17 ترین

راهکارهای برنامه ریزی روزانه برای افراد خواهان موفقیت

راهکارهای برنامه ریزی روزانه برای افراد خواهان موفقیت

آیا از نشستن و دست روی دست گذاشتن خسته شده اید و تصمیم دارید روز خود را با برنامه ریزی شروع کنید تا به عمیق ترین آرزوهای خود دست پیدا کنید؟ اگر چنین است، پس شما باید از قبل هدف گذاری و برنامه ریزی روزانه داشته باشید.

اما اگر در حال حاضر یک روتین فعال ندارید که اهداف اصلی شما را برای رسیدن به خواسته های روزانه تان در بر بگیرد، مطلب خوبی را انتخاب کرده اید!

داشتن قصد و تعیین هدف، روشی باورنکردنی است تا بتوانید بر روی آنچه که می خواهید برای آینده خود داشته باشید، تمرکز کنید.

این یک روش عالی برای تمرکز بیشتر روی چیزهایی است که بیشتر برای ما اهمیت دارند و با تمرکز آگاهانه افکار به منظور حرکت در جهت صحیح قابل دستیابی هستند.

و آیا می دانستید هدف گذاری و برنامه ریزی روزانه یک روند طبیعی برای ساخت زندگی ایست که مورد نظر شماست؟

بله، درست است! بیشتر افراد موفق در حال حاضر اینگونه زندگی می کنند. آنها به خوبی می دانند که این روش عملی است و امیدوارم شما هم به زودی به این نتیجه برسید.

در این مطلب از 17ترین به 10 روش آسان برای هدف گذاری و برنامه ریزی روزانه اشاره شده است تا بتوانید از روز خود بهترین بهره را ببرید و آنچه را که واقعاً می خواهید، عیان کنید!

1. آنچه را که واقعاً می خواهید کشف کنید

اکنون زمان آن رسیده است که آنچه برای شما مهمتر است را کشف کنید تا بتوانید روش های خلاقانه ای برای داشتن آنچه که واقعاً در زندگی می خواهید، پیدا کنید.

به یاد داشته باشید اگر چیزی واقعاً برای شما مهم باشد، برنامه ریزی روزانه خود را در طول روز دنبال خواهید کرد. بنابراین برای پیدا کردن آنچه که برای شما بیشتر اهمیت دارد و در اولویت است، از تمام خواسته های تان و چیزهایی که مورد نیاز تان است، فهرستی تهیه کنید. اگر به یک مورد حیاتی واقعاً احتیاج دارید و فاقد آن هستید، معمولاً ایده خوبی است که آن را در ابتدای تمرکز سنجیده شده خود قرار دهید.

2. روی تمرکز خود کار کنید

اکنون که شما یک هدف اصلی دارید که از بین موارد متعددی انتخاب شده است، زمان آن است که تمام انرژی خود را بر روی آنچه می خواهید نتیجه دهید، متمرکز کنید.

آن را بنویسید و برای خودتان توضیح دهید که برای رسیدن به آن چه کارهایی باید انجام دهید.

با انجام این کار نتیجه خواهید دید و نتیجه نهایی در ذهن تان قابل درک خواهد شد و این باعث می شود که قصد خود را با تبدیل کردن به اقدامات کوچک ملموس، دست یافتنی تر کنید.

همچنین داشتن یک هدف کاملاً واضح فقط برای تمرکز بر آنچه که می خواهید نتیجه داشته باشد، برای آن است که در حالی که با اقدامات گام به گام و تدریجی به سمت آن هدف تمرکز حرکت می کنید، به شما کمک می کند تا با گنجاندن برنامه ریزی روزانه در زندگی خود آن را به طور منظم دنبال کنید.

مقاله خود انضباطی را از دست ندهید!

3. اهداف خود را مختصر و مفید تعیین کنید

این مرحله بسیار ساده است زیرا ما اکنون می خواهیم از قصد به سمت اقدام حرکت کنیم و مختصر کردن این قصد می تواند به دنبال کردن آن در طول روز کمک کند.

قصد و هدف شما نباید طولانی تر از یک جمله باشد، بنابراین سعی کنید آن را تا حد ممکن کوتاه و دلپذیر تعیین کنید.

برای مثال: “من امروز قصد دارم یک تمرین عشق ورزی به خود را انجام دهم.” یا “من امروز قصد دارم اتاق خود را تمیز کنم” یا “من قصد دارم امروز 30 تا تمرین اسکوات انجام دهم”.

4. به هدف خود جامه عمل بپوشانید

اکنون که شما یک هدف کوتاه تر و عملی تر تعیین کرده اید، زمان آن است که اطمینان حاصل کنید که آیا این برنامه ریزی روزانه تان باعث می شود که به سمت نتیجه نهایی خود گام بردارید.

اهداف نه تنها باید مانند مرحله قبل کوتاه باشد، بلکه اگر می خواهید خواسته های تان محقق شود، اقدام کردن کلید اصلی است.

به خاطر داشته باشید که قصد و هدف تان هم نباید مبهم باشد… مانند “من می خواهم یک عکاس باشم” زیرا “می خواهم” دلالت بر این دارد که شما یک انتخاب دارید و این واقعاً مؤثر نیست.

درعوض، هدف شما بیشتر باید مبتنی بر عمل باشد، مانند “امروز قصد دارم سه تا عکس بگیرم”.

این جمله بیشتر به نظر می رسد که اتفاق بیافتد!

5. قصد خود را با عبارتی صحیح بیان کنید

اکنون که شما یک هدف کوتاه دارید و در تلاش هستید در جهت نیل به آن اقدام کنید، باید قصد و هدف خود را آنقدر باور کنید که هیچ راهی برای طفره رفتن یا بهانه ای برای دنبال نکردن آن وجود نداشته باشد.

اما اگر نیت شما به اندازه کافی انگیزه اقدام کردن به شما را ندهد چه؟

این یعنی، شما اهداف خود را به درستی تنظیم نکرده اید و باید به عقب و به نتیجه نهایی خود (چه هدف و چه احساس) برگردید و آن را به گونه ای کوتاه و مختصر کنید که انگیزه اقدام در جهت آن در شما ایجاد شود.

به یاد داشته باشید، قصد باید به گونه ای هدف گذاری شود تا شما را متقاعد کند که از آن پیروی کنید!

در برنامه ریزی روزانه خود به دنبال کلماتی که بوی شک و تردید می دهند باشید، مانند “سعی می کنم” یا ” می خواهم” و آنها را حذف کنید. به عنوان مثال ، گفتن “من امروز می خواهم تلاش کنم” ، راهی برای طفره رفتن فراهم می کند. در حالی که “من امروز فعال خواهم شد” ، قصد شما را باورپذیر تر می کند و نشان از ایمان شما به انجام آن کار دارد.

6. هدف خود را یادداشت کنید تا عینی تر شود

از نظر روانشناسی نوشتن اهداف خود روی کاغذ، می تواند آنها را واقعی تر و ملموس تر جلوه دهد.

در حقیقت، نوشتن آنها چندین بار و سپس به صدای بلند خواندن آنها نیز به شما کمک می کند تا هدف خود را به خاطر بسپارید و در طول روز در جهت رسیدن به هدف تان عمل کنید.

7. برای تأمین انرژی بیشتر، برای هدف خود مدیتیشن کنید

در صورت امکان، مدتی را با چشمان بسته سپری کنید، نفس عمیق بکشید و چند دقیقه روی اهداف و برنامه ریزی روزانه خود تمرکز کنید. چند دقیقه تفکر کنید و اجازه دهید در درون خود غوطه ور شوید.

اگر به ذهن خود اجازه دهید خواسته ای که هدف شما را تشکیل داده جذب کند و واقعاً در جهت رسیدن به آن گام بردارید، ذهن تان یک ابزار قدرتمند برای یافتن راه هایی به منظور تحقق اهداف تان به شمار خواهد رفت. ذهن همه چیز است!

8. برای خود مانترا بسازید

بدانید که همه نیات نباید صرفا هدفمند باشند. این امر به این دلیل است که می توانید از آنها برای تغییر الگوهای تفکر خود نیز استفاده کنید.

به عنوان مثال، هدف شما می تواند این باشد: “من قصد دارم امروز تک تک افکار منفی ام را با یک فکر مثبت جایگزین کنم” یا “من امروز بابت شغل خود، خانه و خانواده ام سپاسگزاری خواهم کرد.”

اما نکته اصلی، تکرار مانترا یا عبارت تاکیدی، درست بعد از اینکه واقعاً متوجه شدید چه چیزی را به عنوان هدف گذاری روزانه خود تعیین کرده اید، است. تکرار کردن مانترا کمک می کند آن هدف، در ذهن تان مجسم و در نهایت ملکه ذهن تان شود.

هدف شما می تواند در بسیاری از موارد فقط با انجام این یک نکته به تنهایی به ثمر بنشیند.

9. رها کنید و اجازه دهید کائنات باقی کار را دست بگیرد

یک هدف گذاری روزانه می تواند این باشد که شما می خواهید در روز جاری چه احساسی داشته باشید یا می خواهید در طول روز چه کاری به انجام برسانید. اما هر دو برای رسیدن به یک نتیجه خاص، یک درجه یکسان از شور و اشتیاق را نمی طلبند.

از خود بپرسید که چه چیزی را می خواهید دریافت کنید و روی برنامه ریزی روزانه برای آن تمرکز کنید و ایمان داشته باشید که کائنات بقیه امور را انجام خواهد داد. کائنات روش های متعددی برای آنچه می خواهید بارور شود، در چنته دارد. به ویژه اگر باور داشته باشید این اتفاق برای شما روی می دهد.

اما اگر این اتفاق برای شما نیفتاد، لطفاً امید خود را از دست ندهید. بدانید که هر چه ایمان قوی تری داشته باشید، نتایج بهتری را شاهد خواهید بود؛ مشروط بر این که اجازه دهید کائنات از جانب شما وارد عمل شود.

10. پیشرفت خود را جشن بگیرید و دوباره تکرار کنید

در پایان روز، تنها کاری که باید انجام دهید اینست که ببینید چقدر خوب پیش رفته اید و این پیشروی خود را جشن بگیرید.

شاید شما یک عادت خیلی بد را کنار گذاشته اید یا شاید زودتر بیدار شده اید! نتیجه هر چه که باشد، برای خود جشن بگیرید. با گذشت زمان، از ایجاد این تغییرات در زندگی به واسطه هدف گذاری و برنامه ریزی روزانه بیشتر هیجان زده خواهید شد، مطمئن باشید!

برگرفته از : everythingabode

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره؟
عضویت
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا