17 ترین

تابلوهای عجیب دنیا و رازهای ترسناکی که پشتشان است!!

تابلوهای عجیب دنیا و رازهای ترسناکی که پشتشان است!!

همه ی ما فکر می کنیم که وجود یک تابلو روی دیوار، خانه مان را قشنگ تر و زیباتر می کند اما تا به حال به تابلوهایی فکر کرده اید که نفرین شده و جن زده هستند و صاحبانشان را به طرز عجیبی دچار نکبت و فلاکت می کنند؟ خب در این مقاله می خواهیم به برخی از معروف ترین تابلوهای عجیب دنیا و رازهای ترسناکی که پشت خود دارند اشاره کنیم. این مطلب خواندنی و هیجان انگیز را از دست ندهید

نسخه اول تابلوی مونا لیزا

گرچه هنوز هم اسرار زیادی درباره این پرتره معروف وجود دارد، اما تعداد کمی از افراد هستند که نسخه ی دیگری از همین تابلو هم وجود دارد که ردپای قلم موی داوینچی بر روی آن وجود دارد. البته باید بگوییم که باورها بر این است که این نسخه، سال ها قبل از نسخه ی اصلی کشیده شده است. تقریبا یک قرن پیش، این تابلو در یک کلکسیون خصوصی پیدا شد و اکنون در موزه ی پرادوی مادرید به نمایش گذاشته شده است. شاید باید تمام کارشناسان جمع شوند و این نسخه از تابلوی مونالیزا را بررسی کنند تا شاید رازهای زیادی که درباره ی نسخه ی اصلی وجود دارد را فاش کنند.

تابلوی ارّابه

این تابلو، که توسط آرتیستی به نام لارا پی کشیده شده، در حقیقت نمونه برداری از عکسی می باشد که توسط عکاسی به نام جیمز کید گرفته شده است. اما بر اساس حرف عکاس، به هنگام عکاسی هیچ مردی در سمت چپ ارابه وجود نداشت بلکه به هنگام ظهور و ثبوت عکس، به طور اتفاقی تصویر این مرد شکل گرفت. (از طریق این لینک عکس اصلی را ببینید) وقتی که نقاشی کشیده شد، خیلی ها تصور کردند که جن زده است چرا که به دیوار هر خانه ای که آویخته می شد، اتفاقاتی عجیبی در آن جا رخ می داد. در نهایت تصمیم گرفتند که این تابلو را بسوزانند و برای همیشه از نحسی آن نجات پیدا کنند.

تابلوی پسر گریان

نقاشی ایتالیایی به نام برونو آمادیو، بعد از جنگ جهانی دوم، 65 تابلو از یتیمان گریان کشید و آن ها را به توریست ها فروخت. یکی از معروف ترین تابلوهای او از پسران گریان، در خیلی از مناطق انگلستان، نفرین شده است. گفته می شود که نقاش برای به گریه انداختن پسر، در برابر چشم او کبریتی روشن می کرده است. مسئله ی نگران کننده تر این است که در 50 نقطه از نواحی انگلستان که آتش سوزی رخ داده است، این تابلو نیز پیدا شده است!

تابلوی چه فرشته شیطان صفتی!

فرشته ای که ادا در می آورد نیز روی سقف نمازخانه ی کلیسای سیستین دیده می شود. پاپ جولیوس دوم که این نقاشی دیواری را سفارش داده بود، به شدت از نتیجه ی کار میکل آنژ ناراضی و ناراحت بود. میکل آنژ تصمیم گرفت که نقاشی ذکریای نبی را به نحوی بکشد که شبیه به قاضی شود. یکی از فرشته هایی که پشت سر ذکریا قرار گرفته، شکلک خیلی معروفی را درآورده است که در حال حاضر به عنوان مسخره کردن دیگران به کار می رود. باورهای انسان گرایانه ی میکل آنژ، از اساس او را برای کشیدن یک نقاشی مسیحی نامناسب می کرد اما همان طور که می دانید، این نقاشی دیواری، امروزه یکی از مهم تر و معروف ترین آثار عصر رنسانس است. گرچه پاپ جولیوس اصلاً متوجه وجود فرشته ی شکلک درآر نشده است.

تابلوی زن بارانی

این نقاشی که توسط هنرمندی اوکراینی به نام اسولتانا تلتز کشیده شده، بسیار عجیب است چرا که می گویند تنها در 5 ساعت کشیده و تکمیل شده است. تمام کسانی که این تابلو را خریداری کردند، آن را پس فرستادند چرا که وجود این تابلو آن ها را دچار بی خوابی، اظطراب و احساس تحت نظر بودن می کرده است.

پرتره ژنرالی اسپانیایی به نام برناردو دو گالواز

این نقاشی که توسط ویوالدی کشیده شده است، متعلق به ژنرالی اسپانیایی به نام برناردو دو گالواز است که گویی به چشم عابرانی که از کنار او می گذرند، خیره شده است. جالب این جاست که هرعکسی که از این تابلو گرفته می شود؛ یا دچار لکه می شود یا این که در پروسه ی چاپ دچار نقص و ایراد می شود. در حال حاضر این تابلو در هتل گالواز شهر تگزاس آویزان شده است.

تابلوی دستانی که او را پس می زنند!

این نقاشی که توسط بیل استونهام کشیده شده است، بر اساس عکسی می باشد که در زمان کودکی از خود نقاش گرفته شده است. عروسکی که کنار اوست، دریچه ای به دنیای خیالی پشت در است اما این دنیای خیالی پر از رویا چیست؟! خیلی ها مدعی هستند که این نقاشی جن زده و نفرین شده است. برخی ها می گویند که در طول شب، بچه های داخل نقاشی تکان می خورند و حتی باهم دعوا می کنند. دیگر صاحبان این نقاشی هم مدعی شده اند که با وجود این تابلو دراتاق، دچار اضطراب شدید و سردرد شده اند.

پیمایش به بالا