17 ترین

17-7 دستورالعملی که مادرشوهر یا مادرزن را عاشق شما می کند!

17-7 دستورالعملی که مادرشوهر یا مادرزن را عاشق شما می کند!

خب، بلاخره ازدواج کردید و عشق زندگی تان را پیدا کردید. اما اجازه بدهید که از همین اول با شما صریح باشیم، ازدواج فقط کنار آمدن با همسر نیست! به هرحال باید راه های مدارا با خانواده ی او را نیز یاد بگیرید. در ادامه می خواهیم به مهم ترین نکاتی که در مورد رفتار با مادرشوهر یا مادرزن باید رعایت کنید، اشاره کنیم. (خواندن برای متاهل ها واجب و ضروری!!!)

با آنها وقت بگذرانید

چطوری انتظار دارید که خانواده ی جدیدتان شما را دوست داشته باشند، وقتی حتی شما را درست و حسابی نمی شناسند؟! تحقیقاتی که در دانشگاه پتیسبورگ انجام شده نشان می دهد که بودن در اطراف یک نفر، باعث می شود که اثر زیادی بر روی روابط اجتماعی تان بگذارد. به جای این که خجالت بکشید و از آن ها دوری کنید، داوطلبانه زنگ بزنید و قرار مهمانی بگذارید( البته جوری نباشد که مدام سر آن ها هوار شوید و به بهانه های مختلف، شام را خانه ی والدین باشید، دیدیم که میگیم!!)

با احساسات خود ارتباط برقرار کنید

ارتباطات مشخص و واضح، قلب هرگونه رابطه ی خوب است. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، اگر رابطه ی خوب یا ضعیفی با مادر زن یا مادرشوهر خود داشته باشید، آن ها شما را به عنوان یک انرژی منفی در نظر می گیرند. بهتر است به آن ها گوش دهید و ببینید که چه می گویند و چه می خواهند( به جای گیس و گیس کشی، اندکی محبت کنید تا جوابش را ببینید، گارد نداشته باشید چرا که رفتار با مادرشوهر یا مادرزن اصول خود را دارد)

از هرگونه تقابل غیرضروری خودداری کنید

وقتی که صحبت از ساختن یک رابطه می شود، تقابل و مخالفت مثل سم می ماند. در سال 2015 تحقیقی به نان ” من برای فرزندت مناسب هستم” انجام شد. در طول این تحقیق مشخص شد که عدم تقابل و موافقت با مادر شوهر یا مادرزن، بهترین تاکتیک ممکن است و باعث می شود که تایید آن ها را به دست آورید.

به آنها نشان دهید که همسر خوبی هستید

بر اساس تحقیقی که در سال 2015 انجام شد، نشان دادن این که شریک خوبی برای پسر یا دختر آن ها هستید، هم بر روی مادرشوهر، پدرشوهر و هم روی مادرزن، پدرزن، اثر بسیار خوبی می گذارد. ثابت کنید که شما و فرزندشان برای هم بهترین هستید. به این ترتیب می توانید آن ها را در جبهه خود نگه دارید( مگه جنگه؟!!!)

کلیشه های مادرشوهر، مادرزن را دور بریزید!

خیلی از زنان فکر می کنند که مادرشوهرها نسبت به رابطه ای که آنها با پسرشان دارند، حسودی می کنند. بهتر است که هرگز انرژی زیادی روی این دسته از کلیشه های سمی و نامناسب نگذارید و کاملاً اینجور مسائل را دور بریزید. فکر نکنید که تمام مشکلات شما با مادرشوهر یا مادزنتان تقصیر اوست. بهتر است به جای رقابت با او، راهکار سازش و مصالحه را در پیش بگیرید.

اجازه بدهید، در مراقبت از بچه ها، به شما کمک کنند!

بر اساس تحقیقاتی که در یک دانشگاه انجام شده، این که اجازه بدهید که مادرزن یا مادرشوهرتان در زندگی بچه هایتان درگیر باشد، باعث نزدیکی بیشتر شما شده و پیوند عمیق تری میانتان به وجود می آورد. البته ناگفته نماند که این مسئله ممکن است درگیری ها و مشکلات بیشتری هم به همراه داشته باشد، پس بهتر است حسابی مراقب باشید( یادتان نرود این شما هستید که در نهایت تربیت بچه را به عهده می گیرید)

منفی نگری را سریعاً تشخیص دهید

اگر می خواهید که شانس بیشتری داشته باشید که مادرشوهر یا مادرزنتان را عاشق خود کنید، بهتر است فوراً انرژی منفی را شناسایی کرده و تا جای ممکن از آن ها دوری کنید. گرچه به نظر این کار سخت و دشوار می آید، اما اگر می خواهید که رابطه ی سالمی با مادرشوهر یا مادرزنتان داشته باشید، بهتر است این نکته را نیز در نظر بگیرید. البته ناگفته نماند که همه چیز در ابتدا سخت به نظر می آید اما به تدریج در تشخیص این احساسات منفی خبره تر و ماهرتر می شوید.

خوب و بد آنها را بپذیرید!

هیچکس کامل نیست. این را یادتان باشد به عنوان مثال اگر به رابطه با پدر و مادر خودتان هم نگاه کنید، متوجه می شوید این رابطه چندان هم فوق العاده و کامل نست. گاهی ممکن است والدین شما را تشویق کرده و کمک کنند و برخی مواقع هم به شدت سختگیر و منتقد باشند. رابطه با مادرشوهر و مادرزن نیز فرق چندانی ندارد. تنها تفاوتی که وجود دارد در طرز نگاه شما به رفتار و اعمال این دو است. طبیعی است که همیشه فکر می کنیم اگر آن ها حرفی به ما می زنند، از روی قصد و غرض است اما والدین خودمان خیرمان را می خواهند. اما بهتر است این قضاوت های بیجا را دور بریزید و به چشم انسان هایی که ضعف ها و قدرت هایی دارند، به آن ها نگاه کنید.

آن ها را با دید مثبت نگاه کنید

تحقیقاتی که در دانشگاه اوهایو انجام شده نشان می دهد که افراد احساساتی که در اطرافشان وجود دارد را حس کرده و تقلید می کنند. به همین خاطر اگر احساس اضطراب، غم یا غرغر داشته باشید، مادرشوهر یا مادرزن نیز به طور ناخودآگاه آن را حس می کند. قبل از این که آن ها را ملاقات کنید، اندکی از لحاظ ذهنی خودتان را آماده کرده و مطمئن شوید که با احساسی مثبت به سراغ آن ها می روید. خوشحال و صمیمی باشید و متوجه خواهید شد که آن ها نیز همین حس را به شما برخواهند گرداند.

پیمایش به بالا