17 ترین

بهترین آموزشگاه بازیگری تهران

بهترین آموزشگاه بازیگری تهران

هیچ کس نمی تواند ادعا کند که یک روزی، تب بازیگر شدن و شهرت نداشته است.به همین خاطر هربار، خودمان را در نقش های مختلف قرار داده ایم و قهرمان فیلم زندگی مان بوده ایم. بعضی از ما عشق به بازیگری را ادامه دادند و خود را در این جایگاه بالا کشیدند، برخی دیگر فقط به چشم یک تب زودگذر به آن نگاه کردند. اما نکته ای که بیشتر ما نمی دانیم این است که بازیگری کار ساده و راحتی نیست! نیاز به تمرین دارد. شناخت می خواهد و البته هوش و سواد!
تصور نکنید که بازیگری در ذات بعضی ها هست و در بعضی ها نیست! هر استعداد خالصی هم نیاز به پرورش و آموزش دارد. در غیر این صورت هدر می رود. پیش آمده است که بعضی ها هم فقط با تلاش و پشتکار و تمرین، بدون این که استعداد ویژه ای داشته باشند، به درجات بالایی از بازیگری رسیده اند. کافیست نگاهی به کارنامه ی حرفه ای بازیگری مانند شهاب حسینی بیاندازیم. او کار خود را از مجری گری برای برنامه های تلویزیونی آغاز کرد و به تدریج خود را به عنوان یک بازیگر شناساند. شهاب حسینی فیلم های بد و ضعیف زیادی در کارنامه ی حرفه ایش دارد اما تمرین، پشتکار و ناامید نشدن، او را تا کسب جایزه ی نخل طلای بهترین بازیگر مرد فستیوال کن هم پیش برد.
تمام این ها را گفتیم تا شما را با مزایای آموزش بازیگری آشنا کنیم. البته آموزشگاه های غیر معتبر و شیاد به قدری زیاد شده اند که واقعا باید از اعتبار این مجموعه ها مطمئن باشید. به همین خاطر است که تصمیم گرفته ایم در این مقاله به سراغ بهترین آموزشگاه بازیگری تهران برویم و لیست برترین های این شاخه را بررسی کنیم. این آموزشگاه ها همگی دارای اعتبار فراوان هستند و می توانید با خیال راحت به آن ها مراجعه کنید!

آموزشگاه بازیگری و تئاتر سمندریان

دیگر کمتر کسی است که آموزشگاه استاد سمندریان را نشناسد. او و همسرش، خانم هما روستا از سال های پیش، این آموزشگاه را در خیابان شریعتی تاسیس کردند و به تربیت بازیگران جوان پرداختند. خیلی از هنرپیشه های مطرح سینمای ایران مانند حامد بهداد، محمدرضا فروتن و …خود را شاگرد استاد سمندریان و متدهای او برای بازیگری می دانند.
نکته ای که باید بدانید این است که آموزشگاه بازیگری استاد سمندریان، روند سختی را برای گزینش شاگردان خود دارد و نمی توانید بدون هیچ پیشینه ای در زمینه ی بازیگری، به کلاس های این آموزشگاه راه پیدا کنید. استادان حرفه ای و مطرح نیز از دیگر مزایای این آموزشگاه قدیمی و فوق العاده معتبر است.

آموزشگاه بازیگری داریوش ارجمند

تقریبا هیچ سینمادوستی نیست که نقش آفرینی درجه یک داریوش ارجمند در فیلم ناخدا خورشید را به یاد نداشته باشد. به همین دلیل آموزشگاه بازیگری ایشان در میان هنردوستان بسیار معتبر است. این آموزشگاه که در ابتدا زیر مجموعه ای از دانشگاه سوره به حساب می آمد، سرانجام در سال 1385 توانست به عنوان آموزشگاهی مستقل آغاز به کار کند.
آموزشگاه داریوش ارجمند توانسته است که بازیگران و هنرپیشه های متعددی را به عرصه ی سینما معرفی کند. بیشتر تمرکز این آموزشگاه بر معرفی استعدادهای جوانی مانند ریحانه پارسا، گلاره عباسی، آیه قبادیان و ….است که در حال حاضر هرکدام از آن ها در دنیای سینما و تئاتر توانسته اند اعتباری به دست آورند.

موسسه فرهنگی و هنری کارنامه

تقریباً هیچ دانشجو یا هنرجوی بازیگری ای وجود ندارد که دلش نخواهد بر سر یکی از کلاس های موسسه کارنامه بنشیند. این آموزشگاه که یکی از معتبرترین موسسات هنری و فرهنگی کشور است، بدون تردید اعتبار خود را از اساتید خود به دست می آورد. از اصغر فرهادی گرفته تا شهرام مکری، همه و همه در این آموزشگاه تدریس می کنند. برای رشته ی بازیگری نیز افراد کاربلدی مانند هدایت هاشمی و پیام دهکردی تدریس می کنند.
البته لازم به ذکر است که مثل هر آموزشگاه خوب دیگری، موسسه کارنامه نیز در شاخه های مختلف بازیگری مانند بیان، بدن، بازیگری پرفورمنس و …کلاس های مختلف دارد.
کارنامه توانسته است بازیگران مطرحی مانند هومن سیدی، صابر ابر و…را به سینما معرفی کند. یکی از بزرگ ترین مزایای موسسه کارنامه در ایجاد فضایی آرتیستیک است که هنرجویان بتوانند با هم تعامل داشته باشند و در نهایت به ارتقای خود کمک کنند.

آموزشگاه هیلاج

هیلاج هم از آن موسساتی است که به سختی می توان به آن وارد شد اما اعتبار زیاد آن باعث شده که خیلی از هنرجویان بازیگری، سودای رفتن به این آموزشگاه و آموختن از اساتید آن جا را داشته باشند. مدیریت این مجموعه بر عهده ی امیرشهاب رضویان است و از اساتید فوق العاده ای مانند رضا بهبودی، پانته آ بهرام، سیامک صفری، هومن سیدی و رامبد جوان بهره مند است.
هیلاج علاوه بر آموزش، می تواند سکوی پرتگاه خیلی خوبی برای آن دسته از هنرجویانی باشد که می خواهند خود را به بدنه ی اصلی این سینما معرفی کنند. چرا که خیلی از فیلمسازان مطرح برای ساخت فیلم های خود به این دسته از آموزشگاه ها سر می زنند و بازیگر انتخاب می کنند.

آموزشگاه بازیگری امین تارخ

البته که تقریبا همه ی ما آموزشگاه بازیگری آقای تارخ را می شناسیم و می دانیم که ایشان بازیگران مطرح زیادی را به سینما معرفی کرده اند. از جمله این بازیگران می توان به ترانه علیدوستی، حبیب رضایی و مهتاب کرامتی اشاره کرد. هزینه های مربوط به تحصیل در این آموزشگاه هم گرچه اندکی بالاست اما می توانید اطمینان داشته باشید که تجربیات خوبی به دست خواهید آورد و چه بسا، بتوانید خود را به بدنه ی اصلی سینما نیز معرفی کنید.

در نهایت امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. اگر شما هم آموزشگاهی را می شناسید که می تواند در این لیست قرار بگیرد، یا این که خودتان آموزشگاه بازیگری دارید، حتما به ما اطلاع دهید.

مطالعه برای سرگرمی: پر فروش ترین فیلم های دنیا

نظر شما چیه؟

لیست بالا توسط گروه تحقیقات 17ترین نوشته شده اما دلیل نمیشه که ما نظرمون رو عوض نکنیم ، اگر در مورد لیست بالا نظری دارید و یا فکر می کنید مواردی هستن که بهتره به لیست اضافه بشن، حتما پایین همین مطلب نظرتون رو بذارید .

 خوشحال میشیم که ازتون یاد بگیریم

0 0 votes
به نظر شما چند ستاره؟
عضویت
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا