17 ترین

بهترین پادکست های فارسی

بهترین پادکست های فارسی

از چه موقع سر و کله ی پادکست ها در زندگی ما پیدا شد؟ خب واقعا نمی دانیم و فقط می دانیم که از یک روزی به بعد، همه مشغول تهیه و تولید پادکست بودند. موضوعات این پادکست ها هم به قدری متنوع و گسترده بود که تقریبا تمام سلیقه ها را پوشش می داد. یک نفر رمان می خواند، دیگری تحلیل مسائل روز می داد، یک نفر دیگر موسیقی های روز را پخش می کرد و خلاصه هزار و یک جور پادکست آموزشی و غیر آموزشی دیگر!
اما واقعا در میان پادکست های فارسی کدام یک از بقیه بهتر است؟ در این مطلب می خواهیم به سراغ بهترین پادکست های فارسی برویم و بگوییم که کدام یک از آن ها می توانند حسابی سرمان را گرم کنند و علاوه بر این چیزهای خوبی را هم به ما آموزش دهند؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را پیدا کنیم!

پادکست چنل بی

از میان تمام پادکست های فارسی، شاید گل سرسبدشان پادکست چنل بی باشد! راوی قصه های عجیب و خلاصه های جذاب! این پادکست هربار به سراغ یکی از گزارش های مهمی می رود که در روزنامه های معتبر انگلیسی زبان به چاپ رسیده است و با زبانی شیرین و خودمانی آن ها را برای شنونده تعریف می کند. بیشتر این پادکست ها حدود 1 الی 2 ساعت هستند و لحنی داستانی دارند اما خالی از آموزش نیستند. داستان های عجیب سراسر دنیا را می توان بدون صرف وقت زیاد، در مدتی کوتاه شنید و لذت برد. پادکست جدید این گروه به مدیریت علی بندری، با نام بی پلاس نیز چند سالی است که مشغول فعالیت است و در آن کتاب های غیرداستانی را به طور خلاصه برای مخاطب تعریف می کند.

پادکست رادیو عجایب

این پادکست جذاب و شنیدنی هم در مورد داستان های عجیب اما واقعی است که در گوشه و کنار دنیا رخ داده است. لحن جذاب و قصه های ترسناکی که در این پادکست تعریف می شود، واقعا جذابیت دارند. از قصه های ترسناکی که در واقعیت رخ داده اند تا قتل هایی که در هتل های مخوف اتفاق افتاده اند. برای روزهایی که در قرنطینه هستید و کوچک ترین سرگرمی خاصی ندارید و دنبال هیجان هستید، شنیدن پادکست رادیو عجایب می تواند اتفاق بسیار مفیدی باشد.

پادکست دایجست

دایجست بهترین پادکست برای افرادی است که می خواهند مسائل پیچیده ی اطراف خود را به زبانی ساده بشنوند تا درک بهتری از آن داشته باشند. در حقیقت پادکست دایجست تمام مسائل فرهنگی، سیاسی، مذهبی و هرچیزی که درک آن پیچیده و دشوار است را به ساده ترین زبان ممکن شرح می دهد تا مخاطب هایی با تمام سنین بتوانند از آن لذت ببرند و درکش کنند.

پادکست نسبتا خودمونی بامیزبانی امیر علی و با مهمان هایی خاص که هرکدوم یک فصل رو مهمان جافکری هستند و در مورد مهمترین مسائلی که انسان ها در دنیای امروز باهاش طرف هستند صحبت می کنند. در مورد سلامتی، موفقیت، مدیریت مالی و خیلی چیزهای تو این پادکست خواهید آموخت

پادکست کلاف

پادکست کلاف بهترین جا برای کشف رمز و رازهای اتفاقات واقعی در اطرافمان است. خیلی از ما دلمان می خواهد بدانیم که پشت پرده ی ماجراهایی سیاسی، فرهنگی و …چیست؟ آیا ماجراها به همان سادگی است که به ما گفته اند؟ خب واقعیت هرگز ساده نبوده و نیست! در پادکست کلاف می تواند رازهای بزرگ دنیا را کشف کنید و واقعیت آن را بهتر درک کنید. همین امروز به سراغ این پادکست بروید و یکی از اپیزودهای خوب آن را بشنوید.

پادکست پاراگراف

پادکست پاراگراف بهترین جا برای افرادی است که دلشان می خواهد قصه های تاریخی بشنوند. چه کسی است که می تواند ادعا داشته باشد که تاریخ گذشتگان ما بر ما اثر نگذاشته است؟ آیا شما هم از آن دسته باورمندانی هستید که تصور می کنند تاریخ مدام در حال تکرار است و در این میان بازنده کسی است که از این تاریخ درس نگیرد؟ خب بهتر است که سری به پادکست فارسی پاراگراف بزنید و داستان های تاریخی و جذابی را بشنوید که در نهایت منجر به شکل گیری انسان کنونی معاصر شده اند.

پادکست ساگا

به عنوان یکی از علاقه مندان اسطوره و افسانه، به خوبی درک می کنم که گاهی شاید کتب موجود جوابگوی نیاز ما در مورد فهم اسطوره و افسانه نباشند. به همین خاطر توصیه می کنم پادکست ساگا را گوش بدهید و ببینید که افسانه های بزرگ و اساطیر عجیب یونان باستان، روم سزاری، ایران و …از کجا آمده اند و چه ریشه ای داشته اند! شنیدن این پادکست خالی از لطف نخواهد بود.

پادکست رادیو دیو

خب رادیو دیو، چیز عجیب و غریبی است که تقریبا در هیچ کجا نمونه و مثال ندارد. اگر دنبال شنیدن موضوعاتی خاص از دنیای ادبیات، سینما، فرهنگ و ..هستید، رادیو دیو می تواند انتخاب خوبی باشد. ادبیات این پادکست به قدری جذاب است که شاید درک آن برای خیلی ها ممکن نباشد اما هنرمندان و ادبیات دوستان به خوبی با آن ارتباط برقرار می کنند و لذت کافی هم خواهند برد.

نظر شما چیه؟

در نهایت این که امیدواریم این متن به شما برای انتخاب بهترین پادکست های فارسی کمک کرده باشد. در ضمن چنان چه شما هم صاحب پادکستی هستید که فکر می کنید قابلیت معرفی در این مقاله را دارد، حتما با ما در میان بگذارید.

 خوشحال میشیم که ازتون یاد بگیریم

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره؟
عضویت
Notify of
guest

1 دیدگاه
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
مهدی

رادیو دیو عالی

پیمایش به بالا