17 ترین

17-4 تا از اتفاقات عجیب و ترسناک که توی فضا رخ داده!

17 - 4 تا از اتفاقات عجیب و ترسناک که توی فضا رخ داده!

اگه شما هم مثل من عاشق فضا و اتفاقات عجیب و ترسناک اونجا هستید، حتما از خودتون سوال کردید که توی فضا چه اتفاقاتی میفته؟! وقتی که یه فضانورد وسط ناکجاآباد قرار گرفته، با چه تصاویر و صحنه هایی رو به رو میشه؟! به عنوان یکی از عشاق پر و پا قرص فیلم های فضایی و علمی تخیلی، واقعا مشتاقانه تموم خبرهای مربوط به فضا رو دنبال می کنم و دوست دارم که بعضی از اتفاقات عجیب و ترسناک رخ داده در فضا رو باهاتون به اشتراک بزارم. با من همراه باشید.

شبح دست خدا!

اشباح، جادوگرها و جن های خبیث فقط توی شب هالووین نیست که سراغمون میان و فقط هم توی زمین نیستن! این موجودات عزیز دست از سر فضا هم ور نمی دارن و اونجا هم سروکله شون پیدا می شه! اگه بخوایم تموم اتفاقات عجیب و غریب فضا رو براتون شرح بدیم احتمالاً مطلبمون خیلی زیاد میشه اما واقعا دلمون می خواد که مطلب رو از این دست عجیب و غریب نورانی شروع کنیم: همونطوری که توی عکس می بینید، این دست نورانی که شبیه به دست زامبی هم هست، توی فضا دراز شده تا یه مشت ابر رو بگیره! ترسناکه، مگه نه؟!

اجازه بدید یکم تخیلمون رو به کار بندازیم! به نظر شما این چیه؟ مثلا یک غول فضاییه که می خواد شامشو بخوره؟! یا مثلاً نشونه ای از کائناته که میخواد بهمون بگه هیچی نیستیم؟! خب هرکی یه جور تفسیر می کنه اما ناسا به این توده ی کهکشانی میگه :” دست خدا”!!

در حقیقت این توده کهکشانی در اثر انفجار یه ستاره ی خیلی قدیمی و درخشان به وجود اومده و شاید از اتفاق یه همچین شکلی پیدا کرده!

این دست شاید شبیه به عکس X-ray باشه که توی مطب پزشک می تونین ببینید! اما اگر بهتون بگیم این تصویری که توی عکس می بینید موادیه که از انفجار یک ستاره به بیرون ریخته شده، حتما حسابی تعجب می کنید. این عکس رو برای اولین بار، ناسا از طریق یکی از کشتی های فضایی خود به دست آورد. شاید جالب باشه بدونید که برای انداختن این عکس، از اشعه ی ایکس-ری با انرژی خیلی بالا استفاده شده. به همین خاطره که رنگ تصویر آبی به نظر میاد. اشعه های خفیف تر ایکس-ری که قبلا توسط ناسا فرستاده شدن و از این صحنه عکس گرفتن، تصویر رو سبز و قرمز نشون دادن!

جمجمه جیغ کش!

بله! به نظر میاد که این صورتی که توی فضا می بینید برای کسیه که از شدت دردی وحشتناک و فاجعه بار در حال مرگه! اما خیالتون راحت باشه! هیچ کسی داره نمی میره و به این جمجمه ی دوست داشتنی هم صدمه وارد نکردن که این عکس رو بگیرن. در حقیقت این یه عکس ایکس-ری از خوشه ای کهشکشانی به نام خوشه ی پرسوس است! جالبه، مگه نه؟!

اشباح فضایی

چیزی که توی تصویر می بینید، انگاری یه تعداد شبح وحشی با هم درگیر شدن و دارن کتک کاری می کنن( شاید اشباح بنده خدا هم مدام تو رانندگی دعواشون میشه!) اما در حقیقت این شکلی می بینید، یه مقدار ابر بیچاره و گاز میان ستاره ای هست که بهش می گن SH2-136( صد رحمت به اسم بچه ی ایلان ماسک)
شاید براتون جالب باشه بدونین که این خوشه ی کهکشانی که خیلی هم گوگولی مگولیه، تقریباً 1200 سال نوری با ما فاصله داره و حتی اگر شبح هم بودن، تا بخوان به ما برسن، ما که هیچ، نتیجه هامون هم هفت کفن پوسوندن! پس شب رو راحت بخوابید که هیچیتون نمیشه!

جمجمه های هالووین وسط فضا!!

این جمجمه چی میگه وسط فضا؟! اصلا چطوری درست شده؟! این تصویری که توسط یک رادار گرفته شده، در سال 2015 توسط ناسا منتشر شد. اونم درست وقتی که یه کاوشگر رو از پورتو ریکو به فضا فرستاده! خود دانشمندای ناسا که میگن این عکسی که می بینید، یه ستاره ی دنباله دار مرده س! اما ما میگیم این نشونه ایه که فضاییا دارن واسمون می فرستن و غیرمستقیم میگن که دخلتون اومده! ( شوخی می کنم بابا، نترسید!!)
اما ترسناکش اینجاست که این جمجمه ی ترسناک شب 31 اکتبر سال 2015 گرفته شده. یعنی دقیقا شب هالووین!!

خوشه ی فضایی پکمن

شاید با خودتون فکر کنید که پکمن چقدر بازیه باحالی بود و چقدر نوستالژی باهاش دارین و از این حرفا! اما به این عکس نگاه کنید تا هرچی نوستالژیه رو فراموش کنید.

این خوشه که خیلی شبیه به همون پکمن هستش، به نام NGC 246 شناخته میشه و تقریبا حدود 1600 سال نوری با ما فاصله داره. بچه های محل هم صداش می کنن ” جمجمه” ( اسم مستعار این خوشه ی فضایی جمجمه است) اما خیلی از فضانوردایی که وسط فضانوردی به این عزیز دل برخورد کردن، بهش می گن ” خوشه فضایی پکمن”!

خوشه فضایی سر جادوگر

خوشه فضایی سر جادوگر که با دو چشم گیرا و خیره ش، داره نفسمون رو بند میاره، حدود 170 هزار سال نوری با زمین فاصله داره و با این وضعیت دستش به ما نمیرسه! بنابراین با خیال راحت به خوندن این مقاله ادامه بدین!

اگه از خودتون سوال می کنید که این دو چشم خیره چطوری درست شدن، باید بهتون بگیم که ناحیه ای که مثل چشم افتاده در حقیقت از دو گاز هیدروژن و اکسیژن درست شده!

خوشه فضایی بیوه سیاه!

اگر فکر می کنید که اسکارلت ژوهانسون، خفن ترین بیوه سیاهیه که دیدید توصیه می کنیم به این عکس هم نگاه کنید. این عنکبوت فضایی بزرگ قرمز، بزرگ ترین بیوه سیاهیه که تا حالا دیدید! اما اصلا نگران نباشید، گاز نمیگیره! در واقع این توده ای که میبینید فقط یه مقدار گاز و غبار فضاییه و البته یکم هم ابر میان ستاره ایه!

ستاره زامبی طوری که با انفجار به زندگی برگشت!

این ستاره ی زامبی طور که اسمش تیکو هست، قبل از اون یک کوتوله ی سفید بوده که در اثر انفجار یک ستاره به وجود اومده. بعد کم کم از این ور و اونور انرژی و توده جمع کرده تا دوباره خودش رو به صورت یک ستاره دربیاره و در نهایت هم بشه اینی که می بینید!

ستاره های کدو حلوایی بزرگ!

ناسا، 18 تا ستاره کشف کرده که انقدر سریع می چرخن که شکلشون شبیه به کدو حلوایی قلقله زن شده! اگه فکر کردین میشه با اشعه ایکس- ری ازشون عکس گرفت هم کور خوندین چون که این دوستان بامزه، اشعه ی ایکس-ری رو هزاران برابر بیشتر از خورشید بازتاب میدن! فلذا بیخیال!

چشمان سائرون

این چشمای شیطانی که قبلا هم بهشون میگفتن، فومالهات، به شدت ما رو یاد چشمان سائرون توی فیلمای ارباب حلقه ها میندازه. توی کتاب ارباب حلقه ها؛ تالکین چشمای سائرون رو اینجوری توصیف میکنه:” چشمانی که توسط شعله های آتش حاصره شده اند…مراقب و هوشیار! و شکاف عمودی این چشم پنجره ای به پوچی باز کرده است”

صورت های روی سطح مشتری!

البته هنوز خیلی مونده که آدم فضایی ها رو توی سیاره ی مشتری ببینیم اما ناسا این چهره های ترسناکی رو که می بینید، منتشر کرده. اولین بار این تصاویر توسط یکی از کاوشگرهای ناسا به نام وایکنیگ 1 گرفته شده! البته ناسا گفته که این صورتک ها در حقیقت شکل صخره های روی مشتریه اما کیه که باور کنه! خلاصه خیلی ترسناک بودن!

پیمایش به بالا