17 ترین

ارزانترین و بهترین کشور برای مهاجرت (کار، تحصیل، زندگی)

ارزانترین و بهترین کشور برای مهاجرت (کار، تحصیل، زندگی)

عوامل بسیاری وجود دارد که باعث می شود برخی کشورهای خارجی، مقاصد بهتری برای کار، تحصیل و زندگی ایرانیان محسوب شوند. رتبه بندی و هزینه دانشگاه، هزینه های زندگی، زبان محلی، دسترسی به ویزا و احتمال فرصت های شغلی و مهاجرت از جمله ملاحظات ایرانیان هنگام تصمیم برای زندگی در خارج از کشور است. شاید بتوان گفت بهترین و ارزانترین راه مهاجرت از ایران به سایر کشورها، مهاجرت به منظور ادامه تحصیل است. از اینرو ما در این مطلب، فهرستی از کشور های برتر برای ایرانیانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند را تهیه کرده ایم و امیدواریم بتوانیم اولین گام تحصیل در خارج از کشور را برای تان آسان تر کنیم.

نکته قابل توجه این است که چنانچه پس از تحصیل قصد بازگشت به وطن را دارید، حتما اطمینان حاصل کنید که دانشگاهی را انتخاب کنید که مدرک شان در ایران قابلیت تطبیق داشته باشد و مدرک تان به رسمیت شناخته شود. فهرست دانشگاه های مورد تایید خارجی در ایران را می توانید از اینجا بیابید. اکنون بریم سراغ ارزانترین کشور برای تحصیل …

استرالیا

به طور کلی یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی، استرالیا محسوب می شود. اگر تصمیم دارید در استرالیا تحصیل کنید، می توانید از مدارک تحصیلی معتبر، کیفیت بالای زندگی، فرصت های شغلی و کلاس هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، بهره ببرید. با این حال، آنچه استرالیا را به یک مقصد ایده آل برای دانشجویان ایرانی تبدیل کرده است، فرصت زندگی در یک جامعه چند فرهنگی و فرصتی برای درخواست اقامت دائم است. از آنجا که استرالیا اقامت دائم را به برخی مشاغل دارای مهارت ارائه می دهد، دانشجویان پس از اتمام تحصیلات، شانس بالایی برای اشتغال دارند و به راحتی می توانند متقاضی اقامت دائم استرالیا شوند.

کانادا

کانادا به دلیل داشتن فرصت های تحقیقاتی ابتکاری و فراوان و همچنین امکان مهاجرت، به عنوان سرزمین امکانات و فرصت ها شناخته می شود. شانس بالای اقامت دائم و اسکان در کانادا پس از اتمام دوره های تحصیلی، بسیاری از دانشجویان ایرانی را به کانادا جذب کرده است. با این وجود، مزایای دیگری برای تحصیل در کانادا وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند از آن برخوردار شوند، از جمله جامعه چند فرهنگی، کیفیت بالای زندگی، استانداردهای بالای دانشگاهی و آموزش با کیفیت بالا.

مالزی

دلایل زیادی وجود دارد که مالزی در چند سال گذشته توانسته با موفقیت هزاران دانشجوی ایرانی را به خود جذب کند. به دلیل سیاست های ویزای آسان، مالزی یکی راحت ترین کشورها برای مهاجرت است که ایرانیان می توانند برای تحصیلات دانشگاهی وارد آن شوند. همچنین بسیاری از شعبه های دانشگاه های دارای رتبه برتر از آمریکا، استرالیا و انگلیس مانند دانشگاه ناتینگهام وجود دارند که می تواند برای دانشجویان ایرانی جالب باشد. دوره های تحصیلی این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود و از اینرو بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان جهت پذیرش در مدارس مالزی درخواست می کنند. دلیل سوم، کم هزینه بودن زندگی در مالزی است. همچنین دلایل دیگری برای ادامه تحصیل ایرانیان در مالزی وجود دارد مانند انگلیسی زبان بودن اکثر جمعیت، چند فرهنگ گرایی با اسلام به عنوان دین رسمی، ​​آب و هوای گرمسیری و تشکیلات و جاذبه های طبیعی زیبا.

انگلستان

انگلستان به دلیل داشتن جامعه چند فرهنگی، دانشگاه های برتر و جمعیت بومی انگلیسی زبان، یکی از مقصد های برتر برای مهاجرت دانشجویان بین المللی است. انگلیس به دلیل فراوانی جمعیت ایرانی و جوامع اسلامی در بین دانشجویان ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار است. در هر گوشه انگلیس می توانید یک قصابی و رستوران حلال پیدا کنید. با تحصیل در دانشگاه های معتبر انگلستان، دانشجویان ایرانی به دانشگاه های دارای رتبه بالا دسترسی پیدا کرده و ضمن اینکه جزئی از یک جامعه ایرانی هستند، می توانند مهارت های انگلیسی خود را نیز توسعه دهند.

آلمان

آلمان به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی خود شناخته شده است. تحصیل در خارج از کشور در آلمان برای دانشجویان ایرانی مزایای بسیاری دارد، اما منحصر به فرد ترین مزیت، دوره های کارشناسی رایگان در دانشگاه های دولتی کشور آلمان است. ایرانیان زیادی در آلمان زندگی می کنند و می توانید در طول تحصیل خود با جامعه ایرانی نیز در ارتباط باشید و دوستان ایرانی پیدا کنید. تقریباً در هر شهر آلمان می توانید رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی ایرانی را پیدا کنید، بنابراین احتمال این که احساس دلتنگی و غربت کنید، بسیار کم است. اما نکته مهم این است که برای تحصیل در آلمان باید زبان آلمانی را یاد بگیرید، زیرا بیشتر دروس در سطح کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می شوند.

نروژ

سالهاست نروژ به عنوان یکی از بهترین کشورها به لحاظ استاندارد های بالای زندگی رتبه بندی شده است و همچنین یک مقصد عالی برای تحصیل در خارج از کشور برای ایرانیان محسوب می شود. نروژ کشوری گران قیمت است؛ با این حال تحصیل در نروژ کاملا رایگان است و دانشجویان ایرانی می توانند هم از آموزش عالی و هم از کیفیت بالای زندگی در آنجا بهره مند شوند. اکثر نروژی ها به طور مسلط به انگلیسی صحبت می کنند. دوره های سطح کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی است، اما جهت شرکت در دوره های کارشناسی و پایین تر باید به زبان نروژی تسلط داشته باشید.

ترکیه

به عنوان کشور همسایه ایران، ترکیه شباهت های فرهنگی بسیاری با ایران است. سفر به ترکیه برای ایرانیان نیاز به ویزا ندارد، تحصیل و زندگی در ترکیه بسیار مقرون به صرفه است و سفر به ایران برای دیدار با خانواده را بسیار راحت می کند. این عوامل ترکیه را ارزانترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت دانشجویان ایرانی تبدیل کرده است. نکته شایان ذکر این است که دانشجویان می توانند از نور خورشید، اقیانوس و آب و هوای مدیترانه ای این کشور زیبا نیز بهره مند شوند.

امارات متحده عربی

در سالهای اخیر دانشجویان ایرانی به شدت علاقه مند به تحصیل در امارات متحده عربی شده اند، و این عمدتاً به این دلیل است که تحصیل در امارات، پلی ارتباطی با دانشگاه های استرالیا، آمریکا و انگلیس محسوب می شود. این به این دلیل است که امارات متحده عربی دارای دانشگاه های آمریکایی، انگلیسی و استرالیایی مانند دانشگاه ولونگونگ است که به دانشجویان این امکان را می دهد تا بعد از دو سال، ادامه تحصیلات خود را در این کشورها ادامه دهند. مزیت دیگر این است که امارات متحده عربی درست در کنار خلیج فارس واقع شده است و همین امر باعث می شود پرواز و تردد به ایران و دیدار با خانواده بسیار آسان شود.

در ایران، آژانس های متعددی وجود دارد که با مراجعه به آنها، می توانید در خصوص ارزانترین راه مهاجرت، بهترین کشور برای مهاجرت و ارزانترین کشور برای تحصیل مشورت بگیرید. برای مثال می توان به شرکت مهاجرتی کنکاش، شرکت ویزایاب و موسسه حقوقی مهاجرتی دکتر باستانی اشاره کرد.

چنانچه وکیل هستید یا فعالیتی مرتبط با امر مهاجرت دارید، می توانید با ما در ارتباط باشید تا خدمات شما را به دیگران معرفی کنیم.

نظر شما چیه؟

لیست بالا توسط گروه تحقیقات 17ترین نوشته شده اما دلیل نمیشه که ما نظرمون رو عوض نکنیم ، اگر در مورد لیست بالا نظری دارید و یا فکر می کنید مواردی هستن که بهتره به لیست اضافه بشن، حتما پایین همین مطلب نظرتون رو بذارید .

 خوشحال میشیم که ازتون یاد بگیریم

5 2 votes
به نظر شما چند ستاره؟
عضویت
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا