17 ترین

17 تا از محبوب ترین درمان های زیبایی غیرتهاجمی در سال 2020

17 تا از محبوب ترین درمان های زیبایی غیرتهاجمی در سال 2020

تا حالا شده از خودتون سوال کنید که چه درمانی این روزها ترند شده و بیشتر از بقیه محبوبیت داره؟ خب ما در این مطلب می خواهیم محبوب ترین روش های زیبایی غیر تهاجمی سال 2020 رو بهتون معرفی کنیم. 

1. لمینیشن ابرو(پر کردن ابرو)

لمینیشن ابرو این روزها در جامعه های اروپایی محبوبیت زیادی پیدا کرده. به عنوان یک درمان زیبایی غیرتهاجمی با اثرات موقت که می تواند جایگزین بسیار خوبی برای روش های قدیمی تر و پردردسرتری مانند میکروبلیدینگ باشد. لمینیشن ابرو توانسته امروزه خودش را به عنوان یک راه حل منطقی برای نگرانی هایی که درمورد زیبایی ابرو وجود دارند به خوبی جا بیندازد. این درمان زیبایی به خوبی در جامعه بریتانیا رواج پیدا کرده و می تواند به شما کمک کند تا ابروهای پرپشت و زیبایی مانند ستاره های انگلیسی یعنی کارا دلوینگ، امیلیا کلارک، کایرا نایتلی و ستاره های دیگر داشته باشید.

گفته می شود روند لمینیشن ابرو مانند لیفت ابرو با صاف کردن موج های فر آن است. با این تفاوت که به جای صاف کردن فر ابرو با استفاده از یک ست لوسیون به موهای کوچک کمک می کند تا بالا بمانند. دوام لمینیشن ابرو حدود شش هفته خواهد بود. دقت داشته باشید که از آنجایی که در این درمان از مواد شیمیایی بعضا پر قدرتی استفاده می شود، ممکن است شرایط حساسیت پوست شما نتواند تحمل پذیرش آن را داشته باشد. پس بهتر است قبل از اقدام حتما در مورد مناسب بودن این درمان برای شرایط خاص پوست خودتان با پزشک مشورت کنید.

2. قرمز کردن لب ها

عمل قرمز کردن لب ها که روز به روز هم دارد مشهور تر می شود به نوعی یک رنگ کردن نیمه دائمی لب های به حساب می آید. شکلی از تتو که گفته می شود رنگ ضعیف لب ها را در کنار اندازه و شکل آنها اصلاح می کند(بعضی ها می گویند حتی تقارن لب ها را هم درست می کند). نتیجه این عمل داشتن لب هایی با ظاهر طبیعی تر پس از اتمام دوره نقاهت است که باعث می شود در نهایت لب های شما حجیم تر و پف دار تر به نظر برسند. شکل گرانتری از این درمان هم وجود دارد که در کانادا انجام می شود. در روند این نوع دوم از سوزن های بسیار کوچکی استفاده می شود تا لایه به لایه رنگدانه های جدید به پوست تزریق شوند. مانند درمان های نیمه دائمی دیگر موجود، دوام اثر قرمز کردن لب ها به شرایط منحصر به فرد هر نفر بستگی دارد.

3. عمل بینی بدون جراحی

رینوپلاستی سنتی روشی دردناک و تهاجمی بود که به زمان نقاهت برای بهبود نیاز داشت. اما عمل بینی غیرتهاجمی به جای جراحی از فیلرهای قابل تزریقی مانند هیالورونیک اسید و ژوویدرم استفاده می کند. نتیجه این عمل دائمی و همیشگی نیست. هرچند عمل بینی بدون جراحی برای افرادی که تمایل دارند زاویه های کوفتگی بینی را تعدیل کنند و سوراخ بینی ها متقارن داشته باشند نتیجه بسیار خوبی دارد. عمل بینی بدون جراحی می تواند اندازه بینی را کوچک کند. بنابراین برای کسانی که می خواهند بینی کوچکی داشته باشند اما مطمئن نیستند که می خواهند نتیجه دائمی باشد کاملا مناسب است.

4. لیفت باسن برزیلی

با تشکر از مدل های معروف امروزی که اصالت آمریکای حنوب دارند( مانند بیانسه و کیم کارداشیان)، این روزها عمل لیفت باسن برزیلی دارد روز به روز رواج بیشتری پیدا می کند. این عمل زیبایی به جای استفاده از هرگونه منابع بیرونی از چربی بدن خود شما استفاده می کند. چربی ای که از نواحی دیگر بدن استخراج می شود. سپس آن چربی بعد از پاکسازی به صورت کنترل شده به نواحی مختلف باسن مجددا تزریق می گردد.

5. تزریق لب

بعضی از مردم هستند که لب های کاملا برجسته ای مانند لب های آنجلینا جولی می خواهند. در حالی که خیلی های دیگر هستند که فقط از عدم تقارن لب هایشان ناراضی هستند. شما جزو هر کدام از این دسته ها که باشید بهتر است بدانید که تزریق بیشتر از هرچیز به تغییر شکل دادن(نه فقط لب ها) ظاهر عمومی صورت شما کمک می کند. مواد قابل تزریق زیبایی می توانند حاوی فیلرهای بازرگانی مانند ژوویدرم باشند یا از چربی هایی که از بدن خود فرد برداشته شده اند درست شده باشند. بعد از مالیدن بی حسی موضعی به ناحیه تحت درمان این فیلرها به داخل و دور لب ها تزریق می شوند. جالبتر اینکه بلافاصله بعد از تزریق می توانید روند عادی زندگی روزمره خود را از سر بگیرید.

6. اثر فوق العاده لیزر برای پاکسازی صورت



برای مشکلات پوستی کوچک مانند لک های آفتاب سوختگی، شل شدگی و منافذ بزرگ، درمان لیزر پاکسازی صورت می تواند اثرات بسیار خوبی داشته باشد. از همین رو هم هست که این روزها اینقدر در میان مردم سراسر دنیا مشهور شده. این روند درمانی بدون درد به سرعت انجام می شود و تقریبا هیچ زمان نقاهت و گذاری ندارد. بزرگترین مشکل یا عارضه ای که ممکن است بعد از این درمان به وجود بیاید کمی قرمزی است که آن هم احتمالا در اثر فراموش کردن استفاده از کرم ضد آفتاب است(بعد از لیزر برای مدتی پوست نسبت به نور آفتاب حساس می شود). در روند درمانی هندپیس لیزر روی تمام نواحی صورت شما کشیده می شود تا پوستتان را روشنتر کرده و منافذ پوستی را کمتر کند. یکی از طرفداران مشهور این درمان زیبایی جنیفر انیستون است که صادقانه به نظر نمی آید قصد پیر شدن داشته باشد!

7. قرص های شیمیایی

با برداشتن یا حذف کردن پوست کهنه شده، لایه های جدید و جوان پوستی می توانند رشد کرده و جای آنها را بگیرند. نتیجه این عمل داشتن پوستی شفاف تر، تمیز تر و ظاهری جوانتر است. قرص های شیمیایی در قدرت های متونعی وجود دارند. بعضی از آنها می توانند در نیمه روز و در وقت ناهار مصرف شوند در حالی که بعضی دیگر قدرت بیشتری داشته و به زمان کافی برای تجدید قوا نیازمند هستند. هرچه قرص های شیمیایی تجویز شده قوی تر باشند یعنی اینکه پوست شما هم ظاهری آفتاب سوخته تر، تاول دار تر و در نهایت پوسته پوسته دارد. پس قدرت قرص های مورد نیاز هر فرد بر اساس شرایط خاص خودش تعیین می شود.

استفاده از قرص های شیمیایی در بین افرادی که تمایل دارند اثر چین و چروک ها، آسیب ها و زخم آکنه صورت خود را کمرنگ تر کنند رواج بسیار زیادی دارد. از جمله افراد مشهوری که به تازگی راز استفاده اش از قرص های شیمیایی را برملا کرده بلا ثورن است که تجربه خودش از مصرف این قرص ها را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است.

8. پاکسازی صورت با اکسیژن

سلبریتی هایی همچون مدونا روی سر این درمان زیبایی غیرتهاجمی قسم می خورند. پاکسازی کردن صورت با اکسیژن رسانی نتیجه آنی دارد و میانگین اثرگذاری آن از سایر درمان های موجود سریع تر است. به همین دلیل هم برای ستاره هایی که دوست دارند در کمترین زمان ممکن برای حضور روی فرش قرمز آماده شوند بسیار عالی است. ماشین کمپرسور فوق پیشرفته ای در این درمان اکسیژن و دیگر مواد مولوکولی ریز زیبایی (مانند هیالورونیک اسید، ویتامین ها و مکمل های گیاهی) را از طرق بخور یا اسپری پرقدرت هوا به داخل منافذ پوستی منتقل می کند. اگرچه که نتیجه پایدار و دائمی ندارد، اما گفته می شود پاکسازی صورت با اکسیژن تأثیر بیشتری از سایر روش های پاکسازی صورت دارد و می تواند در بازگرداندن تعادل به پوست، تعدیل ظاهر چین و چروک ها و روشن تر کردن پوست بسیار موثر باشد.

9. کرایولیپولیزر یا سرمادرمانی

سرمادرمانی برای جوانسازی پوست روش جدیدی نیست. با این وجود این روزها دارد به عنوان یک جایگزین غیرتهاجمی بسیار مناسب برای درمان هایی مانند لیپوساکشن محبوبیت پیدا می کند. سرمادرمانی بسته های سرسخت چربی که به هیچ رو حاظر به آب شدن نیستند را هدف می گیرد. بسته هایی که هرچقدر هم که رژیم بگیرید و ورزش کنید از بین نخواهد رفت. مانند چربی های زیرپوستی زیرشکم، پهلوها یا غبغب. لیپوساکشن عملا یک جراحی است که این چربی ها را هدف می گیرد و به صورت مستقیم اقدام به تخلیه آنها می نماید. اما سرمادرمانی به عنوان یک روش غیرتهاجمی و کم خطرتر، از پدال های دستی برای خارج کردن چربی زیرپوستی استفاده می کند و در همان حال که چربی ها تخلیه می شوند مکانیسم خنک کننده بافت چربی را سرد(فریز) می کند و سلول های چربی باقی مانده در زیر لایه سطحی پوست را از بین می برد. پزشک درمانگر بعد از آن شروع به ماساژ دادن ناحیه تحت درمان می کند تا ساختار سلول های چربی باقی مانده را از بین برده و با آزادکردن آنها به بدن در دفع موفقشان کمک کند. معمولا برای اینکه بتوانید از سرمادرمانی یا کرایولیپولیزر نتیجه بگیرید باید بیشتر از یک جلسه این کار را انجام دهید.

10. بوتاکس

بوتاکس همچنان پرچمدار پرطرفدارترین درمان زیبایی غیرتهاجمی در سراسر دنیا است. این روش جوانسازی تزریقی باعث ریلکسی عضلات زیرپوستی و حصول یک نتیجه موثر می شود. این نکته را هم در نظر بگیرید که این درمان سریع، تقریبا بدون درد و موثر می تواند در ساعات بریک ناهار شما انجام شود و به سرعت کاری کند تا ظاهری نو و جوان داشته باشید. پس جای تعجب نیست که بوتاکس اینقدر محبوب است.

11. فرم دهی به بدن بعد از کاهش وزن(Body contouring)

داشتن سلولیت یا سلول های چربی زیرپوستی به قدری رایج است که تقریبا غیرممکن است بتوانید خانمی را پیدا کنید که آنها را نداشته باشد. دستگاه زیبایی فرم دهی به بدن با نام ولاشیپ3 چهار تکنیک چربی زدایی را با هم ترکیب کرده تا با سلولیت ها مقابله کند و باعث کشیده شدن پوست شود. چهار تکنیک ترکیبی مورد استفاده در این دستگاه استفاده از مادون قرمز، امواج رادیویی و دو نوع دیگر از دستکاری مکانیکی بافت ها یعنی رولر و مکش قطبی هستند. حال این چیزهای دقیقا چه معنی دارند؟!

این دستگاه سلول های چربی، بافت های ارتباطی و فیبرهای کلاژن را داغ می کند که اینکار باعث اتفاق افتادن چند درمان همزمان شده و می تواند موجب بهبود خاصت کشسانی پوست، کاهش سلول های چربی و بهبود کیفیت بافت پوست شود.

12. لیپولیزر

لیپولیز که در حقیقت لیپوساکشن اصلاح شده است، بافت های چربی را با امواج لیزری که طول موج کوتاهی دارند هدف قرار می دهد تا آنها را آب کند. چربی آب شده سپس از طریق تویوبی به نام کانولا از بدن خارج می شود. از آنجایی که چربی هدف در این درمان آب می شود حذف کردن آن به نسبت درمانی مانند لیپساکشن سنتی بسیار راحت تر است و تهاجم کمتی دارد. در نواحی مانند صورت و گردن حتی لازم نیست چربی مایع شده استخراج شود! چراکه بدن به صورت خودکار آن را دفع می کند.

13. کوچک کردن چانه و غبغب

این یک درمان غیرجراحی و غیرتهاجمی است که غبغب را حذف می کند و باعث زاویه دهی به فک می شود. ماده ای که در این درمان استفاده می شود بلکریا نام دارد که حاوی دیاکسیکولیک اسید می باشد- یک ماده طبیعی در بدن که سلول های چربی را جذب می کند. مواد تزریقی مورد استفاده در این درمان می توانند با پف غبغب مقابله کنند در عین حالی که نسبت به روش های قدیمی تر ناراحتی و دردسر کمتری دارد.

14. مزوتراپی

مزوتراپی یک درمان زیبایی غیرتهاجمی است که از تکنیک های مختلف تزریق مواد دارویی مانند ویتامین ها، هومیوپایتی ها، هورمون ها و آنزیم ها استفاده می کند. مزوتراپی می تواند باعث کشیده شدن پوست، درمان ریزش مو، کاهش سلول های چربی، روشن کردن پوست و موارد مفید دیگر شود. مزوتراپی چندسالی هست که جزو رایجترین درمان های زیبایی در همه کشور ها محسوب می شود.

15. هایفوتراپی

این درمان غیرتهاجمی محبوب روشی است که برای کشیدن و جوانسازی پوست استفاده می شود و عوارض و خطرات بسیار کمی دارد. هایفوتراپی با استفاده از انرژی امواج فراصوت یا اولتراسوند باعث تحریک پوست به تولید کلاژن و تأثیر شگفت آور در لیفت و جوانسازی پوست می شود. این درمان درد بسیار کمی دارد و به زمان کمی برای بهبودی پس از عمل نیاز دارد. بازیگرانی مانند گوئینت پالترو از جمله طرفداران پر و پاقرص هایفوتراپی هستند.

16. لیفت صورت مایع

امروزه دیگر نیازی نیست تن به برش و چاقو بدهید تا حالت کیسه ای پوست را از بین ببرید و چین و چروک ها را برطرف کنید. لیفت صورت مایع یک روش غیرتهاجمی است که از ژل های تزریق زیبایی مانند ژوویدرم و رستیلن استفاده می کند تا به صورت ملایم موجب لیفت و بالاکشیدن پوست، رفع چین و چروک و روشن تر کردن پوست شود. البته لیفت صورت مایع به صورت جزئی در قالب درمانهای تزریق فیلر نیز در دسترس قرار دارد.

17. فیلر گونه

پوست صاف و کشیده و گونه های شاداب از جمله مهمترین نشانه های جوانی صورت هستند. حجم و زاویه گونه می تواند با تزریق فیلر های زیبایی طبیعی تنظیم شود. این فیلرها ظاهری برجسته  و البته طبیعی به گونه شما می دهند. تزریق فیلر گونه کمترین عوارض و خطر را دارد و جایگزین بسیار مطلوبی برای جراحی است. علاوه بر آن به خاطر اثرات موقتی که دارد می تواند راه برگشتی برای کسانی که از انتخاب خود ناراضی هستند داشته باشد.

پیمایش به بالا