17 ترین

عجیب ترین چیزایی که مردم سعی کردن قاچاق کنن!

عجیب ترین چیزایی که مردم سعی کردن قاچاق کنن!

همه می دونن که کوله ها و چمدون ها توی گمرک از دستگاه ایکس ری رد می شن و ممکنه از هرکسی خواسته بشه تا کیفشو برای بررسی بیشتر برای مأموران گمرک باز کنه. ولی حتی با این وجود هیچکدوم از اینکارهای امنیتی مانع یه سری از افراد و قاچاقچی ها نمیشه که بخوان بعضی از جنسای قاچاق رو به شکل غیرقانونی از مرز رد کنند. حالا یه سری تلاش می کنن اجناس رایج مثل مواد مخدر و غیره رو قاچاق کنن، یه سری ها هم هستن که چیزای عجیب تری رو برای قاچاق کردن انتخاب می کنن!

شاید باور نکنید، اما به عنوان مدرکی برای حرفام، توی این مقاله به عجیب ترین چیزایی که در واقعیت یه سری از افراد تلاش کرذن قاچاق کنن اشاره می کنم. با ما همراه باشید.

جمجمه انسان!

در سال 2006 خانمی داشت از هائیتی به آمریکا بر می گشت که یه جمجمه انسان توی چمدونش پیدا شد. بر اساس اونچه که مسافرای نزدیک این خانوم گزارش کردن، جمجمه ای که همراهش بوده هنوز پوست، دندون و مو داشته! این جمجمه ی یه آدم محلی هائیتی بوده که خانوم برای احضار ارواح داشته با خودش به آمریکا می برده. این خانم به جرم بردن جمجمه انسان به آمریکا و وارد کردن اشیاء نامتعارف و خطرناک به خطوط هواپیمایی دستگیر شده.

شکلات هایی پر از شیشه(مواد مخدر)

پر کردن ربع میلیون دلار متانفتامین داخل بسته های شکلات ممکنه راه بی پروایانه ای برای قاچاق مواد مخدر از آمریکا به به ژاپن باشه. ماجرا اینه که وقتی یه مرد امریکایی که دو روز قبل از پرواز بلیط هواپیما به توکیو رو با پول نقد خریده بود و رفتارش چندان عادی به نظر نمی رسید، مأمورین گمرک فرودگاه بهش مشکوک می شن و بهش علامت می دن که برای تفتیش چمدونش صبر کنه. وقتی مأمورها کیف و چمدون این آقا رو گشتن متوجه شدن که 45 عدد شکلات اسنیکرز داخل کیفش هست که بسته بندیشون باز نشده. وقتی بسته شکلات ها رو باز کردن دیدن به جای شکلات، داخل بسته بندی شیشه خالص قرار داده شده. هرکدوم از بسته ها با یه لایه کاکائو پوشیده شده بودن تا مأمورین نتونن شکلات رو از شیشه تشخیص بدن. شبیه سازی این بسته ها خیلی واقعگرایانه بوده.  

گوشت بز یخ زده، پر از کوکائین!

مأمورین گمرک معمولا هیچوقت فکرش رو هم نمی کنن تا داخل تکه های یخ زده گوشت رو هم نگاه کنن نه؟ حداقل این فکری بود که یودوشتیر ماهاراج با خودش کرد تا شش کیلو کوکائین رو داخل بسته های گوشت یخ زده بز مخفی کنه. اما وقتی بسته های گوشت از دستگاه ایکس ری عبور کردن دستگاه بسته های کوچیک مربعی شکلی رو داخل گوشت ها نشون داد. وقتی مأمورین گمرک گوشت ها رو باز کردن و داخلش رو نگاه انداختن، دیدن که گوشت ها پر از ماده های پودری سفید هستن. وقتی تست انجام شد فهمیدن که این پودر در واقع کوکائین خالصه. ماهاراج 24 ساعت در خاک آمریکا بازداشت بود و بعد به نیروهای امنیتی هند تحویل داده شد.

اسباب بازی آقای سیب زمینی، پر از قرص اکس!

باشه، شاید داخل گوشت یخ زده بهترین جا برای پنهان کردن و قاچاق کوکائین نباشه، اما قاچاق یه مواد مخدر دیگه داخل اسباب بازی محبوب کودکان چطور؟ خب راستش نه، اینم کار نکرده. دو تا از آمریکایی های ساکن کالیفرنیا بعد از اینکه تلاش کردن قرص اکس رو با پنهان کردن داخل عروسک های آقای سیب زمینی به فرانکفورت قاچاق کنن، دستگیر شدن. این اتفاق سال 2014 رخ داده و هر کدوم از عروسک ها یک انس کراک و کوکائین هم داخل محفظه پشتشون داشن. شاید این دوتا ایده شون رو از یه اتفاق دیگه که تو سال 2007 افتاد گرفته باشن. زمانی که از یه محموله از اسباب بازی آقای سیب زمینی از استرالیا به ایرلند فرستاده شد که هر کدوم از عروسک ها 10 انس قرص اکس داخلشون داشتن.

توله ببر زنده!

مواد مخدر تنها چیزای نیستن که بعضیا تلاش می کنن از گمرک قاچاق کنن. در حقیقت خیلی از مردم هستن که در حالی بازداشت شدن که تلاش می کردن حیوانات زنده رو قاچاق کنن! یکی از نمونه های عجیب این مورد که تو سال 2010 اتفاق افتاد زمانی بود که یه خانم که از بانگکوک به ایران سفر می کرد توی فرودگاه دچار مشکل شد. ظاهراً چمدونش بیش از اندازه بزرگ و پر بوده. وقتی که چمدون این خانم از دستگاه ایکس ری می گذره مأمورها متوجه می شن که یه موجودی شبیه به یه گربه واقعی داخل چمدونش هست! البته در کنار حیوانات خشک شده. وقتی که چمدون این خانم در گمرک ایران باز شد مشخص شد که اون تلاش داشته تا یه توله ببر دوماهه رو به داخل کشور قاچاق کنه. توله ببری که توی بازار سیاه می تونسته تا3000 دلار قیمت داشته باشه!

میمون های مینیاتوری زیر لباس!

یکی از خنده دار ترین اتفاقاتی که توی زمینه تلاش بعضیا برای قاچاق افتاده، مردی بوده که سعی داشته با پنهان کردن چنتا میمون مینیاتوری زیر تی شرت خودش، اونا رو از گمرک رد کنه! بعد از اینکه مسئولین به رفتار مضطرب مرد شک می کنن متوجه می شن که برآمدگی عجیبی زیر تی شرت مرد وجود داره. بعد از تحقیق و بررسی می فهمن که مرد زیر تی شرت خودش یه جور کمربند خاص بسته که توش 18 تا میمون تیتی(میمون های بسیار کوچک) وول می خوردن! طبق گفته مسئولا این مرد اول میمونا رو داخل چمدونش قایم کرده بوده اما از ترس اینکه میمونا با اشعه ایکس آسیب ببینن اونا رو زیر تی شرت خودش قایم کرده. کاری که در نهایت باعث لو رفتنش شده.

کبوتر داخل پاچه شلوار!

در سال 2009 یه فرد استرالیایی تلاش کرد تا دوتا کبوتر زنده رو که داخل پاچه شلوارش جاسازی کرده بود از گمرک رد کنه. تحقیقات بیشتری که از این مرد به عمل اومد، نشون داد که ایشون در حال قاچاق چیزای بیشتری بوده. از جمله یه کیف کمری که پر بوده از دونه خوراکی، تخم پرنده هایی که داخل قوطی مولتی ویتامین مخفی شده بوده و نمونه های اعلام نشده ای از بادمجان! اگرچه که انگیزه اصلی این مرد برای این قاچاق معلوم نبوده، اما به هر حال برچسب قاچاق موجودات زنده روی پیشونیش خورد و بازداشت شد. ایشون تنها کسی نیست که در حال قاچاق پرنده ها دستگیر شده، چراکه در همون سال یه مرد دیگه که تلاش داشت نا 18 نوع پرنده آوازه خوان رو که داخل بسته های مخفی داخل شلوارش پنهان کرده بود، قاچاق کنه دستگیر شد. جالب اینجاست که مأمورین گمرک از طریق مدفوع پرنده ها که روی جوراب مرد ریخته بود اونو شناسایی می کنن!

اره برقی، با مخزن پر بنزین

خب اگه شما هم بخواید یک اره برقی رو با خودتون داخل هواپیما ببرید باید انتظار داشته باشید تا همه نگاه ها به سمتتون برگرده. این دقیقا همون اتفاقیه که در سال 2012 افتاد، وقتی که مردی با خیال راحت با اره برقیش وارد فرودگاه المیرا نیویورک شد و خواست تا سوار هواپیما بشه. چیزی که عجیب تره اینه که ایشون بدون هیچ مشکلی سوار هواپیما می شه و اره برقیشو هم آویزون می کنه! البته مجبور شده بنزینشو قبل از ورود خالی کنه.

پیمایش به بالا