17 ترین

17-10 تا از معروف ترین و بهترین طراحان لباس ایران

17-10 تا از معروف ترین و بهترین طراحان لباس ایران

تا همین چندین سال پیش، افراد فعال در دنیای مد در ایران بیشتر مجبور بودند کار خود را به صورت زیر زمینی انجام دهند. تا این که چندی پیش، مدیر آژانس مدلینگ ایرانی بهپوشی، آقای شریف رضوی از رهبر عالیقدر ایران، آیت الله سید علی خامنه ای، طی نامه ای درخواست کرد نظری به دنیای مد از دیدگاه اسلام بیافکنند. البته ده ها سال است که صنعت طراحی مد در ایران روی کار بوده اما همیشه از پشت درهای بسته – تا زمانی که حکم صادر شد که اسلام مد و مدلینگ را منع نمی کند.

از آن زمان به بعد، دنیای مد اسلامی ظهور و شروع به باز کردن جایگاه خود در فرهنگ عامه پسند ایرانی کرده است. حتی در سال 1393 اولین هفته مد در پایتخت ایران برگزار شد و به نظر نمی رسد که روند کند و آهسته ای را طی کرده باشد. پیرو این موضوع، رضوی به مجله گاردین گفته است  “در طول 30 سال بعد از انقلاب، ما شاهد حدود 10 تا 15 کت واک در کشور بوده ایم، اما تنها در یک سال 1398، بیش از 199 مورد به ثبت رسیده است.”

در حالی که گاردین از ظهور مدل های جدید و آینده درخشان ایران در زمینه مد نوشته است، باید به این مهم اشاره کرد که طراحان لباس بسیار خوب و با استعدادی به شکلی جالب توجه در پشت ماجرا قرار گرفته اند. برخی از بهترین طراحان لباس ایران، کارهای خود را به شکل سنتی و با شکوه عرضه می کنند، و برخی دیگر شاهکارهای خود را به صورت مدرن، انحصاری و تک ارائه می دهند. اما هر کدام از این طراحان لباس به شکلی کمک می کنند تا طیف مد ایرانی به اندازه سایر نمایش های هفته مد در سراسر جهان، متنوع باشد. با توجه به این که صنعت طراحی مد به تازگی وارد بازار ایران شده است، ممکن است شما با اسامی طراحان لباس آن آشنایی نداشته باشید؛ از اینرو ما در این مطلب به تعدادی از بهترین طراحان لباس که پیشرو در دنیای مد ایرانی و سزاوار شناخته شدن هستند، اشاره کرده ایم.

مطلب مرتبط: 17 تا از بهترین تولیدکنندگان پوشاک در ایران 

1. نغمه کیومرثی

نغمه کیومرثی با استفاده از رنگ های جسورانه و ترکیب الگوها، طرحی منحصر به فرد و تک را می آفریند که در هیچ جای دیگر مشابه آن را نمی توانید پیدا کنید. انتخاب استایل در طرح های نغمه کیومرثی، تلفیقی از ترند های غربی با سبک های سنتی ایرانی است. وی یکی از طراحان لباس ایرانی است که طراحی لباس بسیاری از بازیگران و افراد مشهور را نیز بر عهده داشته است.

2. فرناز عبدلی

فرناز عبدلی طراح مد، استایلیست و مدیر خلاق برند مطرح ایرانی پوشِ ما است. مجموعه های این برند، نمای جدیدی از لباس های سنتی ایرانی را به نمایش در آورده است و طراحی ‌های غیر متعارف آن، آغازگر سبک مدرن پوشش جوانان در ایران شناخته می ‌شود.

فرناز عبدلی به واسطه عکاسی از مدل ها در خیابان های شیراز و اماکن عمومی و انتشار آنها در شبکه های اجتماعی و دست به دست شدن آن در سراسر دنیا، به سرعت به عنوان معروف ترین، محبوب ترین و بهترین طراحان لباس ایران شناخته شد.

فرناز عبدلی در فهرست ۷۰ طراح برتر نام دار ایرانی در سراسرِ دنیا و همچنین جزو ۱۰ زنِ رؤیایی جهان در سال ۲۰۱۳ قرار دارد.

3. شادی پرند

شادی پرند از مدت ها قبل از آن که فشن و مدلینگ در فرهنگ اسلامی به عنوان یک حرفه قابل قبول در نظر گرفته شود، لباس های منحصر به فرد و جالبی به تن می کرد. وی به لحاظ این که مادری خیاط داشت از همان سنین کودکی در فضای دوخت و دوز بزرگ شد و به این رشته گرایش پیدا کرد. شادی پرند تحصیلات خود را در فرانسه گذرانده است و از سال 1370 پس از بازگشت به ایران، تا کنون به طراحی لباس مشغول می باشد. وی از شناخته شده ترین و بهترین طراحان لباس ایران به شمار می رود.

4. نغمه صادقی

طرح های مد و لباس های هنری نغمه صادقی، هنر را به شکل خیره کننده ای به معرض نمایش در آورده است. نغمه صادقی، مدرک کارشناسی مد خود را در ایتالیا اتخاذ کرده است و پس از بازگشت به ایران، کسب و کار و مزون شخصی خود را راه اندازی کرد. وی در کارنامه خود، طراحی لباس بازیگران برخی فیلم ها را نیز به عهده داشته است.

5. انار دیزاین

طراحی های منحصر به فرد و جالب انار دیزاین، الهام بخش از سراسر جهان است. صاحب این برند شناخته شده ایرانی، انوشه آصفی، دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته طراحی پارچه و لباس، کارشناسی ارشد رشته تصویر سازی، مدرس جهاد دانشگاهی – دانشگاه شهید بهشتی و مدرس مجتمع فنی تهران است. تمرکز انار دیزاین، مد سنتی ایرانی است و هدفش این است که آن را با هنر مدرن ترکیب کرده و به این ترتیب آن را به ‌روز رسانی کند و برای جوانان به بازار عرضه کند.

6. ندا صادقی

ندا صادقی، صاحب برند یاس کوئین  به ” نمادی پر زرق و برق از تجملات ” در طراحی لباس ایرانی در آمده است. وی که دانش آموخته رشته مد در مالزی است، در طراحی ‌های برند خود سعی می ‌کند همه آن‌ چیزی که در چنته دارد را طبق موازین و عرف جامعه در نظر بگیرد و طرحی نو بیافریند. ندا صادقی همچنین از سال 1392 نیز به طور جدی بر روی پوشاک و اکسسوری مردانه به سبکِ های فشن تمرکز دارد.

7. صبا راد و ثنا راد

صبا راد و ثنا راد، شرکای یک برند ایرانی با نام  انار گل هستند که با تمرکز بر نمایاندن و تجلیل از فرهنگ ایرانی به فعالیت خود در زمینه طراحی لباس ادامه می دهند. این برند در آذر سال 1391 تاسیس شده است. هدف این برند خلق طرح هایی با استفاده از پارچه و مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی است. انارگل برای رسیدن به این هدف از کارشناسان و متخصصان حرفه ای زبده در این زمینه بهره گرفته است. به گفته سایت خبری و سایت رسانه ای المانیتور با محوریت خاورمیانه، این طراحان برای موفقیت خود از اعتبار رسانه های اجتماعی بهره بسیاری می برند.

همگی این طراحان به خوبی می دانند که چگونه سنت را با مدرنیته تلفیق کنند و شاید این همان چیزی است که کار آنها را جذاب تر کرده و از آنها بهترین طراحان لباس ایران را ساخته است. شاید شما هم دستی در این زمینه باشید و مایل باشید برند خود را به مردم بشناسانید. در این صورت می توانید جهت معرفی محصولات خود با ما در تماس باشید.

نظر شما چیه؟

لیست بالا توسط گروه تحقیقات 17ترین نوشته شده اما دلیل نمیشه که ما نظرمون رو عوض نکنیم ، اگر در مورد لیست بالا نظری دارید و یا فکر می کنید مواردی هستن که بهتره به لیست اضافه بشن، حتما پایین همین مطلب نظرتون رو بذارید .

 خوشحال میشیم که ازتون یاد بگیریم

4.1 23 votes
به نظر شما چند ستاره؟
عضویت
Notify of
guest

3 نظرات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
غزال

سلام ، من فکر میکنم خیلی محدود به طراحان اشاره کردین ،طراحانی مثل ستاره میران، looks like pary و… هستن که تو سبک های مختلف در حال فعالیت هستن اگه بتونید طراح ها تو سبک های مختلف رو معرفی کنید برای اطلاعات ما خیلی مفید تره

.shakerian

من طرفدار مد هستم بنظر کارتون جالب و رو به جلو است . I am proud of you.

sara

سلام اسم خیلی از طراحان دیگه که لیاقت داشتن اسمشون اینجا باشه نبود.مثل خانم چهرک نریمانی صاحب برند(چی)،که در سبک ماکسیمال فعالیت دارند.و بیش از ۱۲ ساله که تو این حرفه هستند.

پیمایش به بالا