17 ترین

بدترین اقدامات بعد از رنگ کردن مو از زبان استایلیست های معروف!

بدترین اقدامات بعد از رنگ کردن مو از زبان استایلیست های معروف!

حالا که ساعت ها وقت صرف کردید و کلی هزینه برای رنگ کردن موهایتان پرداخت کرده اید، وقتش رسیده که با مراقبت های بعد از رنگ کردن مو را حسابی جدی بگیرید. در ادامه می خواهیم به چند تا از بدترین کارهایی که بعد از رنگ کردن مو انجام می دهیم، اشاره کنیم!. با ما همراه باشید

همان اول کار، موها را نشویید!

احتمالا این سوال برای همه ی ما بعد از رنگ کردن مو پیش آمده است: چقدر باید صبر کنم تا بتونم موهام رو بشورم؟! یکی از مشهورترین کالریست های دنیا به نام آئورا فریدمن پاسخ ساده ای به این سوال می دهد: بعد از رنگ کردن مو، حداقل تا 3 روز برای شامپو کردن موهایتان صبر کنید.

این مدت زمان 3 روزه باعث می شود که هم سرتان شوره نزند و هم این که رنگ خوب جا بیفتد! اگر یکی دو روز بعد از رنگ کردن موها، قرار باشگاه یا ورزش دارید، بهترین کار این است که حتما قرارتان را به بعد موکول کنید.

دفعات حمام را کم کنید

برای این که رنگ موهایتان را تا جای ممکن ثابت نگه دارید، بهتر است برنامه حمام کردنتان را تغییر دهید. یکی از بهترین استایلیست های مو در نیویورک، به نام جکی سیبروک پیشنهاد می کند که بهتر است حمام خود را به 2 الی 3 بار در هفته کاهش دهید. حتی اگر به یک بار در هفته هم برسد عالی خواهد بود. این استایلیست معروف می گوید با شستن مکرر و هر روزه ی موها، نه تنها رنگ موهایتان را می برید، بلکه باعث می شوید که روغن مغذی و لازم موها هم از بین برود و حالت براق و شاداب مو از بین برود.

از آب داغ پرهیز کنید

به نظر می آید که عادتمان شده که بعد از رنگ کردن موها هم با آب داغ استحمام کنیم. اما یکی از معروف ترین استایلیست های مو به نام میشل کلیولند می گویند که موهای تازه رنگ شده را باید از آب داغ دور نگه داشت. باید بدانید که آب داغ، لایه ی بالایی رنگ موها را برمی دارد و باعث می شود که کمرنگ تر شوند. به جای آن، می توانید از آب خنک یا ولرم برای استحمام و شستن موها استفاده کنید. آب خنک یا ولرم باعث تقویت موها و پوست سر هم می شود.

شامپو موهای رنگ شده بخرید

به دنبال راه دیگری برای ثابت کردن رنگ موهایتان هستید؟ توصیه می کنیم شامپوی مخصوص موهای رنگ شده که حاوی سولفات است، نخرید. سولفات همان ماده ای است که احساس تمیزی و طراوت را بعد از شامپو کردن به شما می دهد. بزرگ ترین استایلیست و آرایشگران مو می گوید که همیشه یک شامپوی بدون سولفات همیشه دم دستتان داشته باشید. به خصوص اگر از آن دسته آدم هایی هستید که زیاد حمام می روید. این مسئله باعث می شود که دوام رنگ موی شما بیشتر شود و زود کمرنگ نشود.

از آفتاب دور بمانید

گرچه همه ی ما فکر می کنیم که آفت موهای رنگ شده مواد شیمیایی و استحمام زیاد است، اما معمولاً چیز بزرگی را فراموش می کنیم: خورشید! به مدتی طولانی باید از قرار گیری در معرض آفتاب خودداری کنید یا این که از SPF های مخصوص مو استفاده کنید. معمولا سلبریتی های هالیوودی یک اسپری SPF دم دستشان دارند و مرتب به موهای خود اسپری می کنند. اگر هم نمی توانید این ها را تهیه کنید، بهترین راهکار شما استفاده از یک کلاه ساده و ضدآفتاب های پوست است.

بی خیال ماسک داخل حمام شوید

شامپوهای شوره آور یا درمان های تمیز کننده ی مو هم می توانند روی رنگ مویتان اثر بگذارند.شاید از خودتان بپرسید چرا؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این دسته از ماده ها و ماسک ها می توانند سطح یکدست رنگ مویتان را به هم بزنند. گرچه خیلی ها فکر می کنند استفاده از ماسک های نرم کننده ی مو باعث بهتر شدن موهای رنگ شده می شود اما دقیقا برعکس است: این ماسک ها به عمق مو نفوذ می کنند و رنگدانه های رنگ مو را با خود بیرون می کشند.

مو را حرارت ندهید

شاید یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در مورد رنگ کردن مو داریم این است که بعد از اتمام درمان، اول موهایمان را خشک می کنیم و بعد بدون این که هیچ گونه مراقبتی از آن ها داشته باشیم، با اتوی مو یا فر کننده به جان موهایمان می افتیم و یادمان می رود که آن ها از هر زمان دیگری آسیب پذیر تر شده اند.

فرقی نمی کند که چقدر بعد از آن ماسک و نرم کننده به موهایتان می زنید، به هر حال اگر آن ها در معرض حرارت مستقیم و بدون محافظ قرار دهید، رنگ موهایتان زودتر می پرد و آسیب زیادی به ساقه وارد می کند. در چنین مواقعی توصیه می کنند که بهتر است با استفاده از یک لایه ی محافظ موهایتان را مراقبت کنید و بعد از دستگاه های حرارتی مانند اتو مو استفاده نمایید.

مواد شیمیایی را کنار بگذارید

یکی از بهترین استایلیست های دنیا به نام شارون دورام می گوید که مهم ترین چیز بعد از رنگ کردن مو این است که آن ها را بیش از حد در معرض مواد شیمیایی قرار ندهید. همه ی اسپری های مو( چه حاوی الکل باشند و چه نباشند) می تواند باعث کمرنگ شدن رنگ مو شوند. مواد شیمیایی موجود در این اسپری ها می توانند به رنگدانه های مو نفوذ کرده و آن ها را از بین ببرند.

از کلر اجتناب کنید

خیلی از آرایشگران معروف، کلر را برای موهای رنگ شده، مثل آب برای آتش می دانند. منظورمان این است که کلر به راحتی می تواند رنگ موهایتان را از بین ببرد. به همین خاطر است که تا جایی که می توانید استخر نروید، و از هرگونه آبی که حاوی کلر زیاد باشد، پرهیز کنید. بارها دیده ایم که موهای بلوند به تدریج قهوه ای می شوند یا این که موهای سیاه، به سمت رنگ خاکی می روند و درخشش خود را از دست می دهند. تمام این ها به خاطر کلر موجود در آب است.

بنابراین مهم ترین مسئله این است که اگر می خواهید به استخر هم بروید حتما از کلاه های ضد آب استفاده کنید یا این که در صورت امکان برای آب خانگی، از فیلرترهای تصفیه کننده استفاده کنید.

پیمایش به بالا