینی سریال، بر اساس یک کتاب غیر داستانی در مورد جنگ جهانی دوم، توسط استیون اسپیلبرگ و تام هنکس ساخته شده است. اولین قسمت این سریال تنها چند روز قبل از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 در ایالات متحده، پخش شد.

تعداد بینندگان پس از این فاجعه مهم به شدت سقوط کردند. با این حال، “جوخه برادران” به دلیل تصویر سازی دقیق و بی نقص از جنگ، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

14. رم

این درام تاریخی متکی بر حوادث واقعی از تاریخ خونین رم، از جمله ترور ژولیوس سزار است. اگرچه “رم” تنها دو فصل به طول انجامید، اما بودجه فوق العاده هنگفت و البته نقش آفرینی تاثیرگذار بازیگران را در کارنامه خود داشت.

چندین تن از بازیگران سریال “رم” از جمله سیاران هیندز، ایندیرا وارما و توبیاس منزیس بعداً در سریال “بازی تاج و تخت” نیز به ایفای نقش پرداختند.

15. بازی تاج و تخت

یک درام سیاسی پیچیده که در دنیای خیالی وستروس اتفاق می افتد. این مجموعه از سریال “ترانه یخ و آتش” از جورج آر. آر. مارتین اقتباس شده است و هر چیزی که مخاطبان تلویزیون مدرن می توانند انتظار داشته باشند را داراست.

چهار فصل اول “بازی تاج و تخت” در بین کاربران متاکریتیک در رده بسیار بالایی قرار دارد.

16. سی

دیدن یا سی (SEE) یک مجموعه تلویزیونی درام علمی-تخیلی است که برای Apple TV+  ساخته شده است و در نقش های اصلی آن را جیسون موموا و آلفرد وودارد به عهده دارند. این فیلم توسط استیون نایت و به کارگردانی فرانسیس لارنس ساخته شده است. این سریال، 600 سال آینده را متصور می شود که تمامی انسان ها به دنبال یک فاجعه آخرالزمانی نابینا می شوند.

17. سرقت پول

سرقت پول که نام اصلی آن به اسپانیایی پول کاغذی است، یک سریال تلویزیونی درام جنایی اسپانیایی است که توسط الکس پینا ساخته شده است. این سریال دو سرقت برنامه ریزی شده بزرگ به رهبری پروفسور (آلوارو مورته) را روایت می کند که یکی در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و دیگری در بانک اسپانیا ردیابی به وقوع می پیوندد.

نظر شما چیست؟ آیا سریال دیگری می تواند در فهرست معروف ترین سریال های دنیا جای بگیرید؟ لطفاً دیدگاه خود را در اینباره با در میان بگذارید.

برگرفته از وبسایت insider

نظر شما چیه؟

لیست بالا توسط گروه تحقیقات 17ترین نوشته شده اما دلیل نمیشه که ما نظرمون رو عوض نکنیم ، اگر در مورد لیست بالا نظری دارید و یا فکر می کنید مواردی هستن که بهتره به لیست اضافه بشن، حتما پایین همین مطلب نظرتون رو بذارید .

 خوشحال میشیم که ازتون یاد بگیریم

3.7 3 votes
به نظر شما چند ستاره؟
عضویت
Notify of
guest

2 نظرات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
matin

پس واکینگ دد چی

علیرضاجهان بین

همه خوبان…!لکنزجگ راهبر(کسیکه راه درست وباعشق نشون میده،بی ادعا!)بهتره

پیمایش به بالا