17 ترین

مهم ترین چراغ قرمزایی که نشان دهنده خیانت در رابطه است!

مهم ترین چراغ قرمزایی که نشان دهنده خیانت در رابطه است!

توی این مقاله میخوایم به چند تا جمله ای که یه خائن ممکنه به زبون بیاره اشاره کنیم. حواستون باشه و این جمله ها رو از بر کنید که یه روزی خدای نکرده قراره به کارتون بیاد!

خائن میگه، خیانتش هیچ معنی ای نداشته!

“عزیزم، رابطه ای که باهاش داشتم، اصلاً واسم معنی نداشت”

خب تو به گور بابات خندیدی که معنی نداشت. اما به هر حال روانشناسا میگن که اگر همچین جمله ای از پارتنرتون بعد از خیانتش شنیدید، بدونید که داره آسیب ناشی از خیانت در رابطه رو کم می کنه! در واقع میخوان بگن که کاری که انجام دادن خالی از هرگونه احساس یا تعهد نسبت به اون طرف بوده! فکر می کنن واسه ما مهمه این حرف ها رو تحویلمون بدن!!
یه روانشناس معروف به نام هالی میگه که این جمله معمولاً از سمت افرادی گفته میشه که خیانت کوتاه یک شبه داشتند. وگرنه اگر که خیانت طولانی مدت و احساسی داشته که زحمت نمیکشه بیاد توضیح بده حتی!

خائن واسه فاصله اش از تو، بهونه میاره!

“عزیزم باید سرکار بمونم/ ماموریت خارج شهر بهم خورده”

این جمله یکی از زنگ هشدارهای رایجیه که می تونین از همسر مشکوک خودتون دریافت کنین! خائن فلان فلان شده اینو بهتون میگه تا با خیال راحت و بدون نگرانی بابت زمان، بره به کارش برسه. بنابراین اگه فکر می کنین که همسرتون داره خیانت میکنه، این جمله دیگه خیلی مشکوک میزنه!

خائن از کارت دوستمه، استفاده میکنه!

” عزیزم ایشون فقط دوستمه”

بعضی از خائن ها وقتی می بینن که بهشون شک کردین، بلافاصله میگن که طرف دوستمه! در حقیقت از این کارت استفاده می کنن تا بتون با خیال راحت به رابطه شون با طرف ادامه بدن! خدا نکنه گیر یه همچین آدمایی بیفتین. چون کاری می کنن که شما احساس عذاب وجدان داشته باشین که چرا بیخودی بهش گیر دادم و فلان و بهمان!

خائن، فرافکنی میکنه!

” تو دیوونه ای”

این یکی روش نه تنها خیلی هارش و شدیده بلکه یه جورایی توهین هم حساب میشه! چه شک همسر، درست باشه و چه نه! اما همین خانم روانشناس میگه که این جمله یکی از رایج ترین جملاتیه که در دعواهای خیانت در رابطه شنیده میشه!

هالی میگه که این روش معمولاً برای این استفاده میشه که خائن به طرف مقابلش احساس نا امنی، شک به خود و عدم اطمینان دست بده و دست از سرشون بردارن! اینجوری فرد مقابل بیشتر درگیر شک و تردیدهای خودش میشه و دیگه نمیاد به شما گیر بده!

خائن ها میخوان احساسات شما رو کاهش بدن!

“داری بیش از حد واکنش نشون میدی”

یکی دیگه از جملات رایج خائن ها اینه که کاری باهاتون میکنن که احساس کنین دارین بیش از حد سوال می کنین و در واقع شمائین که به رابطه آسیب می زنین فقط به خاطر اینکه دنبال جواب هستین! اما مزیت این کار برای خائن چیه؟ اینجوری می تونه ادعا کنه که شما دارید شلوغش می کنین و این طوری نسبت به کار خائن ساکت میشین!

خائن میخواد تقصیرها رو گردن شما بندازه!

” تو فقط حسودی”

احتمالاً همه کسانی که به همسرشون مشکوک هستن، این جمله لعنتی رو شنیدن. درسته؟! این جمله که خیلی هم توهین آمیزه فقط برای اینه که شما خودتون رو مقصر بدونین! سرزنش کردن شما بابت هرگونه احساس نا امنی مثل حسادت، راهیه که خائن ازش استفاده می کنه تا شما نسبت به نگرانی و غریزه تون شک کنید و به این ترتیب دست از سرش بردارین! اما داریم بهتون می گیم که گول نخورین! کار، کار خودشه!

خائن سعی میکنه انکار کنه!

” کار من نبود”

نخیر! اینجا داریم یه قل دوقل بازی نمی کنیم که! نمی تونی راحت بگی که کار تو نبود. اما متاسفانه این جمله رو زیاد به کار می برن. هولی میگه که آدمایی که مرتب و مدام خیانت می کنن، تصورشون بر اینه که هیچ وقت گیر نمیفتن و اصلاً نمیشه خیانتشون رو اثبات کرد.اگه بخوایم دنبال مقصر باشیم باید به یه ترانه ی معروف آمریکایی اشاره کنیم که تو متنش میگه: اگه دوست دخترت تو رو با اون یکی دید، بگو من نبودم! ( من هی میگم به این اصوات مبتذل گوش ندین، حرفمو نمی خونین!)

خائن با مفاهیم بازی میکنه!

” من با اون آدم رابطه جنسی نداشتم”

خب نداشته باشی! در نظر خیلی ها معنی خیانت فرقث می کنه. به هرحال حد و حدود هرکسی با شخص دیگه متفاوته! به همین خاطره که همون اول رابطه در مورد مرز بندی هاتون صحبت کنین و به طرفتون بگین که چه کاری به نظرتون خیانته! بعضی ها لاس زدن رو هم خیانت میدونن، و بعضی دیگه واسشون مهم نیست! به هرحال جمله ی بالا راه فراری میشه واسه خائن! اما نزارید فرار کنه، بلاخره به چنگش آوردید: ))))))))

خائن تقصیرو میندازه روی تکنولوژی

” تلفن کار نمیکرد…باتریم تموم شد و…”

یکی دیگه از رایج ترین بهانه هایی که خائن واسه در دسترس نبودنش میاره اینه که تکنولوژی رو مقصر میدونه! در حالیکه داشته پشت ریشتون می خندیده و خیانت می کرده! جواب پیام ها و تلفنتون رو نمیده و..! اینجوری به خودتون میاید و می بینید که ای دل غافل، بهتون خیانت شده!

خائن از مسئولیت پذیری فراریه!

” من احساس نزدیکی نمیکنم / دارم ازت فاصله میگیرم”

این جمله معمولاً به خاطر این گفته میشه که میخواد تقصیرا رو گردن طرف مقابل هم بندازه! این طوری اگه یک روزی خیانتش مشخص شد، بگه که تقصیر شماست که رفته با کس دیگه ای خیانت کرده. به خاطر این که شما مشغول بودید یا به احساسش توجه نمی کردید و ازتون فاصله گرفته بوده..پس اگر همچنین حرفی از پارتنرتون شنیدید، بدونید که بله، سرشون جای دیگری مشغوله و حالا پیدا کنید پرتغال فروش را!!

سخن آخر

در کل امیدوارم شوخی های من ناراحتتون نکرده باشه. واقعیت اینه که مسئله ی خیانت در رابطه آن قدر حادّه که با یکی دو تا جمله نمی تونید تشخیصش بدین. اما قصدم این بود که اگر احساس می کنید بهتون خیانت شده، اول کمی بخندین چون وقت برای غصه خوردن و ناراحتی بسیاره!

پیمایش به بالا