17 ترین

17-3 تا از بهترین استندآپ کمدین های تاریخ!

17-3 تا از بهترین استندآپ کمدین های تاریخ!

اگر شما هم از علاقه مندان بزرگ استندآپ کمدی هست، احتمالاً از خودتان سوال کرده اید که بهترین استندآپ کمدین های تاریخ چه کسانی هستند؟! در این مطلب می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم و از آخر به اول شروع می کنیم!

ریکی جرویس

ریکی جرویس، کمدین بزرگ انگلیسی، به عنوان بازیگر، موسیقی دان و تهیه کننده نیز شناخته می شود. او در ابتدا کار خود را با صنعت موسیقی آغاز کرد و بعد از آن در دهه 80 میلادی به عنوان یک ستاره پاپ به همراه سئونا دانسینگ شناخته شد. در نهایت به عنوان استندآپ کمدین کار خود را ادامه داد.

بهترین جوک ریکی جرویس: (در طول مراسم گلدن گلوب و رو به بازیگران) شما هیچی از سیاست نمیدونین، پس وقتی که اسمتونو صدا زدن، بیاین بالا، از عزیزاتون تشکر کنید، بعدم گمشید برید پایین!!

لویس بلک

لویس بلک یک شاعر، کمدین، منتقد اجتماعی و بازیگر اهل آمریکاست!

بلک یک شوی تلویزیونی کمدی به نام “‘Lewis Black’s Root of All Evil” را نیز میزبانی کرد. هم چنین به خاطر تفسیر ” بازگشت به سیاهی” نیز مشهور است.

دان ریکلز

دان ریکلز یک استندآپ کمدین، شاعر و بازیگر معروف بود. ریکلز را بیشتر به خاطر کمدی توهین آمیزش می شناسند. از وقتی که پایش را به برنامه های معروف تلویزیونی مانند” برنامه دین مارتین” و ” شوی امشب” و ” برنامه ی شبهنگام با دیوید لترمن” باز کرد، به شدت در میان مردم معروف و محبوب شد. هم چنین صداپیشگی او در نقش آقای سیب زمینی در انیمیشن داستان اسباب بازی، هرگز فراموش نخواهد شد.

بهترین جوک دان ریکلز : (رو به کلینت استیوود) هیچ کسی تا حالا چنین حرفی نزده، اما من میگم و از صمیم قلبم هم حرف می زنم: تو بازیگر آشغالی هستی!!

جیم گافیگان

جیم گافیگان یک بازیگر، نویسنده و کمدین آمریکایی است. مهم ترین برنامه ی او، ساخت یک شوی تلویزیونی با نام ” ‘The Jim Gaffigan Show” است که بر اساس زندگی خودش ساخته شده است.

بهترین جوک جیم گافیگان: (درباره میوه ها) من خیلی از خودم سوال می کنم که چرا تمام نقاشا یک دونه تابلو از میوه و سبزیجات کشیدن؟! خب احتمالاً به خاطر اینه که هیچ کس اصلا زحمت نمیکشه که میوه و سبزی بخوره!

کوین هارت

کوین هارت یک بازیگر، کمدین و تهیه کننده ی آمریکایی است. هارت در فیلادلفیای پنسیلوانیا متولد و بزرگ شده است. او کار خود را با بردن چندین جایزه ی کوچک در زمینه ی استندآپ کمدی آغاز کرد و به تدریج به شهرت رسید.

بهترین جوک کوین هارت: یه بار یه گدایی جلوی منو گرفت و گفت پول بده، 5 دلار بهش دادم اما بهم گفت با این پول چه غلطی بکنم؟! گفت برو یه مک دونالد بخر! گفت نمیخوام، فست فود غذای سالمی نیست. معده م رو بهم میریزه!

بیل بور

بیل بور، یک نویسنده، موسیقی دان، استندآپ کمدین و بازیگر امریکایی است. بور تا به حال 6 استندآپ اسپشیال منتشر کرده و بیشتر به خاطر میزبانی برنامه “پادکست دوشنبه صبح” مشهور است. کار او به قدری جذاب و بامزه است که بارها نام او به عنوان یکی از بهترین کمدین های تاریخ آمده است.

بهترین جوک بیل بور:الان هر آدم باهوشی میگه که قراره روبات ها ما رو بکشن! حتی اون پسر باهوش معروفه! همونی که همیشه روی صندلی میشینه و صدای عجیبی داره…خدایا اسمش چی بود؟! آهان…استیون هاوکینگ…آره خب..نشستن روی صندلی و کامنت دادن که کاری نداره!

استیو مارتین

استیو مارتین، یک بازیگر، نویسنده، کمدین و تهیه کننده ی آمریکایی است. در دهه 70 میلادی، او تور کشوری خود را آغاز کرد و به تدریج به یکی از موفق ترین بازیگران و کمدین های آمریکا تبدیل شد.

بهترین جوک استیو مارتین: دکتر اول خبر خوب رو بهم داد. من یه مریضی گرفتم که قراره اسم منو رو روش بزارن! خبر بد اینه که قراره از این مریضی بمیرم!

جری ساینفلد

جری ساینفلد نیازی به معرفی ندارد. او را بیشتر به خاطر بازی در نقش خودش در یک سیتکام بسیار معروف به نام ساینفلد می شناسند. در سال 2005 بود که مرکز کمدی، نام او را به عنوان دوازدهمین استندآپ کمدین بزرگ دنیا عنوان کرد. جالب است بدانید که او ثروتمندترین کمدین دنیا هم هست.

بهترین جوک جری ساینفلد: یه عالمه آدم زشت اون بیرون هستن که نمی دونن زشتن، چون که کسی بهشون نمیگه و مشکل همین جاست!

لوئیس سی.کی

لوئیس سی.کی بزرگ نیازی به معرفی ندارد. او یکی از بزرگ ترین و بهترین کمدین های آمریکایی است که تا به حال 6 بار جایزه ی امی را به دست آورده است. البته به دلیل مشکلات قانونی چند سالی پیدایش نبود اما اخیراً دوباره با یک اسپشیال به عرصه کمدی بازگشته است.

بهترین جوک لوئیس سی.کی: مگه یه آدم چقدر میتونه مزیت داشته باشه؟! خیلی…به عنوان مثال من سفید پوستم!!

کریس راک

کریس راک را حتما به خاطر صداپیشگی شخصیت گورخر در انیمیشن مادگاسکار می شناسید. او یک کمدین و بازیگر و البته کارگردان معروف آمریکایی است. او کار خود را با استندآپ کمدی آغاز کرد. بعد از آن نقش های کوچکی در فیلم ها به دست آورد. هم چنین در سال 2005 و 2016 ، میزبانی مراسم اسکار را انجام داد.

. بهترین جوک کریس راک: بدترین بخش اسکار اینه که اونایی که برنده نشدن باید خودشون رو خوشحال نشون بدن. مثلا نیکول کیدمن وقتی که پارسال جایزه رو نگرفت، یه جوری طبیعی لبخند زد که من به خودم گفتم اگه همین کارو توی فیلم می کردی، الان جایزه رو به خودت داده بودن!!

ادی مورفی

چه کسی هست که صدا پیشه ی کاراکتر خره در انیمیشن شرک را نشناسد. از ادی مورفی به عنوان یکی از ضلع های اصلی طنز سیاهپوستان یاد می شود. او کار خود را با برنامه SNL آغاز کرد. بعد از آن به سراغ استندآپ کمدی رفت و به تدریج به یکی از پولسازترین هنرپیشه های آمریکایی تبدیل شد.

بهترین جوک ادی مورفی: توصیه ای که به بقیه دارم اینه که توصیه ی هیچ کسی رو گوش ندن!

رابین ویلیامز

چه حیف بود که این کمدین دوست داشتنی را زود از دست دادم. ویلیامز کار خود را با بازی در سیت کام هایی مانند “مورک و میندی” آغاز کرد و با فیلم “ویل هانتینگ خوب” توانست جایزه اسکار را نیز به دست آورد. از او به عنوان یکی از بامزه ترین آدم های تمام تاریخ نام برده می شود.

بهترین جوک رابین ویلیامز: هیچوقت با یه آدم زشت دعوا نکن…اونا هیچی واسه از دست دادن ندارن!

ریچارد پرایر

ریچارد پرایر را به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین استندآپ کمدین های تمام تاریخ می شناسند. بیشتر موضوعات کمدی او درباره ی نژاد پرستی و مشکلات اجتماعی بود.

بهترین جوک ریچارد پرایر: یه بار رفتم زیمباوره و تازه اونجا بود که فهمیدم سفید پوستا چقدر توی آمریکا راحتن! یه ماشین پلیس از پشت سر داشت میومد و من خیالم راحت بود که سراغ من نمیاد!

جرج کارلین

و اما در نهایت می رسیم به این اسطوره ی بزرگ کمدی! خداوندگار کمدی سیاه و طنز تلخ سیاسی!

زمانی که تمام همکاران جرج کارلین در اعتیاد و افسردگی شدید به سر می بردن، او هرگز تور سالانه ی خود را متوقف نکرد و تا زمان مرگ به کار کمدی خود ادامه داد. اسپیشیال های او مانند یک کتاب فلسفی ما را به فکر می برد. قطعاً بهترین انتخاب بهترین جوک های او کار سختی است اما تلاش خود را می کنیم:

بهترین جوک جرج کارلین: همیشه فکر می کردم چرا آدما، وقت پیری سراغ کتاب مقدس میرن؟! بعد به خودم گفتم احتمالاً دارن برای امتحان آخرشون آماده میشن.

بهترین جوک جرج کارلین 2: اگه نمیتونی کتکشون بزنی، یه جوری تنظیم کمک کن که کتک بخورن!!

پیمایش به بالا