17 ترین

بدترین عادت هایی که همکاراتون رو دیوونه می کنه!

بدترین عادت هایی که همکاراتون رو دیوونه می کنه!

کار کردن توی محیط مشترک یه دفتر یا شرکت مثل محیط دبیرستان می مونه. منظورم اینه که تو فضای کاری هم رقابت هست، سیاست بازی هست، اتفاقای دراماتیک میفته و همه تلاش می کنن تا محبوب ترین فرد توی جمع باشن. اگر دوست دارید ارتباط خوبی با همکاراتون داشته باشید و سر کار مشکلی با بقیه پیدا نکنید، توصیه می کنیم این مقاله رو دنبال کنید تا بفهمید چه کارهایی بیشتر از همه رو مخ بقیه همکاراتون میره، و اونا رو ترک کنید. البته اگر هم دوست دارید همکاراتون رو اذیت کنید می تونید کاملا برعکس عمل کنید! انتخابش با خودتونه.

فخر فروختن و به خود نازیدن

جشن گرفتن پیروزی ها و موفقیت ها سر کار خوبه، اما سعی نکنید موفقیت هاتون رو به رخ دیگران بکشید و مدام شو آف کنید که آره من فلان کردم و بهمان. تلاش کنید یه ذره فروتن باشید و و اجازه بدید بقیه خودشون بفهمن که چه کار بزرگی انجام دادین یا دارین انجام می دین. آدمای فروتن و سربه‌زیر که برای بقیه کلاس نمی ذارن همیشه محترم تر و دوست داشتنی تر هستن.

رعایت نکردن بهداشت

کل مسیر خونه تا سر کار رو با دوچرخه یا پیاده رفتین، کلی عرق کردین تازه لباس جدید هم با خودتون نیاوردین؟ خب معلومه کسی نمی خواد کنار یکی بشینه که بوی گند عرقش تا شعاع 5 متریشو پر می کنه. اونم همه روز! لااقل یه ادکلن قوی با خودتون داشته باشید که جلوی بوی بد بدنتون رو بگیره. اگر فکر می کنید عطر و ادکلنتون به اندازه کافی قوی نیست، یا عرقتون بیش از حد بو می ده به جای اینکه وقت استراحتتون رو به خوردن چایی و قهوه بگذرونید سریع برید یه داروخونه و لوازم مورد نیاز برای رفع بوی بد رو تهیه کنید. هیچکس دوست نداره که به خاطر بوی بد بدنش جلوی همکاراش شرمنده بشه.

درد دل بیش از حد

درسته که بعضی موقع ها زندگی کاری و شخصی شما با هم همپوشانی دارن اما این به معنی اون نیست که همکارای شما الزما دوست دارن به حرفای شما در مورد زندگی شخصی تون گوش بدن. مخصوصا وقتی با یکی دیگه حرف می زنید. حتی اگه بهترین دوستتون سر کار باشن. اگر لازمه که سر کار یه تلفن شخصی بزنید و با کسی در مورد مسائل شخصی زندگیتون صحبت کنید، حریم بقیه رو هم رعایت کنید، و سعی کنید تا جای ممکن آروم و بی سر و صدا حرف بزنید تا صداتون مزاحم بقیه نشه.

پاتوق کردن اتاق کار

آیا اتاق کار شما هم توی دفتری که کاری می کنید به پاتوق بقیه همکارا تبدیل شده؟ شاید فکر کنید این اتفاق خوبیه، اما در واقع علاوه بر اینکه حواس خودتون رو از کار پرت می کنید و رئیستون روی شما فوکوس می کنه، همسایه هاتون هم ممکنه از این شلوغی خوششون نیاد و حواسشون از کاری که می کنن پرت بشه. تازه باعث می شید اونایی که مدام پیش شما میان هم نتونن درست و به موقع کارشون رو انجام بدن. ساعتایی که با بقیه به خوشی می گذرونید رو تا جای ممکن کم کنید و جمع هاتون رو برای وقت های مناسب و محیط های عمومی تر مثل اتاق غذاخوری نگه دارید.

ترس از عقب ماندن

از اونجایی که تو زمونه ای زندگی می کنیم که عصر سرعت و اطلاعات محسوب می شه، هر روز آدمای بیشتری درگیر پدیده FOMO می شن. این پدیده یعنی ترس از عقب موندن. اگرچه خوبه که همیشه آپدیت باشید و اطلاعات جدید رو داشته باشید، اما ترس از اینکه اتفاقی بیفته و شما از اون بی خبر باشید ممکنه به نقطه ای برسه که شما از همه چی غافل بشید، چون خیلی می ترسید که چیز دیگه ای رو از دست بدید. مثل اینکه انقدر حواستون پرت پنجره بشه که در رو کاملا از یاد ببرید.

در دسترس بودن

هیچ چیز بدتر از وقتی نیست که چیزی رو از یکی از همکاراتون احتیاج داشته باشید، اما هیچ رقمه نتونید پیداشون کنید. اگرچه خب طبیعیه که طرف وقت استراحتش باشه یا مثلا رفته باشه سرویس، اما اینکه یه نفر هیچوقت اونجایی که باید باشه نیست، اعصاب همه رو خورد می کنه.

خاله زنک

اینکه همیشه در جریان باشید که چه اتفاقی داره توی دفتر می افته خوبه، اما اینکه بخواید پشت همکاراتون حرف بزنید و خاله زنک کنید تا یه جوری بهش بخندین اصلا چیز خوبی نیست. اینکار ممکنه اوایل باعث محبوبیت شما بشه اما در نهایت چیزی به جز بدنامی براتون نداره. چون نه تنها اعتبار و اجر و قربتون رو از دست می دید، بلکه می تونه تأثیر منفی روی روند عملکردتون هم داشته باشه. پس سرتون به کار خودتون باشه لطفا. پشت این و اون حرف نزنید.

کله شقی

هرچی نباشه دنیای کسب و کار این روزها بیشتر و سریعتر از هر وقت دیگه ای داره رشد می کنه و البته تغییر می کنه. هرکسی راه خودش برای کنار اومدن با این تغیرات رو داره اما اگر می خواید که جز نفرات و رتبه های اول کارتون باشید باید حتما انعطاف پذیر باشید و تمایل به تطابق داشته باشید. کله شق بودن شما رو به هیچ جا نمی رسونه. مگه به در خروجی!

حال به هم زن بودن

فین کردن بینی، تمیز کردن دندون با زبان یا تمیز کردن کثیفی زیر ناخن جزو کارهایی محسوب می شن که بهتره هیچوقت سرکار و مخصوصا جلوی دیگران انجامشون ندید. مگر اینکه بخواید حال همکاراتون رو به هم بزنید. اگر واقعا مجبورید این کار ها رو انجام بدید بهتره مستقیم برید دستشویی و تو خلوت، با خیال راحت به کارتون برسید.

غذا خوردن پای میز کار

خیله خب، خیلی از ما این عادت رو داریم که وقتی می خوایم یه ساعت بیشتر کار کنیم یا به کارای عقب مونده مون برسیم، تصمیم می گیریم به جای استفاده از وقت ناهار برای استراحت پای میز کار غذامون رو بخوریم و بیشتر کار کنیم. هرچند بهتره این کار رو نکنیم، اما اگر واقعا چاره دیگه ای ندارید حداقل سعی کنید غذایی رو انتخاب کنید بوی کمتری بده. هیچکس دوست نداره وقتی پای میز کارش برمی گرده کل دفتر بوی قرمه سبزی بده!

دوسدشمن

خیلی خوبه که آدم سر کار دوستای جدیدی پیدا کنه، اما وقتی با همکاراتون بیرون از محل کار دوستی می کنید، تعریف کردن شکل رابطه تون یکم سخت می شه. بهترین کاری که می تونید انجام بدید اینه که در مورد این مسائل رک و پوست کنده صحبت کنید تا سر کار مشکلی پیش نیاد. سر کار، همکارید و بعد از کار دوست.

پیمایش به بالا