17 ترین

بهترین مقاصد گردشگری بر اساس ماه تولدتون!

بهترین مقاصد گردشگری بر اساس ماه تولدتون!

گرچه خیلی بعیده که با این قیمتا بتونین پاتون رو از شهر ری و شاه عبدالعظیم اونور تر بزارین اما بلاخره انسان به امید زنده ست! بزارین ببینیم بر اساس ماه تولدتون کدوم مقاصد گردشگری براتون بهترینه!

فروردین: برلین/ آلمان

فروردینی ها، از هیجانی ترین ماه های هوروسکوپ هستند و وقتی که صحبت از تعطیلات و سفر میشه، ترجیح میدن که به یه شهر جدید برن تا اینکه یه توک پا تا شمال برن و بیان! به همین خاطره که برلین بهترین مقصد برای فروردینی هاست. چون که تاریخچه، معماری، موزه ها، هنرهای تجسمی و شب های بی نظیرش، قطعا نظر هر فروردینی اصیلی رو جلب میکنه!

بعد از یه روز فوق العاده در موزه جزیره یا دیدن ساختمون ریچستاگ، می تونید برین بالای برج تلویزیون و غروب آفتاب رو تماشا کنید! البته بار و موسیقی و رقص هم هست که استغفرالله و اینکارا قباحت داره! به هرحال آلمان یکی از شادترین کشورهای دنیاست. خلاصه خوش به حالشون!

اردیبهشت: بوردو / فرانسه

هر متولد اردیبهشتی، قطعا به شدت بخشنده و دلسوزه. اصلا ذاتشون اینجوریه اما به هرحال دنبال چیزهای بهتر تو زندگیشون هستن. وقتی که صحبت از تعطیلات و فرار از زندگی روزمره میشه، بهترین مقصد برای اردیبهشتی ها، شهر بوردو در فرانسه ست! می پرسین چرا؟ چون تو این شهر بهترین نوشیدنی های جنوب فرانسه تولید میشه! تازه ساختمانوای نئوکلاسیکی که کنار رودخونه ی گارون هست، تو فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو هم اومده!

قشنگ بشینید بالای یکی از برج های کلیسای جامع شهر، یک لیوان قهوه( ایشالا که قهوه باشه) بگیرین دستتون و از این همه زیبایی لذت ببرین. اگر هم اهل نوشیدنی هستید می تونید برید به منطقه لاسینه دووین که کل تاریخ ساخت نوشیدنی دنیا، توش جا گرفته!

خرداد: قاهره/ مصر

البته نمی دونیم که سفر به مصر برای ایرانی ها آزاده یا نه، اما خردادی ها روحیه ی اکتیو و فعالی دارن و فوری حوصله شون سر میره. به همین خاطر قاهره یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای این دسته از دوستانه چون ذات دو گانه ای داره این شهر! رودخونه ی نیل و معماری شهری قاهره تقریبا تمام چیزهایی که یک خردادی می خواد رو داره! تازه از قایق سواری روی نیل و دیدن شاهکار اهرام ثلاثه هم می گذریم! پس معطل چی هستین؟ اگر یه 20 الی 30 میلیونی پول دارین و نمیدونین چکارش کنین، برین قاهره!

تیر: اوجای/ کالیفرنیا

تیر ماهی ها خیلی حساس و غریزی عمل می کنن و از اونجایی که معمولا خیلی به بقیه اهمیت میدن، اگر تصمیم دارن که به سفر برن، باید جایی رو انتخاب کنن که آزادانه توش جولون بدن و یکم خودشون رو رها کنن! اوجای که 3 ساعت با شهر لس آنجلس فاصله داره، بهترین جا برای فرار این دسته از دوستانه!( البته بازم میگم که اینا همش افسانه س و ما نهایت میتونیم بریم تا امامزاده قاسم که 1 ساعت تا تهران فاصله داره) اینم بگم که این شهر خیلی لاکچریه و بیشتر بازیگرای هالیوودی برای تعطیلات میرن اونجا! دوچرخه سواری، کوهنوردی و یه عالمه تفریح دیگه توی این شهر میشه انجام داد که شما خردادی های عزیزی که ساکن ایران هستید، فقط میتونین خوابش رو ببینید!

مرداد: ملبورن/ استرالیا

کلاً دوستان مردادی، زندگیشون خلاصه میشه تو عشق و تفریح و سفر! به همین خاطر اگر دنبال یه مقصد گردشگری خفن هستید که پر از حال و حول باشه، ملبورن استرالیا میتونه بهترین جا باشه! این شهر که پویایی خاصی داره هر چیزی که بخواید بهتون ارائه میکنه. از تئاتر و کنسرت گرفته تا موج سواری و گلف! گالری ها، موزه ها، پارک های تفریحی، مراکز خرید و خیلی چیزای دیگه منتظر شماست. آخر شب هم برید به یکی از بارهای اطراف و به موسیقی محلی گوش بدین. یه چیزی همون جا بخورین و اگر هم دلتون خواست برین به خیابون یورکا که یکی از بلندترین عرشه های دنیا توش جا گرفته و میتونه منظره ی فوق العاده ای از شهر رو ببینین.

شهریور: جزایر گالاپاگوس / اکوادور

یه شهریوری اصیل اساساً به دنیا اومده تا کمالگرا باشه و عمیقاً به سیاره ی زمین، آدم های اطرافشون و خودشون عشق می ورزن!  وقتی که صحبت از سفر باشه، بهترین مقصد برای شهریوری ها، رفتن به جزایر گالاپاگوس در اکوادور هست. تو این جزیره ها میتونین کلی ماجراجویی داشته باشین و بهتون خوش بگذره. اگر از حیوونا هم نمی ترسین باید بگیم که این جزیره بهترین جا برای دیدن بعضی از وحشتی ترین گونه های جانوریه! می تونین کوهنوردی کنین، تو دریا شیرجه بزنین و کلی کارای باحال دیگه انجام بدین! یادتون نره که تور با قایق این جزیره رو هم امتحان کنین. میتونید شیر دریایی، پنگوئن و شاید حتی (اگر بدشانس باشید) کوسه هم ببینید!

مهر: لیسبون/ پرتغال

مهرماهی اصولاً یکی از بی آزارترین و صلح جوترین موجودات دو عالم هستن. واسه همین اگر می خوان سفر برن، بهترین جا پایتخت پرتغال، یعنی لیسبون هستش. یک شهر زیبا با سابقه ی تاریخی غنی، فرهنگ جالب و سواحل زیبا و البته غذاهای فوق العاده خوشمزه! اصولاً مهرماهی ها عاشق ترکیب چیزای کهنه و نو هستن و واسه همین قول میدم که درجا عاشق لیسبون خواهند شد. اگه بر فرض محال یه پولکی گیرتون اومد و خواستین برین پرتغال، یادتون نره که برین تارت مخصوص پرتغالی بخورین!

آبان: کیوتو/ ژاپن

آبان ماهی ها عاشق چالش هستن اما به هرحال دنبال تعادل بین سرگرمی و استراحت هم هستن. به همین خاطره که کیوتو در ژاپن بهترین جا برای این دسته از عزیزانه چون که هر دو نیاز آبان ماهی ها رو برآورده میکنه. از تماشا و بازدید باغ های ذن گرفته تا دیدن معبدهای بودایی ها و گنبدهای شینتو! همه چیز در این شهر فوق العاده جذابه. به خصوص اگر عاشق فرهنگ شرق دور هم باشین. تازه تئاترهای محلی مثل کابوکی و رقص شمشیر هم میتونه کلی براتون جذاب باشه! ( تو پرانتزی بگم که ژاپن بهترین جا برای دیدن فرنگ و تاریخ سامورایی هم هست)

آذر: پاتاگونیا/ شیلی و آرژانتین

آذرماهی ها معروفن به جستجوگر بودن. به همین خاطره که نیاز به یه سفر ماجراجویانه دارن و هیچ کجا بهتر از پاتاگونیا نیست. این شهر در جنوب قاره آمریکایی جنوبی واقع شده و یه بخشیش تو آرژانتینه و یه قسمت هاییش هم توی شیلی! منظره های بی نظیری داره، سواحل بی نظیر و یخچال های طبیعی این منطقه هم میتونه هر آذر ماهی ای رو حسابی سر کوک بیاره. تازه از آبشارهای بلند هم غافل نشین! اسب سواری هم میتونین بکنین( البته با بودجه ای که بیشتر ما داریم، خرسواری هم نمی تونیم بکنیم)

دی: آکلند/ نیوزیلند

هر دی ماهی ای که میخواد بهترین تعطیلات ممکن رو داشته باشه، باید یه سری به شهر آکلند نیوزیلند بزنه. واقعا هر آن چه که از یه سفر بخواین رو می تونین توی نیوزیلند به دست بیارین. می تونین کایک سواری، موج سواری، کوهنوردی و …رو انجام بدین. علاوه بر این می تونین یه گشت و گذاری توی تاریخ مائوری هم داشته باشین و از خوردن غذاهای سنتی و محلی هم لذت کافی و وافی ببرین. کلا بهترین ترکیب برای زندگی مدرن و طبیعی، همین نیوزیلنده! پس بار و بندیل رو ببندین که میخوایم بریم آکلند.

بهمن: ونکوور / کانادا

تمام بهمن ماهی ها اعتقاد دارن که باید بیشترین استفاده رو از فرصت زندگی رو برد( البته این برای ما ایرانیا در حد خیاله) . این شهر که با کوه های عظیم و اقیانوس آرام محاصره شده، بهترین انتخاب برای بهمن ماهی هاست که عاشق آب و طبیعت هستن. می تونین برف بای کنین، یا حتی از روی پل های بسیار زیبای این شهر عبور کنین و لقمه ی نون و پنیرتون رو گاز بزنین( چون بودجه تون بیشتر از این نمیرسه) . خلاصه هرچی که بخواین اینجا می تونین پیدا کنین!

اسفند: سیه‌م رئاپ / کامبوج

تمام اسفند ماهی ها به شدت رویاپردازن و دلشون می خواد که مدام لش کنن و استراحت بنماین! به همین خاطر بهترین مقصد برای این عزیزان شهر سیه‌م رئاپ توی کامبوجه! می تونین توی این شهر قشنگ ریلکس کنین و دوباره آرامش خودتون رو به دست بیارین. این شهر واقعا مرکز چشمه آب گرم های دنیاست. ما که نمی تونیم بریم ولی شما اسفند ماهی های عزیز اگر دلتون خواست لش کنین و توی لذت غرق بشین، واقعا توصیه می کنیم سری به این شهر بزنین!

تازه ویزا هم نمیخواد. دیگه چی؟!

پیمایش به بالا