17 ترین

راههای ساده زیبا شدن و زیبا ماندن پوست صورت

راههای ساده زیبا شدن و زیبا ماندن پوست صورت

پوست صورت مانند یک گلدان گل است. درست همانطور که مراقبت و رسیدگی مرتب و روزانه به شاداب شدن، زنده ماندن و رشد گل کمک می کند، پوست صورت نیز به مراقبت نیاز دارد. ممکن است شما هر روز به گل گلدان تان آب دهید، اما این گل به کود، زدودن غبار، تعویض گلدان و غیره نیز دارد. پوست صورت نیز به همین منوال است و شما نباید تنها به یک روش یا یک محصول زیبایی بسنده کنید.

مطلب مرتبط: 17 راز زیبایی پوست که هیچکس به شما نگفته!!!

در این مطلب 17ترین قصد داریم شما را با ساده ترین روش های مراقب از پوست صورت آشنا کنیم که در هر سن و سال و هر میزان بودجه می توانید از آنها بهره مند شوید تا همیشه جوان و زیبا به نظر برسید.

1. پاکسازی دوبل پوست صورت با روغن

با پوست صورت خود با ملاطفت رفتار کنید تا با شادابی و درخشندگی از شما تشکر کند. دستمال مرطوب های آرایشی برای پاک کردن آرایش خیلی خشن هستند. درعوض، از روغن پاک کننده استفاده کنید تا آرایش و آلودگی ها را به آرامی نرم کند و از روی پوست صورت تان بزداید.

حتی اگر پوست چربی دارید، باز هم از روغن های پاک کننده استفاده کنید چرا که شگفت زده تان می کنند. هنگامی که روغن پاک کننده را روی پوست خود ماساژ دادید، آن را با آب گرم بشویید. سپس پوست خود را با شوینده مورد نظر خود بشویید.

پس از شستشوی صورت تان، از یک حوله استفاده کنید تا مطمئن شوید همه آلودگی از بین رفته است.

پاکسازی با روغن، یکی از موثرترین اقدامات زیبایی است که می توان از آن استفاده کرد زیرا این امکان را به شما می دهد تا مطمئن شوید که دیگر هیچ آلودگی روی پوست صورت تان باقی نمانده است.

2. کرم های مرطوب کننده

همیشه به دنبال کرم های مرطوب کننده ای باشید که با تیپ پوستی تان متناسب باشد. کرم هایی که حاوی کلاژن و اسید هیالورونیک هستند، همیشه عالی و بهترین هستند.

استفاده از یک مرطوب کننده خاص در صبح و یک نوع متفاوت در شب بسیار ایده آل است.

هرچه فصول سردتر می شوند، پوست شما به رطوبت بیشتری نیاز دارد زیرا رطوبت در هوا کم تر است. بنابراین در روزهای سر بیشتر از مرطوب کننده استفاده نمایید.

از کرم های مرطوب کننده ای استفاده کنید که این نیازها را برآورده سازد. استفاده از کرم مرطوب کننده در زمانی که پوست شما هنوز پس از شستشو مرطوب است، روش بسیار کارآمدی است. این کار در به دام انداختن رطوبت در عمق پوست کمک خواهد کرد.

3. لایه برداری شیمیایی

چنانچه قصد دارید از شر پوست های مرده صورت تان خلاص شوید، باید این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

در یک مقطع، متخصصان صنعت زیبایی، مردم را به استفاده از لایه بردار های فیزیکی مانند اسکراب نمک و اسکراب شکر تشویق می کردند.

اما اکنون، همین افراد به دلیل جراحات بسیار ریزی که اسکراب بر روی پوست صورت ایجاد می کند، دیگر آن را یک روش موثر در نظر نمی گیرند. بنابراین شما هم نباید بیش از حد این کار را انجام دهید. در عوض، بر روی لایه برداری شیمیایی تمرکز کنید. محصولات خاصی وجود دارد که حاوی AHA ، BHA و اسیدهای قدرتمند دیگری هستند که به از بین بردن پوست های مرده کمک می کنند. همچنین مراجعه به یک متخصص زیبایی که می تواند یک درمان لایه برداری حرفه ای به شما ارائه دهید نیز بسیار عالی است.

به آنچه پوست تان بیشتر پاسخ می دهد، توجه کنید و مطابق با آن رفتار کنید.

4. استراحت کافی

اگر می خواهید روند پیری را سرعت بخشید، کمتر بخوابید! این یکی از بهترین راه های آسیب دیدن پوست است.

کمبود خواب می تواند به ایجاد خطوط ریز و چین و چروک منجر شود.

هرچه خواب کمتری داشته باشید، بدن می تواند ملتهب تر شود. التهاب منجر به آکنه، تجزیه کلاژن، پف و سیاهی زیر چشم می شود.

5. سرم

اغلب افراد تصور می کنند که سرم مختص زنان مسن است، اما لازم به ذکر است که حتی بهترین پوست هم به سرم خوب نیاز دارد.

در ابتدای کار با یک سرم ویتامین C شروع کنید. سرم ویتامین C برای افزایش نرخ بازسازی سلولی بسیار عالی است. هنگامی که بازسازی سلول های شما به سرعت اتفاق می افتد، سلول های پوستی جدید تشکیل می شوند که موجب همان شادابی و درخشندگی ای می شود که بیشتر خانم ها به دنبال آن هستند.

اگر از تغییر رنگ پوست خود ناراحت هستید، همیشه یک سرم پوست بسیار قدرتمند در کمد لوازم بهداشتی خود نگه دارید تا به طور مرتب از آن استفاده کنید.

6. آبرسانی

آبرسانی یکی از اساسی ترین اقدامات برای زیبایی پوست صورت است. از منظر داخلی (درون بدن)، اطمینان حاصل کنید که روزانه به اندازه کافی آب می نوشید.

سعی کنید بر اساس وزن خود آب بنوشید. بر اساس یک فرمول ساده شما باید وزن تان برحسب پوند را تقسیم بر 2 کنید و هر عددی به دست آمد به همان میزان برحسب اونس آب بنوشید. برای مثال اگر 160 پوند (72 کیلو) وزن دارید، حداقل روزانه 80 اونس (2.3 لیتر) آب بنوشید.

برای افزایش مصرف آب، مواد غذایی آبرسان مانند هندوانه و خیار میل کنید. اثبات شده که هندوانه به افزایش گردش خون که برای سلامت پوست ضروری است، کمک می کند.

از مصرف گزینه های دفع کننده آب، مانند قهوه و الکل اجتناب کنید. اگر نوشیدن هر کدام از گزینه ها را انتخاب می کنید، به طور مرتب آن ها را مصرف نکنید. آنها را گاه به گاه مصرف کنید. هر دوی این موارد با کمبود آب و پیری پوست رابطه تنگاتنگی دارند.

از منظر خارجی (پوست صورت)، به این نکته توجه داشته باشید که آیا هوا در خانه شما خشک است یا خیر. یک دستگاه مرطوب کننده خریداری کنید و شب آن را در نزدیکی تخت خود قرار دهید. بدن شما در هنگام استراحت، آب را از دست می دهد، بنابراین این مرحله به تقویت و آبرسانی پوست تان در طول شب کمک می کند.

7. تخلیه مناسب

شاید برای برخی بسیار چندش آور باشد که درباره تخیله جوش های صورت صحبت کنیم. بسیاری هم احتمالا تعجب می کنند، چرا که شنیده اند دستکاری کردن صورت مطلقا ممنوع است! اما اگر این کار توسط یک متخصص زیبایی شود، در حقیقت بسیار مفید و عالی است.

اما متأسفانه، مواقعی وجود دارد که عجله دارید و باید از شر آن چرک موجود در جوش مزاحم تان خلاص شوید.

آکنه در بزرگسالان یک مسئله شایع است، بنابراین بهتر است بدانید که در صورت ادامه آن چگونه باید آن را درمان کرد. اگر پوست صورت تان جوش دارد، قبل از این که کامل رسیده باشد آن را تخلیه نکنید. آن را دستکاری نکنید. اگر مداوم به دستکاری آن ادامه دهید، پس از رفتن جوش، برای مدت طولانی اسکار باقی خواهد ماند. هنگامی که به نظر می رسد چرک آماده بیرون آمدن است، پوست را بخور دهید تا نرم شود.

پس از شستشوی کامل دستها، از یک حوله نرم برای کشیدن پوست خود استفاده کنید. هنگامی که پوست را با دو انگشت فشار می دهید، منافذ چربی، چرک، چربی یا بقایای پنهان شده در پشت جوش را آزاد می کند.

پس از تخلیه و پاکسازی ناحیه، از یک درمان دارویی ضد جوش به شکل محلول منطقه استفاده کنید. ماده فعال در اکثر این محلول های ضد آکنه، بنزوئیل پراکسید است.

پس از خشک شدن منطقه درمان، از ضد آفتاب برای جلوگیری از زخم و اسکار استفاده کنید.

8. ضد آفتاب

ضد آفتاب مطمئناً یک راه حل بی برو برگرد در مراقبت از پوست صورت است.

حتی اگر یک فهرست هزار تایی از مراقبت از پوست را پیش روی خود داشته باشید و بدان ها عمل کنید، می توانید با یکبار بیرون رفتن بدون کرم ضد آفتاب، همه آنها را بی اثر کنید.

بسیاری از افراد قدرت اشعه خورشید را دست کم می گیرند. حتی در یک روز ابری هم استفاده از ضد آفتاب ضروری است. اگر از مشکلات پوستی مانند لک و تیرگی پوست یا ملاسما رنج می برید، عدم استفاده از ضد آفتاب باعث می شود که این مشکلات پوستی شدیدتر و برجسته تر بر روی پوست صورت ایجاد شوند.

اما این هم مهم است که ضد آفتابی را بیابید که برای نوع پوست شما مفید باشد. سپس مطمئن شوید که حداقل دارای SPF 30 باشد. برای این که یک گام جلوتر بروید، کرم پودر ها و پنکک هایی را پیدا کنید که دارای SPF هستند. در قفسه ها مرطوب کننده های رنگی نیز ویژگی SPF وجود دارد.

اگر می توانید حتی در وقت ناهار از SPF مجدد استفاده کنید، این باعث می شود محافظت از پوست شما در برابر آفتاب دو چندان شود. ممکن است به نظر غیر ضروری برسد، اما هیچوقت از ضد آفتاب زدن غافل نشوید. سرطان پوست یک سرطان بسیار مهلک است که با همین مراقبت های مناسب و ساده، قابل اجتناب می شود.

9. ماسک

استفاده از ماسک یک یا دو بار در هفته نیز ایده خوبی برای مراقبت از پوست صورت است. ماسک مناسب می تواند به عنوان درمانی عمیق برای پوست شما باشد.

نکته اصلی پیدا کردن ماسک متناسب با نوع پوست شما است. اگر پوست خشکی دارید، قطعا ماسک خاک رس آن چیزی نیست که لازم دارید. چرا که ماسک رس برای پوست های چرب مناسب است؛ زیرا به طور موثر چربی اضافی و ناخالصی های موجود در زیر منافذ را بیرون می کشد.

اما این نکته هم مهم است که هر روز از ماسک استفاده نکنید. با این کار پوست خود را کاملا خراب خواهید کرد.

قبل از استفاده از ماسک، روی بخور دادن منافذ خود تمرکز کنید. این مهم است که ماسک حتما به زیر سطح پوست نفوذ کند. سپس، پس از اتمام استفاده از ماسک، پوست را کاملاً تمیز کنید تا مطمئن شوید که بقایای ماسک از روی صورت تان پاک شده است.

***

هرچه این روندها را به صورت هفتگی تکرار کنید، متوجه شادابی، درخشندگی و شفافیت پوست تان خواهید شد. این همان عشقی است که به پوست تان نثار می کنید، عشقی که واقعاً پوست تان سزاوار آن است.

و در پایان اینکه، جسور باشید و سایر محصولات مراقبت از پوست را نیز امتحان کنید. شما کدام محصول را موثر می دانید؟ خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برگرفته از وبسایت: everythingabode

پیمایش به بالا